Ο ίδιος δήλωσε επίσης ότι η υγιής ανάπτυξη του ναυτιλιακού κλάδου, όπως της ναυπηγικής και του θαλάσσιου τουρισμού, οφείλεται στις ευκαιρίες που δημιουργούνται από την απόσυρση παλιών πλοίων και την υιοθέτηση υποχρεωτικών κανόνων για τη μείωση των εκπομπών σε διεθνές επίπεδο. Στον ναυπηγικό τομέα η ζήτηση για νέα πλοία αυξήθηκε σημαντικά, με τη λειτουργική απόδοση των ναυπηγικών εταιρειών να βελτιώνεται συνεχώς.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε πρόσφατα το Υπουργείο Φυσικών Πόρων της Κίνας για τις επιδόσεις της θαλάσσιας οικονομίας, το πρώτο εξάμηνο του έτους, ο όγκος των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών έφτασε τους 2,20 δισ. τόνους, σημειώνοντας αύξηση 9,8%. Οι θαλάσσιες επιβατικές μεταφορές αυξήθηκαν κατά 130,5% σε ετήσια βάση, και κατά 42,7 ποσοστιαίες μονάδες ταχύτερα σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο.
Σύμφωνα με τα δεδομένα, το πρώτο εξάμηνο του έτους η θαλάσσια οικονομία της Κίνας συνέχισε να ανακάμπτει ταχύτατα. Προκαταρκτικοί υπολογισμοί δείχνουν ότι, το πρώτο εξάμηνο του 2023, το ακαθάριστο θαλάσσιο προϊόν της χώρας έφτασε τα 4,7 τρισ. γιουάν, σημειώνοντας αύξηση 6,0% σε ετήσια βάση και υπερβαίνοντας κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες το ακαθάριστο θαλάσσιο προϊόν του πρώτου τριμήνου. Ταυτόχρονα, καλή είναι και η αναπτυξιακή πορεία των αναδυόμενων θαλάσσιων βιομηχανιών. Το πρώτο εξάμηνο, η χωρητικότητα του δικτύου και η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια των υπεράκτιων αιολικών πάρκων αυξήθηκαν κατά 25,5% και 22,7% αντίστοιχα, ενώ και η συνολική ισχύς των υπό κατασκευή και των νέων αιολικών υπεράκτιων εγκαταστάσεων αυξήθηκε κατά 64%. Η βιομηχανία παραγωγής υπεράκτιου μηχανολογικού εξοπλισμού ασναπτύσσεται καλά, με τον αριθμό των εκτελεσμένων παραγγελιών να είναι 2,2 φορές μεγαλύτερος από αυτόν της αντίστοιχης περιόδου πέρισυ.
Η ικανότητα καινοτομίας στις θαλάσσιες επιστήμες και την τεχνολογία συνεχώς βελτιώνεται. Στην επαρχία Σαντόνγκ παραδόθηκε μια ημιβυθιζόμενη υπεράκτια πλωτή εξέδρα παραγωγής ενέργειας με φωτοβολταϊκά. Τα έργα αφαλάτωσης θαλασσινού νερού προχωρούν σταθερά, με τις υποδομές στην κομητεία Σενγκσί της Τσόουσαν να παράγουν 5.000 τόνους αφαλατωμένου νερού την ημέρα και τις προσφορές κινεζικών επιχειρήσεων να κερδίζουν διαγωνισμούς για την υλοποίηση σειράς αντίστοιχων έργων στη Σαουδική Αραβία, την Αλγερία κ. ά. χώρες.
Ωστόσο, ο ρυθμός ανάπτυξης του θαλάσσιου εξωτερικού εμπορίου έχει επιβραδυνθεί. Ο συνολικός όγκος των εισαγωγών και εξαγωγών μέσω των θαλάσσιων μεταφορών αυξήθηκε κατά 1,0% σε ετήσια βάση, με τον ρυθμό ανάπτυξής του να βρίσκεται κατά 1,1% χαμηλότερά από το συνολικό εθνικό επίπεδο. Η αξία των θαλάσσιων εξαγωγών αυξήθηκε κατά 2,5% σε ετήσια βάση, βρισκόμενη κατά 1,2% χαμηλότερα από το σύνολο των εξαγωγών της χώρας. Η αξία των εισαγωγών μειώθηκε κατά 1,2% σε ετήσια βάση, με την πτώση να ξεπερνά κατά 1,1% την αντίστοιχη πτώση σε εθνικό επίπεδο.
Σύμφωνα με τον Τσούι Σιαοτζιέν, οι σημερινές διεθνείς συνθήκες είναι περίπλοκες και αντίξοες, η οικονομική ανάπτυξη της Κίνας δέχεται πιέσεις και τα θεμέλια για μια βιώσιμη ανάκαμψη της θαλάσσιας οικονομίας της χώρας δεν είναι ακόμα στέρεα. Ωστόσο, χάρη στην αναμενόμενη ανάκαμψη και την εμπιστοσύνη του ναυτιλιακού κλάδου, ο μετασχηματισμός και η αναβάθμιση της ναυτιλιακής βιομηχανίας προχωρά σταθερά, νέοι παράγοντες αναδύονται συνεχώς και η θαλάσσια οικονομία αναμένεται να διατηρήσει μια καλή αναπτυξιακή δυναμική κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.