Βελτίωση σημείωσε τον Φεβρουάριο το οικονομικό κλίμα, με τον Δείκτη Οικονομικής Συγκυρίας (ΔΟΣ) να αυξάνεται κατά 1,9 μονάδες σε σύγκριση με τον Ιανουάριο.
Σύμφωνα με το Κέντρο Οικονομικών Ερευνών του Πανεπιστημίου Κύπρου, η αύξηση του ΔΟΣ οφείλεται κυρίως στην ενίσχυση του επιχειρηματικού κλίματος στις υπηρεσίες και στην ενδυνάμωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης.
Σημειώνεται ότι η άνοδος του κλίματος στις υπηρεσίες ήταν αποτέλεσμα θετικότερων αξιολογήσεων της τρέχουσας οικονομικής κατάστασης των επιχειρήσεων και του κύκλου εργασιών κατά το τελευταίο τρίμηνο.
Επιπρόσθετα, το κλίμα στις κατασκευές βελτιώθηκε οριακά λόγω ευνοϊκότερων αξιολογήσεων για τα υπό εξέλιξη έργα, ενώ οι απαισιόδοξες εκτιμήσεις για τη μελλοντική απασχόληση επιβάρυναν το κλίμα.
Αναφέρεται ότι η αποδυνάμωση του κλίματος στο λιανικό εμπόριο προήλθε από δυσμενέστερες αξιολογήσεις της τρέχουσας κατάστασης (πρόσφατες πωλήσεις, τρέχοντα αποθέματα) και πιο απαισιόδοξες εκτιμήσεις για τις μελλοντικές πωλήσεις. Το κλίμα στη μεταποίηση παρέμεινε αμετάβλητο στα επίπεδα Ιανουαρίου.
Τον Φεβρουάριο, το καταναλωτικό κλίμα σημείωσε βελτίωση για τέταρτο συνεχόμενο μήνα. “Οι καταναλωτές αξιολόγησαν πιο ευνοϊκά την πρόσφατη οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών τους και αναθεώρησαν προς τα πάνω τις προσδοκίες τους για τη μελλοντική οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών τους και της χώρας γενικότερα. Ωστόσο, οι προθέσεις των καταναλωτών για μεγάλες αγορές τους επόμενους μήνες αποδυναμώθηκαν” αναφέρεται.
Επιπρόσθετα, ο Δείκτης Οικονομικής Αβεβαιότητας μειώθηκε τον Φεβρουάριο λόγω υποχώρησης της αβεβαιότητας ανάμεσα σε επιχειρήσεις σε όλους τους τομείς, με εξαίρεση το λιανικό εμπόριο. Η αβεβαιότητα ανάμεσα στους καταναλωτές παρέμεινε στα επίπεδα Ιανουαρίου.
Τον Φεβρουάριο, οι προσδοκίες των επιχειρήσεων για τις τιμές πώλησης αναθεωρήθηκαν προς τα πάνω στους τομείς των υπηρεσιών, του λιανικού εμπορίου και των κατασκευών.
Ο ΔΟΣ έχει ξεπεράσει τον μακροχρόνιο μέσο όρο του (100 μονάδες), αλλά βρίσκεται κάτω από το επίπεδο που είχε φτάσει τον Φεβρουάριο 2022, λίγο πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Η ενίσχυση του ΔΟΣ τον Φεβρουάριο προήλθε κυρίως από τη βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος στις υπηρεσίες και από την ενδυνάμωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, αναφέρεται.