18.9 C
Nicosia
Σάββατο 20 Απρίλιος 2024 | 13:08

ΣΕΛΠΕ- Έρευνα: Ένας στις 2 θα ψωνίζει διαδικτυακά ακόμα και με ανοιχτά τα φυσικά καταστήματα

Τη σημαντική αλλαγή που επήλθε στις αγοραστικές συνήθειες του καταναλωτικού κοινού και την μεγάλη επίδραση της κρίσης του COVID-19 στην αγορά της λιανικής στην Ελλάδα καταδεικνύει πανελλήνια έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Στην έρευνα συμμετείχαν 918 χρήστες του διαδικτύου μέσω online ερωτηματολογίου.Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ποσοστό 49% δηλώνει ότι θα συνεχίζει να αγοράζει μέσω διαδικτύου ακόμα και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων. Τα ποσοστά είναι εξίσου μεγάλα στην εξειδικευμένη αγορά των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ και αυξημένα στην περίπτωση της αγοράς του έτοιμου φαγητού. Εκτιμάται, ότι η αλλαγή που έχει επέλθει στις αγοραστικές συνήθειες θα διατηρηθεί σε ένα μεγάλο βαθμό και μετά την επίλυση του υγειονομικού προβλήματος.

Η έρευνα έδειξε ότι ποσοστό 61% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό υπερδιπλάσιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος (Δεκέμβριος 2019). Υψηλά ποσοστά καταγράφονται σε δύο άλλες μεγάλες κατηγορίες online αγορών, συγκεκριμένα για τις online αγορές τροφίμων μέσω διαδικτύου σε ποσοστό 14% και των αγορών έτοιμου φαγητού-delivery σε ποσοστό 45%, αριθμοί πολλαπλάσιοι των μετρήσεων σε σχέση με το 2019.

Τα ποσοστά ικανοποίησης από τις υπηρεσίες παράδοσης εξακολουθούν να είναι ένας πιθανώς ανασταλτικός παράγοντας για την περεταίρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών. Στην γενική ερώτηση σε σχέση με την ικανοποίηση από τις υπηρεσίες παράδοσης για όλα τα είδη μόλις το 38% δηλώνει πολύ ικανοποιημένο. Το 36% δηλώνει λίγο ικανοποιημένο και το 25% καθόλου ικανοποιημένο. Τα ποσοστά ικανοποίησης είναι πολύ υψηλά στις δύο άλλες κατηγορίες online αγορών, όπου κατά κανόνα την παράδοση την διαχειρίζονται οι εταιρείες με ίδια μέσα.

Παρά το πρόβλημα αυτό η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου είναι έντονα ενισχυμένη. Η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου τον Δεκέμβριο του 2020 σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020, έχει αυξηθεί σημαντικά. Όλες οι κατηγορίες προϊόντων παρουσιάζουν αύξηση με σημαντικότερες τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, από 35% σε 46% και τα παιχνίδια και είδη δώρων από 12% σε 27%.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Πράσινο φως για την εξαγορά του Πανεπιστημίου Λευκωσίας από την Hellenic HealthCare Holding

Το πράσινο φως άναψε σήμερα η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ελλάδας, για την εξαγορά του πανεπιστημίου Λευκωσίας από την Hellenic HealthCare Holding 3 (Cyprus) Limited. Σύμφωνα...

Ανατροπή προς τα κάτω με τις τιμές του πετρελαίου – Πώς έκλεισε την εβδομάδα (γράφημα)

Με απώλειες έκλεισε την εβδομάδα το πετρέλαιο, καθώς οι traders βλέπουν περιορισμένο κίνδυνο να κλιμακωθεί η ένταση στη Μέση Ανατολή σ’ έναν ευρύτερο πόλεμο...

Προβλήματα δημιούργησε η κακοκαιρία στην Ελλάδα (βίντεο, φωτό)

Δύσκολη νύχτα πέρασαν οι κάτοικοι της Θεσσαλίας  μετά το πέρασμα της κακοκαιρίας από εχθές νωρίς το απόγευμα. Δρόμοι σε Πήλιο και Καρδίτσα πλημμύρισαν, ενώ σημειώθηκαν...

Σκηνοθετημένη η απάντηση του Ισραήλ ; -Τα σενάρια που κυκλοφορούν – Το Ιράν υποβαθμίζει την επίθεση

Διάφορα σενάρια κυκλοφορούν για την "απάντηση" του Ισραήλ στο Ιράν την Παρασκευή. Τα περισσότερα μιλούν για σκηνοθετημένη επίθεση, ώστε να ικανοποιηθεί το ακροατήριο του...

Δημοσκόπηση Metron: Άνοδος για ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ και υποχώρηση ΠΑΣΟΚ

Κέρδη για τη ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ, και απώλειες για ΠΑΣΟΚ και Ελληνική Λύση, καταγράφει η νέα δημοσκόπηση της Metron Analysis, για το Mega. ...

Τουρίστες βρήκαν σε σκουπίδια 643 κροτίδες !

Ένα σακούλι σκουπιδιών με 643 κροτίδες εντόπισε σήμερα ζεύγος τουριστών, σε περιοχή μεταξύ των χωριών Δοράς και Ανώγυρας, της επαρχίας Λεμεσού. Οι κροτίδες, που...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!