17.9 C
Nicosia
Κυριακή 17 Νοέμβριος 2024 | 18:11

Ελλάδα-Καλάθι του νοικοκυριού: Το 84% θα προτιμούσε να μειωθεί ο ΦΠΑ στα τρόφιμα

Αυξημένο είναι το ποσοστό των καταναλωτών στην Ελλάδα που αγόρασαν προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).  Συγκεκριμένα 2 στους 3 καταναλωτές (64%) αγοράζουν προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού, με ένα 1 ανά 7 ευρώ αγορών να αφορά σε προϊόντα του καλαθιού.

Ωστόσο, απόψεις για τη χρησιμότητα του καλαθιού είναι μικτές με το 23% να δηλώνει ότι είναι μια θετική πρωτοβουλία και το 85% ότι δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

Για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, το 84% δηλώνει ότι θα προτιμούσε να μειωθεί ο ΦΠΑ στα τρόφιμα και το 70% ότι θα προτιμούσε περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα σουπερμάρκετ. Από την άλλη, το 60% δηλώνει πως δεν είναι ικανοποιημένο με τον αριθμό των προϊόντων στο καλάθι του νοικοκυριού, και επομένως θα προτιμούσε περισσότερα προϊόντα στο καλάθι.

Αναλυτικότερα, η έρευνα του ΙΕΛΚΑ πραγματοποιήθηκε σε σχέση με θέματα της επικαιρότητας, με δείγμα 1.000 καταναλωτές. Η τελευταία έρευνα πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 28 έως 31 Ιανουαρίου 2023 και αφορούσε ανάμεσα σε άλλα θέματα το καλάθι του νοικοκυριού.

7 στους 10 θα προτιμούσαν περισσότερες προσφορές

Σύμφωνα με την έρευνα, το πρώτο τρίμηνο της λειτουργίας της πρωτοβουλίας, το 64% του κοινού δηλώνει ότι αγοράζει προϊόντα από το καλάθι.

Το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση μετά την πρώτη εβδομάδα της πρωτοβουλίας, οπότε και το ποσοστό του κοινού που αγόραζε από το καλάθι ανερχόταν στο 39%.

Μεσοσταθμικά το κοινό το οποίο αγοράζει προϊόντα από το καλάθι δηλώνει ότι το 16,3% των αγορών του προέρχονται από προϊόντα του καλαθιού (περίπου 1 ευρώ ανά 7 ευρώ αγορών). Η πλειοψηφία του κοινού 39% πραγματοποιεί έως 10% από το καλάθι, το 11% από 11 έως 20% και το υπόλοιπο 24% πάνω από 20%.

Όσον αφορά τις αγοραστικές τάσεις, το 17% του κοινού επισκέφθηκε κάποιο κατάστημα σουπερμάρκετ διαφορετικό από το συνηθισμένο του προκειμένου να βρει προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού. «Το στοιχείο αυτό είναι υγιές για τον ανταγωνισμό στον κλάδο, δείχνει ότι υπάρχουν επιπλέον κίνητρα για τον ανταγωνισμό στην αγορά και ότι η κινητικότητα του καταναλωτικού κοινού το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενταθεί», σημειώνει το ΙΕΛΚΑ.

Μικτές οι απόψεις για τη χρησιμότητα του καλαθιού

Όσον αφορά τις απόψεις σε σχέση με το καλάθι του νοικοκυριού στους τρεις μήνες της εφαρμογής του:

·        Οι απόψεις για τη χρησιμότητα του καλαθιού είναι μικτές. Το 23%, δηλώνει ότι είναι μια θετική πρωτοβουλία (το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 35% όσων αγοράζουν από το καλάθι),

·        Το 53% αναγνωρίζει τη χρησιμότητα των πρωτοβουλιών όπως το καλάθι του νοικοκυριού και δηλώνει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να κάνουν κι άλλες τέτοιες δράσεις.

·        Το 54% δηλώνει ότι απαιτείται πολύς χρόνος προκειμένου να κάνει τις αγορές του, κάτι το οποίο είναι μία πραγματικότητα που ήδη καταγραφόταν στο παρελθόν για τους καταναλωτές που ακολουθούν τις προσφορές στις αγορές τους στο λιανεμπόριο τροφίμων.

·        Το 85% δηλώνει ότι δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, κάτι που είναι αναμενόμενο, καθώς το πρόβλημα της ακρίβειας είναι πολυπαραγοντικό και διεθνές.

Αντιμετώπιση της ακρίβειας

Σε μία σε μεγαλύτερο βάθος ανάλυση για το τι θα επιθυμούσαν οι καταναλωτές σαν πιθανές ενισχύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ακρίβειας:

·        Το 84% δηλώνει ότι θα προτιμούσε να μειωθεί ο ΦΠΑ στα τρόφιμα παρά το καλάθι του νοικοκυριού.

·        Το 70% δηλώνει ότι θα προτιμούσε περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα σουπερμάρκετ παρά το καλάθι του νοικοκυριού. Αυτό δείχνει ότι η πολιτεία θα μπορούσε να δει κίνητρα προς τις επιχειρήσεις για αύξηση των προωθητικών ενεργειών και αποφυγή αντικινήτρων.

·        Το 47% θα επιθυμούσε να ενταχθούν και άλλοι κλάδοι στο καλάθι, όπως κρεοπωλεία και αρτοποιεία.

·        Το 60% δεν είναι ικανοποιημένο με τον αριθμό των προϊόντων και επομένως θα προτιμούσε περισσότερα προϊόντα στο καλάθι.

·        Τέλος, μόλις το 35% θα προτιμούσε να στραφεί το καλάθι σε μόνο επώνυμα προϊόντα, που δείχνει τη διείσδυση που έχουν αποκτήσει τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το τελευταίο διάστημα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Το θέατρο της Τουρκίας για τους Υπουργούς Τραμπ

Η Τουρκία επαναλαμβάνει για ακόμα μια φορά γνωστό ευατόν της για να κερδίσει πόντους στο διπλωματικό παιχνίδι. Με αφορμή τα ονόματα που ανακοινώνει ο Τραμπ...

Κάτι επιτέλους πρέπει να γίνει με τον ΟΚΥπΥ

Δεν ξέρουμε τι συμβαίνει τελικά στον ΟΚΥπΥ, αλλά οι συχνές αντιπαραθέσεις για τα εργασιακά και τα οικονομικά των δημοσίων νοσηλευτηρίων, έχουν κουράσει τους πάντες. Τη...

Νέο δυστύχημα με 20χρονη από την Ελλάδα που έχασε τη ζωή της

Σε νέα θανατηφόρα οδική σύγκρουση που σημειώθηκε σήμερα τα ξημερώματα στη Λευκωσία, έχασε τη ζωή της η Ειρήνη Κοντογιώργου, 20 ετών από την Ελλάδα. Σύμφωνα...

Νέα παρέμβαση Αβέρωφ κατά κυβέρνησης για τα συμβόλαια σε έργα του δημοσίου

Με σημερινή του δήλωση, ο τέως πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου ασκεί δριμεία κριτική στον Πρόεδρο Χριστοδουλίδη για τις πρόσφατες διακοπές των συμβολαίων για...

Συνελήφθη ο 44χρονος οδηγός του αυτοκινήτου για το τριπλό θανατηφόρο

Στην σύλληψη του 44 χρόνου οδηγού, δυνάμει δικαστικού εντάλματος, προχώρησε η Τροχαία Αμμοχώστου για το αδίκημα της πρόκλησης θανάτου λόγω αλόγιστης, απερίσκεπτης ή επικίνδυνης...

Τριπλό θανατηφόρο – Τριήμερο πένθος για τους αδικοχαμένους νέους σε Παραλίμνι-Δερύνεια

Τριήμερο πένθος κήρυξε ο Δήμος Παραλιμνίου – Δερύνειας για τον θάνατο των τριών νεαρών, ηλικίας 18 και 20 ετών, που έχασαν τη ζωή τους...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!