Ο όγκος αγαθών και προϊόντων που εξήχθησαν μέσω λιμένων του Ηνωμένου Βασιλείου στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Ιανουάριο του 2021 υποχώρησε κατά 68% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, σύμφωνα με την Road Haulage Association, στην πρώτη αποτύπωση των νέων εμπορικών σχέσεων Βρετανίας – ΕΕ, που εγκαινιάστηκαν την 1η Ιανουαρίου, με την αποχώρηση της χώρας από την ενιαία αγορά και την τελωνειακή ένωση του μπλοκ των 27.
Ο αριθμός του προσωπικού στα τελωνεία θα πρέπει να αυξηθεί προκειμένου να βοηθηθούν οι επιχειρήσεις στη διενέργεια των επιπλέον ελέγχων που απαιτούνται πλέον, ανέφερε ο Richard Burnett, CEO της RHA, σε επιστολή του προς τον υπουργό Επικρατείας της κυβέρνησης του Η.Β., Μάικλ Γκόουβ, με ημερομηνία 1η Φεβρουαρίου. Αυτή τη στιγμή στους ελέγχους συμμετέχει προσωπικό 10.000, ενώ χρειάζεται τουλάχιστον πενταπλάσιο, αναφέρει ο επικεφαλής της ένωσης που εκπροσωπεί τα συμφέροντα των εταιρειών μεταφορών φορτίου.
“Η τωρινή κατάσταση δεν πρέπει να θεωρηθεί αποτέλεσμα της κρίσης του κορονοϊού”, προειδοποιεί ο Burnett. “Η πανδημία μάλλον έκρυψε το μέγεθος του προβλήματος, γιατί κανονικά οι όγκοι θα ήταν μεγαλύτεροι”, σημειώνει, όπως αναφέρει το πρακτορείο Bloomberg.
Οι εταιρείες μεταφοράς φορτίου αντιμετωπίζουν από την 1η Ιανουαρίου επιπλέον ελέγχους, τεράστιες ουρές και επιπλέον κόστη για τους εξαγωγείς.
Πέραν αυτών των προβλημάτων, το 65% έως 75% των φορτηγών που μετέφεραν εμπορεύματα στην ΕΕ επέστρεψαν στη Βρετανία άδεια, καθώς δεν υπήρχαν εμπορεύματα προς μεταφορά, επισημαίνεται στην επιστολή.
Πολύ σοβαρά προβλήματα αναμένεται να ανακύψουν άμεσα και για τους εισαγωγείς, καθώς την 1η Απριλίου και την 1η Ιουλίου θα τεθούν σε εφαρμογή ανάλογα σκληρά μέτρα ελέγχου στη Βρετανία για τις εισαγωγές προϊόντων και αγαθών από την ΕΕ, τα οποία το Λονδίνο επέλεξε να μην ενεργοποιήσει άμεσα την 1η Ιανουαρίου.