Το σχεδιασμό της απόσυρσής του από την Estée Lauder ανακοίνωσε ο επί χρόνια πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Fabrizio Freda, βάζοντας έτσι ο ίδιος ένα τέλος στο δισεπίλυτο πρόβλημα διαδοχής του στον κολοσσό της βιομηχανίας ομορφιάς.
Μάλιστα ο Freda, ο οποίος διετέλεσε πρόεδρος από τον Μάρτιο του 2008 και απέκτησε τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου -του πρώτου εκτός της οικογένειας- τον Ιούλιο του 2009, θα αποχωρήσει από το τέλος του δημοσιονομικού 2025, το οποίο λήγει τον Ιούνιο.
Όπως τονίζει το MarketWatch, η Estée Lauder ανέφερε ότι το διοικητικό συμβούλιο έχει προχωρήσει αρκετά σε μια διαδικασία σχεδιασμού διαδοχής, προσθέτοντας ότι έχει ήδη εξετάσει πολλούς εσωτερικούς και εξωτερικούς υποψηφίους.
Τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου είχαν συζητήσει το μέλλον του Freda σε μια συνεδρίαση στα τέλη Μαΐου και μίλησαν για παράταση της θητείας του πέρα από τον περασμένο Ιούνιο, σύμφωνα με το Journal όπου επισημάνθηκε πως οι διευθυντές ήθελαν ο Freda να συνεχίσει να σταθεροποιεί την εταιρεία καθώς ξεκίνησε την επόμενη φάση του σχεδιασμού διαδοχής CEO.
Η μητρική εταιρεία επισήμανε πως ο Freda θα συνεργαστεί με τον διάδοχό του για να εξασφαλίσει μια ομαλή μετάβαση και θα είναι διαθέσιμος στην εταιρεία το 2026 ως σύμβουλος.
Και όλα αυτά πρά το γεγονός πως σύμφωνα με τη Wall Street Journal το διοικητικό συμβούλιο είχε συζητήσει πριν λίγους μήνες τη διατήρηση του Freda στο τιμόνι παρά την πτώση της απόδοσης και τη διαίρεση στην ιδρυτική οικογένεια σχετικά με τη διεύθυνση της εταιρείας.
Estée Lauder: Πτώση και μειωμένες πωλήσεις
Τους; πρώτους μήνες της χρονιάς παρά τα μικρά ενθαρρυντικά αποτελέσμα σε κάποια εκ των brands του ομίλου -όπως τα Estée Lauder, Le Labo και The Ordinary- ο Freda περιορίσε τις προσδοκίες και τις προοπτικές των πωλήσεων για το έτος, λέγοντας ότι η ζήτηση στην Κίνα αναμένεται να παραμείνει αδύναμη. Αναμένει, δε, ότι οι πωλήσεις του 2024 θα μειωθούν κατά 2% έως 3% σε σχέση με πέρυσι, ενώ πριν από ένα τρίμηνο ανέφερε ότι οι πωλήσεις θα κυμαίνονταν μεταξύ κέρδους ή 1% και πτώσης 1%.
Οι πωλήσεις το 2023 ήταν 15,9 δισ. δολάρια. Μια πτώση 3% από αυτό θα ήταν 15,4 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ η συναίνεση μεταξύ των αναλυτών που συμμετείχαν στην έρευνα της FactSet ήταν για έσοδα 15,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.
Η εταιρεία επικαλέστηκε «συνεχιζόμενους μακροοικονομικούς αντίξοους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της συνεχιζόμενης εξασθένησης του συνολικού κλάδου ομορφιάς κύρους στην ηπειρωτική Κίνα και της γεωπολιτικής αστάθειας σε ορισμένες περιοχές σε όλο τον κόσμο» για την αλλαγή των προοπτικών της – κάτι που οδήγησε τη μετοχή της Estée Lauder να σημειώνει πτώση σχεδόν 10%.
Σχέδιο για ανάκαμψη
Ο Freda και η διοικητική του ομάδα ωστόσο είχαν καταστρώσει μια στρατηγική ανάκαμψης, η οποία επικεντρώνεται στην εκκαθάριση των αποθεμάτων που δεν έχουν πωληθεί. Ο διευθύνων σύμβουλος εκτός από τους στόχους απογραφής που είχε θέσει για τα τέλη Μαρτίου – ολοκλήρωση τρίτου τριμήνου- έχει κάνει το ίδιο και για το επόμενο τρίμηνο και τα τέλη Ιουνίου, οι οποίοι αποτέλεσαν και τις βασικές δοκιμασίες για τη θέση του απέναντι στην οικογένεια και τους μετόχους.
Έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού του αυτό που ήδη είχε εξομολογηθεί στους μετόχους τον περασμένο Νοέμβριο, ότι «η ανάκαμψη από την πανδημία ήταν παρατεταμένη και περίπλοκη», ο Freda προσπάθησε να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη για μια σειρά από μάρκες και μια μητρική εταιρεία, που έχει κατηγορηθεί στο παρελθόν από πολλούς πως «δεν έχει φαντασία, οπότε και καταντά βαρετή».
Όλοι θυμούνται εξάλλου, πως τα κέρδη της Estée Lauder, στην οποία ανήκουν επίσης η βρετανική εταιρεία αρωμάτων Jo Malone και η πολυτελής σειρά περιποίησης δέρματος La Mer, είχαν πέσει κατακόρυφα τα τελευταία τρίμηνα. Τα στελέχη αναγκάστηκαν αρκετές φορές να μειώσουν τις προβλέψεις τους για τις πωλήσεις, ενώ σε μεγάλο βαθμό επέρριψαν την ευθύνη για την εξέλιξη αυτή στην αδύναμη ζήτηση στην Ασία, παρά το γεγονός ότι ήταν μια από τις πρώτες εταιρείες που εισήλθαν στην ασιαστική αγορά – και με μεγάλη μάλιστα επιπτυχία.
Ο Freda δήλωσε ότι η εταιρεία έχει σημειώσει πρόοδο στο σχέδιο ανάκαμψης κερδών, το οποίο πρόκειται να αποφέρει μεταξύ 1,1 και 1,4 δισ. δολάρια αυξημένα λειτουργικά κέρδη το 2025 και το 2026. Παρά το γεγονός πως θα απουσιάζει από τα ηνία του ομίλου, το σχέδιο προβλέπεται να παράσχει ένα σύνολο κεφαλαίων για την επανεπένδυση σε εμπορικά σήματα και δραστηριότητες που απευθύνονται απευθείας στον καταναλωτή.
Πηγή: OT