Ενισχύθηκε, εκ νέου, η γερμανική καταναλωτική εμπιστοσύνη ενόψει του Ιανουαρίου και των προσδοκιών για υψηλότερους μισθούς, αν και εξακολουθεί να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, σύμφωνα με βασική έρευνα που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη.
Η εταιρεία δημοσκοπήσεων GfK ανακοίνωσε ότι η έρευνα της με τη συμμετοχή περίπου 2.000 ατόμων και μετρά τις προσδοκίες των πολιτών, αυξήθηκε στο μείον 25,1 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 2,5 μονάδων σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο.
Το ινστιτούτο αναφέρει ότι θα μπορούσε τελικά να υπάρξει κάποιο “φως στην άκρη του τούνελ” για τους καταναλωτές στην κορυφαία οικονομία της Ευρώπης, η οποία βρίσκεται σε μια αδύναμη περίοδο.
Ο πληθωρισμός υποχώρησε στο 3,2% τον Νοέμβριο, πολύ χαμηλότερα από τα υψηλά επίπεδα του περασμένου έτους, περιορίζοντας την πίεση στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.
Ειδικότερα, οι προσδοκίες των καταναλωτών όσον αφορά τους μισθούς σταμάτησαν να υποχωρούν, λόγω των αναμενόμενων αυξήσεων των μισθών που αποσκοπούν στην αντιμετώπιση των υψηλότερων τιμών, αναφέρει η GfK.
Ωστόσο, ο Rolf Buerkl από την GfK δήλωσε ότι “μένει να δούμε αν η τρέχουσα άνοδος είναι η αρχή μιας διαρκούς ανάκαμψης”, προσθέτοντας ότι η συνολική ανάγνωση της έρευνας είναι ότι η εμπιστοσύνη βρίσκεται ακόμη χαμηλά.
“Οι γεωπολιτικές κρίσεις και οι πόλεμοι, οι απότομα αυξανόμενες τιμές των τροφίμων και οι συζητήσεις γύρω από τον εθνικό προϋπολογισμό για το 2024 εξακολουθούν να προκαλούν αβεβαιότητα”, πρόσθεσε.