32.4 C
Nicosia
Δευτέρα 1 Ιούλιος 2024 | 14:50

«Δεν θα μας σώσουν τα 8 σεντς», λέει ο Παπαναστασίου για την την αύξηση στην τιμή των καυσίμων

«Δεν θα μας σώσουν τα 8 σεντς αν βάλουμε σήμερα καύσιμα στο αυτοκίνητό μας» ήταν η συμβουλή που έδωσε στους καταναλωτές ο Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας Γιώργος Παπαναστασίου, κληθείς να σχολιάσει τις ουρές των αυτοκινήτων που παρατηρούνται στα πρατήρια για να γεμίζουν τα ντεπόζιτα των αυτοκινήτων πριν την αύξηση στην τιμή των καυσίμων.

Οι δηλώσεις έγιναν στο περιθώριο επίσκεψης του στον Σταθμό της ΑΗΚ στη Δεκέλεια.

Συγκεκριμένα, ερωτηθείς για τις ουρές, ο Υπουργός είπε ότι «το καταλαβαίνω» και έδωσε συμβουλή προς τον καταναλωτή «δεν θα μας σώσουν τα 8 σεντς αν βάλουμε σήμερα καύσιμα στο αυτοκίνητό μας».

Όσον αφορά την αναθεώρηση της απόφασης για τα καύσιμα, είπε πως «εγώ επιμένω ότι δεν δικαιολογείτο να συνεχίσει η επιδότηση» επειδή όπως εξήγησε «οι τιμές των πετρελαιοειδών όταν είχαμε αποφασίσει την επιδότηση είναι πολύ πιο χαμηλές αυτή τη στιγμή σαν βάση, δηλαδή η αρχική τιμή του καυσίμου, οπόταν η οποιαδήποτε επιδότηση δεν μπορούσε να συνεχιστεί σήμερα».

Όσον αφορά τις ουρές αυτοκινήτων που παρατηρούνται στα οδοφράγματα προκειμένου οι ιδιοκτήτες τους να γεμίσουν καύσιμα από τα κατεχόμενα, ο κ. Παπαναστασίου είπε πως «εγώ θα το αποθάρρυνα».

Σε παρατήρηση δημοσιογράφου ότι θα πρέπει η κυβέρνηση να δώσει κίνητρα στον κόσμο να μην πηγαίνει στα κατεχόμενα για καύσιμα, ο Υπουργός Ενέργειας είπε «παραμένω στην αποθάρρυνση και καταλαβαίνετε τι εννοώ».

Κληθείς να αναφέρει κατά πόσον η κυβέρνηση μπορεί να αναθεωρήσει την απόφαση για την επιδότηση του ηλεκτρικού ρεύματος λόγω του καλοκαιριού, ο κ. Παπαναστασίου εξέφρασε την πεποίθηση ότι «είναι δύσκολη η αναθεώρηση μιας τέτοιας απόφασης. Είναι μετά από πολύ προσεκτική μελέτη και πολύ δύσκολη απόφαση που το Υπουργικό Συμβούλιο πήρε προχθές την απόφαση» είπε και σημείωσε πως «είναι θέμα να διατηρούμε ένα ισοζύγιο μεταξύ κοινωνικών παροχών, αλλά να έχουμε και μια σοβαρότητα απέναντι στα δημοσιονομικά μας».

Υπ. Ενέργειας: Πρέπει να αναβαθμιστεί ο Σταθμός ΑΗΚ στη Δεκέλεια

Την ίδια ώρα δήλωσε πως ο Ηλεκτροπαραγωγός Σταθμός της Δεκέλειας είναι πολύ σημαντικός για το κράτος και πρέπει να παραμείνει σε λειτουργία, σημειώνοντας παράλλληλα πως ο συγκεκριμένος σταθμός καίει πολύ ρυπογόνο καύσιμο και πρέπει μαζί με την ΑΗΚ να στηριχθεί από το κράτος και να αναβαθμιστεί.

Ο Υπουργός ανέφερε ακόμα ότι είναι πολύ δύσκολη η αναθεώρηση της απόφασης της κυβέρνησης για συνέχιση της επιδότησης σε ηλεκτρικό ρεύμα και καύσιμα και σημείωσε πως θα αποθάρρυνε άτομα να μεταβαίνουν στα κατεχόμενα για να γεμίσουν τα αυτοκίνητα τους με πιο φτηνά καύσιμα.

Σε δηλώσεις στο περιθώριο επίσκεψης του στον Σταθμό της ΑΗΚ στη Δεκέλεια, ο Υπουργός ανέφερε ότι η επιλογή του για επίσκεψη στον συγκεκριμένο σταθμό ήταν επειδή είναι «ο σταθμός στον οποίο υπάρχουν τα περισσότερα ερωτηματικά». Σήμερα, είπε, «σκοπός είναι να μιλήσουμε με το προσωπικό να ακούσουμε τις ερωτήσεις και να απαντήσουμε όσες μπορούμε» ενώ όσες δεν μπορούμε θα επιστρέψουμε πίσω με απαντήσεις.

Πρόσθεσε ότι «ο σταθμός της Δεκέλειας καίει καύσιμο που είναι πολύ ρυπογόνο.  Δουλεύει κατά κύριο λόγο με το μαζούτ και ουσιαστικά είναι ο σταθμός όπου πρέπει να ληφθούν αποφάσεις από την ΑΗΚ με τη στήριξη του κράτους για να αναβαθμιστεί ώστε να συνεχίσει η παραγωγή του που την έχουμε απόλυτη ανάγκη στον τόπο».

Έχουμε ανάγκη, συνέχισε, την παραγωγή «όχι μόνο σαν ηλεκτρική ισχύ, αλλά και η γεωγραφική περιοχή στην οποία την παράγει είναι πολύ σημαντική, ώστε να διατηρείται το σύστημα σε ισοζύγιο.  Ο Σταθμός της Δεκέλειας είναι πολύ σημαντικός για το κράτος και πρέπει να παραμείνει σε λειτουργία».

Απαντώντας σε ερώτηση αναφορικά με τα πρόστιμα για τους ρύπους που πληρώνουν οι φορολογούμενοι πολίτες της Δημοκρατίας, ο κ. Παπαναστασίου είπε πως «σε πολλά ενεργειακά θέματα έχουμε μείνει πίσω».  «Ερχόμαστε πάντοτε εκ των υστέρων για να πούμε ότι καθυστερήσαμε για κάτι» ανέφερε και πρόσθεσε πως «δεν μπορούμε να ελέγξουμε το παρελθόν και το παρόν τώρα που το ζούμε.  Το τι μπορούμε να ελέγξουμε τώρα είναι το μέλλον και αυτό θα κάνουμε» είπε.

Θα πρέπει συνέχισε «μέσα  από τους σχεδιασμούς μας και όπως αντιλαμβάνομαι είναι παράλληλοι σχεδιασμοί με το κράτος, να προωθηθεί η αξιοποίηση του συγκεκριμένου χώρου και να συνεχίσει να παράγει τον ηλεκτρισμό που έχουμε ανάγκη».

Σε ερώτηση πόσο γρήγορα μπορούν να γίνουν αυτές οι αλλαγές, ο Υπουργός απάντησε «είναι πλάνο πενταετίας συν ίσως η αναβάθμιση του σταθμού».

Από την πλευρά της η Δέσποινα Παναγιώτου Θεοδοσίου, Πρόεδρος ΔΣ ΑΗΚ καλωσόρισε τον Υπουργό Ενέργειας στον σταθμό της Δεκέλειας και σημείωσε πως «για αρκετά χρόνια υπήρχε μια αβεβαιότητα για το μέλλον του σταθμού αυτού. Σήμερα όμως εκφράζουμε την ικανοποίηση μας ως ΑΗΚ, επειδή υπάρχει βεβαίωση ότι πρέπει να παραμείνει ο σταθμός για σκοπούς επάρκειας, ευστάθειας αλλά και για γεωπολιτικούς».

Πρόσθεσε ότι «αυτό που μένει τώρα, είναι η αναβάθμιση του σταθμού και εκεί πρέπει να επικεντρωθούμε».  «Υπάρχει το αναπτυξιακό πρόγραμμα της ΑΗΚ και εντός αυτού υπάρχει ειδικό πρόγραμμα για τη Δεκέλεια» είπε η κ. Παναγιώτου και σημείωσε πως «οι μελέτες έχουν ήδη γίνει. Εξετάζουμε τώρα τα διάφορα σενάρια που προκύπτουν από τη μελέτη και όταν είμαστε έτοιμοι θα τα παρουσιάσουμε στον Υπουργό και στο Υπουργείο, για να μπορέσουμε να πάρουμε τις αποφάσεις».

Σε ερώτηση κατά πόσον η ΑΗΚ αναμένει οικονομική στήριξη από την κυβέρνηση, η κ. Θεοδοσίου απάντησε πως «δεν είμαστε σ’ αυτό το στάδιο, εξετάζουμε τα σενάρια».

Κληθείσα να αναφέρει κατά πόσον υπάρχουν συγκεκριμένα προβλήματα στο σταθμό, απάντησε πως «προβλήματα υπάρχουν όπως σε όλους τους σταθμούς.  Είναι ένας σταθμός στον οποίο κάποιες από τις μονάδες είναι αρκετά παλιές αλλά οι άνθρωποι μας φροντίζουν για τη συντήρηση μέχρι να γίνει η αναβάθμιση».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Οι πιο βιώσιμες πόλεις του κόσμου το 2024

Πώς μετριέται άραγε η βιωσιμότητα ενός τόπου; Η εταιρεία Economist Intelligence Unit επινόησε μία φόρμουλα για να βοηθήσει τις εταιρείες να υπολογίζουν τις αποζημιώσεις δυσμενών συνθηκών όταν μεταφέρουν το...

Great Sea Interconnector: Εισήγηση ΑΔΜΗΕ στους ρυθμιστές Ελλάδας – Κύπρου για το έσοδο της διασύνδεσης

Σε ένα ακόμη κρίσιμο δίμηνο εισέρχεται το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου, καθώς μέχρι τις 31 Αυγούστου πρέπει να έχουν κλείσει όλες οι...

Νomisma τεύχος Ιουνίου: Επιτόκια και ακρίβεια τα μεγάλα αγκάθια, δείχνει τα δόντια του ο πληθωρισμός – Μη το χάσετε

Όλες τις οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις αναλύει στο νέο τεύχος του το περιοδικό nomisma. Επιτόκια και ακρίβεια είναι τα μεγάλα αγκάθια της οικονομίας Ο...

Meta: Κατηγορείται από την Κομισιόν για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων

Η μητρική εταιρεία του Facebook Meta κατηγορήθηκε τη Δευτέρα από τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ ότι δεν συμμορφώνεται με τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες-ορόσημο του μπλοκ...

Σενάρια για μία νέα κρίση χρέους στην Ευρωζώνη μετά τις εκλογές στη Γαλλία

Με χρέος 111% του ΑΕΠ και δημοσιονομικό έλλειμμα 5,5% η Γαλλία σίγουρα δεν συγκαταλέγεται στους πειθαρχημένους μαθητές της Ευρωζώνης. Για αυτό και λίγες ημέρες...

Νέα πύρινα μέτωπα σε Χίο και Κω

Αντιμέτωπες με ένα νέο πύρινο μέτωπο είναι οι δυνάμεις της πυροσβεστικής. Η νέα φωτιά εκδηλώθηκε σε χορτολιβαδική έκταση στην Κω, στην περιοχή Αντιμάχεια. Ισχυρές δυνάμεις της πυροσβεστικής Στο σημείο επιχειρούν...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!