Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας επιμένει να μην γίνουν αυξήσεις φέτος, όπως ζητούν και έχουν δικαίωμα με βάση τις συμβάσεις οι παραχωρησιούχοι, ενώ δεν έκανε δεκτή καμία από τις προτάσεις τους χθες κατά τη διάρκεια της σύσκεψης στο υπουργείο.
«Αδιάλλακτη» και «αντιεπενδυτική» η στάση του υπουργείου, λένε οι εταιρείες
Από την πλευρά των εταιρειών παραχώρησης η στάση του υπουργείου χαρακτηρίζεται «αδιάλλακτη» και «αντιεπενδυτική» με σοβαρές επιπτώσεις στο μέλλον όσο αφορά τις παραχωρήσεις. Επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, ότι η αναπροσαρμογή των διοδίων με βάση τον πληθωρισμό κάθε χρόνο προβλέπεται στις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί μεταξύ δημοσίου και παραχωρησιούχων.
Η μη τήρησή τους συντελεί στη διαμόρφωση δυσμενών εντυπώσεων στους επενδυτές, ενώ είναι και άσκοπη καθώς οι εταιρείες παραχώρησης, αν δεν υπάρξει συμφωνία με την κυβέρνηση, θα προσφύγουν στη διαιτησία όπως επίσης προβλέπεται στις συμβάσεις με μεγάλη πιθανότητα να κερδίσουν. Τότε, η κατάληξη θα είναι το δημόσιο να πληρώσει τις αποζημιώσεις που θα έχουν επιδικαστεί, δηλαδή με άλλα λόγια το κόστος θα το επωμιστούν όλοι οι πολίτες και όχι μόνον οι χρήστες των εθνικών οδών μέσω των διοδίων.
Από την πλευρά του υπουργού Υποδομών δεν υπήρξε καμιά σχετική αναφορά χθες όπως και όλες τις τελευταίες μέρες.
Ποιους οδικούς άξονες η αφορά η αύξηση
Σημειώνεται ότι η αύξηση των διοδίων αφορά τους οδικούς άξονες Ελευσίνα – Πάτρα (Ολυμπία Οδός), Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα (Αυτοκινητόδρομος Μορέας), Αντίρριο – Ιωάννινα (Ιόνια Οδός), Μεταμόρφωση – Σκάρφεια Φθιώτιδας (Νέα Οδός), Ξυνιάδα – Τρίκαλα (Ε65), Σκάρφεια – Ράχες Φθιώτιδας (Ε65), Ράχες – Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) και Ηγουμενίτσα – Κήποι Έβρου (Εγνατία Οδός).
Τέτη Ηγουμενίδη • [email protected]