Τους μήνες που ακολούθησαν την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, οι αμερικανικές επιχειρήσεις ήταν πρόθυμες να δείξουν υποστήριξη στο πολιορκημένο έθνος υψώνοντας μπλε και χρυσές σημαίες, αναφέρει το Bloomberg.
Λίγες βιομηχανίες ήταν πιο ενθουσιώδεις από τη βιοτεχνική μπύρα. Οι φωτεινές αποχρώσεις ήταν ζωγραφισμένες στις λαβές της βρύσης και μπύρες με τα ονόματα Brew for Ukraine, Resist και Putin Huylo (μια ουκρανική προσβολή) παρασκευάστηκαν για να αυξήσουν την ευαισθητοποίηση για τον πόλεμο και τα κεφάλαια ανακούφισης για τα θύματά του. Μερικοί ζυθοποιοί παρήγαγαν ακόμη και την εγγενή ουκρανική χρυσή μπύρα.
Δημιουργία μιας ουκρανικής ταυτότητας ζυθοποιίας
Αλλά όταν οι πότες που ήταν περίεργοι να μάθουν περισσότερα για αυτή τη θολή, βύνη μπύρα σιταριού κοίταξαν τον ενθουσιώδη ιστότοπο Untappd, την Ένωση Ζυθοποιών με έδρα τις ΗΠΑ ή ακόμα και το διεθνές Πρόγραμμα Πιστοποίησης Κριτών Μπύρας, βρήκαν κάτι περίεργο: η ουκρανική χρυσή μπύρα δεν υπήρχε επίσημα.
Η Λάνα Σβιτάνκοβα, 41 ετών, έχει περάσει τα τελευταία τρία χρόνια προσπαθώντας να το αλλάξει αυτό. Συγγραφέας μπύρας και η πρώτη πιστοποιημένη cicerone της Ουκρανίας (σομελιέ μπύρας), συνεργάζεται με Ουκρανούς ζυθοποιούς και επαγγελματίες του κλάδου στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την υπόλοιπη Ευρώπη για να κερδίσει παγκόσμια αναγνώριση για την ουκρανική χρυσή μπύρα. Καθώς η πατρίδα της υπομένει ένα τρίτο έτος συγκρούσεων, η προσπάθεια για τη δημιουργία μιας ουκρανικής ταυτότητας ζυθοποιίας έχει αποκτήσει νέο νόημα και δυναμική.
Η Svitankova κατανοεί την απροθυμία της βιομηχανίας να αναγνωρίσει την ουκρανική χρυσή μπύρα. Ήταν επίσης σκεπτικίστρια κάποτε.
Η Svitankova διπλασίασε τις προσπάθειές της μετά την εισβολή, συνδέοντας περισσότερες αμερικανικές και ευρωπαϊκές ζυθοποιίες για να φέρει την ουκρανική χρυσή μπύρα μπροστά στους καταναλωτές. Αν και η εκστρατεία αναγνώρισης δεν προορίζεται να είναι μια προσπάθεια που σχετίζεται με τον πόλεμο, έχει «πλήρη επίγνωση» ότι δεν μπορεί να αποφύγει την αντίληψη. “Ξεκίνησα με την πρόθεση να φέρω τη χώρα μου στον χάρτη της σκηνής ζυθοποιίας και φυσικά τώρα το θέλω ακόμα περισσότερο, ό,τι κι αν φέρει αυτή η ανάδειξη”, λέει η Svitankova.
Το καλοκαίρι του 2023, η Ευρωπαϊκή Ένωση Καταναλωτών Μπύρας το συμπεριέλαβε στις κατευθυντήριες γραμμές της για το στυλ. Μέχρι το τέλος εκείνου του έτους, τουλάχιστον το 60% των 350 παγκόσμιων συντονιστών του Untappd ψήφισαν να προσθέσουν το στυλ στην εφαρμογή του. Η Ένωση Ζυθοποιών και το Πρόγραμμα Πιστοποίησης Κριτών Μπύρας δεν έχουν ακόμη επηρεαστεί.
«Δεν οδηγούμε στυλ μπύρας, προσπαθούμε να αντικατοπτρίσουμε αυτό που υπάρχει στην αγορά», λέει ο Chuck Skypeck, εκπρόσωπος της Ένωσης Ζυθοποιών και μέλος της επιτροπής που εξετάζει, επιλέγει και επισημοποιεί τις οδηγίες στυλ με προτάσεις από κριτές και ζυθοποιούς. «Η Lana είναι ένα δυναμό όσον αφορά την προώθηση αυτού του στυλ, αλλά απλά δεν το βλέπουμε στις ΗΠΑ».
«Έχοντας κάτι δικό μας εδραιώνει τη θέση μας στην παγκόσμια σκηνή»
Η Σβιτάνκοβα παραμένει απτόητη. Συνήθως φέρνει κονσέρβες όπου κι αν ταξιδεύει, ελπίζοντας να προσελκύσει ζυθοποιούς (ένας τέτοιος έλεγχος μπορεί τελικά να φέρει την πρώτη γνωστή ουκρανική χρυσή μπύρα που παρασκευάζεται στην Ιαπωνία). Αυτό το μήνα, σχεδιάζει να παρακολουθήσει το ετήσιο συνέδριο Craft Brewers της BA στο Λας Βέγκας και να πάρει δείγματα στα χέρια χιλιάδων μελών της BA, ζυθοποιών και κριτών.
«Αυτή είναι η καλύτερη και η χειρότερη στιγμή για να το κάνεις αυτό», λέει. «Οι άνθρωποι νομίζουν ότι είναι πολιτικό, αλλά δεν έχει να κάνει με την πολιτική. Θέλω οι άνθρωποι να αναγνωρίσουν το στυλ με βάση την αξία του».
«Η κουλτούρα της craft μπύρας μας είναι νέα. Έχοντας κάτι δικό μας εδραιώνει τη θέση μας στην παγκόσμια σκηνή», συνεχίζει η Svitankova. «Λέμε: “Κοιτάξτε! Μπορούμε να το κάνουμε αυτό. Μπορούμε να γίνουμε μέρος της παγκόσμιας κουλτούρας». Είναι ένα μικρό κομμάτι της ουκρανικής μας ταυτότητας».
Πηγή: OT