19.8 C
Nicosia
Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2025 | 15:54

Έρευνα: Πρόβλημα σύνδεσης του κινητού σε ταξίδι για 1 στους 5 καταναλωτές

Στο γενικό συμπέρασμα ότι ένας στους πέντε καταναλωτές αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα σύνδεσης του κινητού του τηλεφώνου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του και ως εκ τούτου «υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης τόσο όσον αφορά την απόδοση όσο και την μείωση της εμφάνισης προβλημάτων σύνδεσης», καταλήγει η πρώτη έρευνα που πραγματοποίησε ο Επίτροπος Επικοινωνιών Γιώργος Μιχαηλίδης σχετικά με την ποιότητα του «Roaming Like at home» στις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας εντός του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ).

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γραφείου Επιτρόπου για την Ρύθμιση Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΓΕΡΗΕΤ), ο Επίτροπος θα προχωρήσει άμεσα με υποδείξεις προς τους παροχείς ώστε να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να διασφαλίσουν την βελτίωση των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας «Roaming Like at home» που παρέχονται στους καταναλωτές.

Η έρευνα διεξήχθη μέσω δομημένου ερωτηματολόγιου το οποίο ετοιμάστηκε από την ομάδα Παρατηρητηρίου Αγοράς του ΓΕΡΗΕΤ, με δείγμα 1.001 ατόμων που πραγματοποίησαν ταξίδια σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Λιχτενστάιν, την Ισλανδία και την Νορβηγία τους τελευταίους 12 μήνες  με το σύνολο των ταξιδιών να ανέρχεται στα 1782.

Συγκεκριμένα, τα κυριότερα αποτελέσματα της έρευνας, σύμφωνα με την ανακοίνωση, είναι τα ακόλουθα:

Οι καταναλωτές πραγματοποίησαν κατά μέσο όρο 1,8 ταξίδια τους τελευταίους 12 μήνες, με τους πιο δημοφιλείς προορισμούς να είναι η Ελλάδα (71%) η Ιταλία (17%), η Γαλλία (12%) και η Γερμανία (10%).

Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (81%) δεν αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα σύνδεσης κατά την άφιξη στην χώρα ταξιδιού, ενώ ένα ποσοστό (17%) αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα το οποίο όμως επιλύθηκε είτε από μόνο του (13%) είτε αφού υπήρξε επικοινωνία με τον παροχέα την Κύπρο (4%).

Επίσης, ένα μικρό ποσοστό (2%) αντιμετώπισε πρόβλημα το οποίο δεν επιλύθηκε και δεν πραγματοποιήθηκε καθόλου σύνδεση στο τοπικό δίκτυο.

Επιπλέον, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, στο 24% των ταξιδιών οι καταναλωτές παρατήρησαν χαμηλότερη ταχύτητα κινητής ευρυζωνικής πρόσβασης-διαδικτύου (π.χ. ταχύτητα κατά τη λήψη περιεχομένου), σε σύγκριση με την ταχύτητα διαδικτύου για κινητά την οποία είχαν στη Κύπρο. Το ποσοστό αυτό παρουσιάζει διαφοροποίηση ανάλογα με το είδος συσκευής (Android ή Iphone).

Επίσης, στο 25% των ταξιδιών οι καταναλωτές παρατήρησαν πως η σύνδεση τους ήταν με δίκτυο παλαιότερης γενιάς σε σύγκριση με αυτό που είχαν στη Κύπρο (π.χ. υποβάθμιση από  5G που είχαν στην Κύπρο σε 4G κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ακόμα και σε περιπτώσεις όπου δίκτυο 5G είναι διαθέσιμο). Διαφοροποίηση στο ποσοστό του φαινομένου υποβάθμισης δικτύου παρουσιάζεται επίσης ανάλογα με το είδος συσκευής.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, σε ένα σχετικά μικρό ποσοστό ταξιδιών, οι καταναλωτές ανάφεραν πως αντιμετώπισαν κακή ποιότητα γραμμής (9%), διακοπή κλήσης (6%), μη δυνατότητα διεκπεραίωσης κλήσεων (6%), μη δυνατότητα αποστολής SMS (6%), μη δυνατότητα πρόσβασης το διαδίκτυο με χρήση δεδομένων (16%) ή και πλήρη απώλεια της υπηρεσίας (5%) κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Τα ποσοστά αυτά διαφοροποιούνται ελαφρώς ανάλογα με το είδος συσκευής.

Στην ερώτηση «πως συγκρίνετε την ποιότητα των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας που λάβατε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας […] σε σχέση με την τοπική σας υπηρεσία στην Κύπρο», το 75% των ερωτηθέντων αξιολόγησαν την ποιότητα υπηρεσιών κατά το ταξίδι τους ως ίδια με την τοπική τους υπηρεσία στην Κύπρο, 6% τη χαρακτήρισε καλύτερη, ενώ  18% τη βρήκε χειρότερη.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!