Σε τροχιά ανάπτυξης επέστρεψαν οι λιανικές πωλήσεις στην Κίνα το πρώτο δίμηνο του 2023, ωστόσο η βιομηχανική παραγωγή ανέκαμψε με βραδύτερο ρυθμό από ό,τι αναμενόταν, υποδηλώνοντας ότι η οικονομία της χώρας χρειάζεται ακόμη χρόνο για να επουλώσει τις πληγές της πανδημίας.
Ειδικότερα, οι λιανικές πωλήσεις ενισχύθηκαν τους δύο πρώτους μήνες τους έτους κατά 3,5%, παίρνοντας ώθηση από την άρση των περιορισμών λόγω Covid-19. Οι περισσότερες κατηγορίες κατέγραψαν άνοδο, ενώ πτωτικά κινήθηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων και οικιακών συσκευών. Οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,3% τους πρώτους δύο μήνες του έτους, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Ωστόσο, οι επενδύσεις σε ακίνητα μειώθηκαν κατά 5,7% τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο σε σχέση με τα περυσινά δεδομένα. Η εξέλιξη αυτή έρχεται έπειτα από την πτώση 10% στις επενδύσεις σε ακίνητα που καταγράφηκε το περασμένο έτος. Οικονομολόγοι εκτιμούν πάντως πως η αγορά ακινήτων θα ανακάμψει αργότερα φέτος, καθώς ο Μάρτιος παραδοσιακά σηματοδοτεί την κορύφωση της ζήτησης.
Η ανεργία στα αστικά κέντρα ανήλθε στο 5,6% τον Φεβρουάριο, σημειώνοντας οριακή αύξηση 0,1% συγκριτικά με τον Ιανουάριο, σύμφωνα με τη στατιστική υπηρεσία. Το ποσοστό ανεργίας στους νέους ηλικίας 16 έως 24 ετών παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε στο 18,1%.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από Reuters, CNBC