Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

23.8 C
Nicosia
Τρίτη 24 Ιουνίου 2025 | 7:58

ΕΥ: Η πανδημία έχει επιφέρει αναταράξεις στις εορταστικές αγορές

Η πανδημία του κορωνοϊού έχει επιταχύνει τη μετάβαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τη μακροπρόθεσμη υιοθέτησή του για ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, σύμφωνα με την πέμπτη έκδοση της έρευνας της EY, Future Consumer Index. Πάνω από το ένα τρίτο (37%) των 14.467 καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα, θεωρούν ότι η πανδημία θα συνεχίσει να επηρεάζει τη ζωή τους για τουλάχιστον έναν ακόμη χρόνο. Το ποσοστό αυτό, εκτοξεύεται στο 43% στην Ευρώπη και στο 66% στην Ιαπωνία, ενώ οι καταναλωτές στην Ινδία (19%) και την Κίνα (18%) εμφανίζονται αισθητά πιο αισιόδοξοι. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι καταναλωτές πιστεύουν ότι ο τρόπος με τον οποίο ψωνίζουν θα αλλάξει μακροπρόθεσμα, ενώ το 39% δηλώνουν ότι θα ψωνίζουν πλέον ηλεκτρονικά, προϊόντα που παραδοσιακά αγόραζαν από φυσικά καταστήματα.

Ο βαθμός διαδικτυακών αγορών διαφέρει ανά κατηγορία προϊόντος και αγορά

Η έρευνα της EY έδειξε ότι οι καταναλωτές στην Κίνα και -σε μικρότερο βαθμό- στο Ηνωμένο Βασίλειο, είναι πιθανότερο να κάνουν ηλεκτρονικές αγορές και να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ως το κύριο κανάλι των αγορών τους, σε σχέση με καταναλωτές άλλων χωρών. Αντίθετα, οι καταναλωτές στη Γερμανία και τη Γαλλία δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι με αυτήν την ιδέα.

Συνολικά, οι ηλεκτρονικές συσκευές και τα προϊόντα τεχνολογίας (53%), αποτελούν κατηγορία προϊόντων που οι ερωτηθέντες εκτιμούν ότι θα αγοράζουν κυρίως ηλεκτρονικά, ενώ, παράλληλα, δηλώνουν ότι προτιμούν να αγοράζουν τα ποτά και τα φρέσκα τρόφιμα από φυσικά καταστήματα.

Ο βαθμός διείσδυσης των ηλεκτρονικών αγορών στην κατηγορία των φρούτων και λαχανικών, εξακολουθεί να είναι ο χαμηλότερος στις περισσότερες αγορές. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το 55% των καταναλωτών αγόρασαν τα είδη αυτά ηλεκτρονικά, τουλάχιστον μία φορά. Από αυτούς, το 42% δηλώνουν ότι πλέον παραγγέλνουν φρούτα και λαχανικά μέσω διαδικτύου συχνότερα σε σχέση με το παρελθόν, κυρίως εξαιτίας της πανδημίας. Αναφορικά με το μέλλον, το 19% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα προβούν σε ηλεκτρονικές, κυρίως, αγορές για φρέσκα τρόφιμα, και το 16% για μη αλκοολούχα ποτά (από 3,4% και 1,6% αντίστοιχα, το 2019). Αυτή η τάση δείχνει ότι οι διαδικτυακές αγορές, ακόμη και σε κατηγορίες χαμηλής διείσδυσης, βρίσκονται σε άνοδο – μια τάση που πιθανότατα θα παραμείνει και μετά το πέρας της πανδημίας.

Η έρευνα σημειώνει, επίσης, ότι οι κατηγορίες για τις οποίες οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να προτιμήσουν τις ηλεκτρονικές αγορές, είναι, παράλληλα, εκείνες στις οποίες θα εκτιμούσαν τυχόν παρεχόμενες υπηρεσίες και συμβουλές κατά την πραγματοποίηση μιας αγοράς στο φυσικό κατάστημα – όπως η τεχνολογία, τα καλλυντικά και προϊόντα περιποίησης, τα ρούχα, τα υποδήματα και τα αξεσουάρ.

Ο αντίκτυπος της πανδημίας στις περιόδους εκπτώσεων

Ως αποτέλεσμα της πανδημίας, το 40% των ερωτηθέντων έχουν δει τα εισοδήματά τους να μειώνονται, ενώ η πλειοψηφία (60%) είναι πιο προσεκτικοί στο πώς ξοδεύουν τα χρήματά τους. Επιπλέον, το 41% των καταναλωτών έχουν μειώσει τις δαπάνες για μη βασικά προϊόντα, ενώ το 46% αναβάλλουν την αγορά ή την αντικατάσταση προϊόντων υψηλής αξίας. Αυτές οι τάσεις καταδεικνύουν μια – δυνητικά – πιο υποτονική περίοδο εορταστικών αγορών στο τέλος του 2020.

Παρόλο που περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (54%) εκτιμούν ότι θα προχωρήσουν σε αγορές κατά την επόμενη μεγάλη εμπορική περίοδο ή περίοδο εκπτώσεων, τα δεδομένα της έρευνας της EY δείχνουν ότι το 42% των καταναλωτών, παγκοσμίως, σχεδιάζουν να δαπανήσουν λιγότερα χρήματα κατά τη διάρκεια της φετινής εορταστικής περιόδου, από ό,τι πριν από ένα χρόνο.

Από τους δυνητικούς αυτούς αγοραστές, το 91% θα ξοδέψουν τουλάχιστον τα μισά από τα χρήματα που είχαν προϋπολογίσει, σε ηλεκτρονικές αγορές, επιβεβαιώνοντας τη σημασία του ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου αυτή την περίοδο.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο κος Θάνος Μαύρος, Εταίρος στο Τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της EY Ελλάδος και Επικεφαλής του Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων και Λιανεμπορίου της EY για τον Νότιο Τομέα της περιοχής Κεντρικής, Ανατολικής, Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας (CESA), παρατηρεί: «Είναι ξεκάθαρο ότι η αγορά βρίσκεται εν μέσω πρωτόγνωρων αλλαγών. Η πανδημία έχει μεταβάλει δραστικά τις καταναλωτικές συμπεριφορές, στρέφοντας τους πελάτες στις ηλεκτρονικές αγορές. Οι καταναλωτές τις θεωρούν ασφαλέστερες, καθώς αποφεύγουν τον συνωστισμό, ενώ κυριαρχεί και η αντίληψη ότι μπορούν να βρουν καλύτερες τιμές και προσφορές στο διαδίκτυο, από ό,τι στα φυσικά καταστήματα. Είναι κρίσιμο οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου και καταναλωτικών προϊόντων, να αναθεωρήσουν και να ανανεώσουν τη στρατηγική τους, για να εξασφαλίσουν στον καταναλωτή μια σύγχρονη αγοραστική εμπειρία πολλαπλών καναλιών, που θα συνδυάζει προσβασιμότητα, ανταγωνιστικές τιμές και ποικιλία στις επιλογές προϊόντων».

Η τελευταία έκδοση της έρευνας της EY, Future Consumer Index, είναι διαθέσιμη εδώ.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!

ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΚΟΣΜΟΣΕΥ: Η πανδημία έχει επιφέρει αναταράξεις στις εορταστικές αγορές