33.8 C
Nicosia
Δευτέρα 23 Ιουνίου 2025 | 16:46

Κυπρ. Σύνδεσμος Καταναλωτών: Το e-kalathi «πολύ κατώτερο των προσδοκιών»

Το e-kalathi αποδείχτηκε πολύ κατώτερο των προσδοκιών των καταναλωτών και η χρησιμότητά του είναι πολύ περιορισμένη, αναφέρει σε ανακοίνωση ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών.

“Δυστυχώς οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν διαψεύσθηκαν παταγωδώς και οι καταναλωτές έμειναν και πάλι απροστάτευτοι” προσθέτει.

Ο Σύνδεσμος σημειώνει ότι μια βδομάδα από τη λειτουργία του διαπιστώθηκε ότι ενώ υποσχέθηκαν αρχικά ότι το καλάθι θα περιλαμβάνει μέχρι 3000 προϊόντα τελικά παρέδωσαν ένα καλάθι με 478 προϊόντα και ότι “υποσχέθηκαν ότι θα δινόταν η δυνατότητα  ο καταναλωτής να μπορεί να βλέπει το σύνολο του κόστους του καλαθιού του. Πρακτικά και τεχνικά δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Ο καταναλωτής θα πρέπει να ανατρέχει για κάθε προϊόν χωριστά για να εντοπίσει τη φθηνότερη υπεραγορά”.

“Δεν υπάρχει η δυνατότητα σύγκρισης των τιμών σε συγκεκριμένη απόσταση από την οικία του καταναλωτή. Η σύγκριση γίνεται εντός της κάθε επαρχίας. Δεν υπάρχει δυνατότητα εντοπισμού των κοινών προϊόντων του καλαθιού ώστε να μπορεί να γίνει σύγκριση μεταξύ των υπεραγορών. Σκόπιμα δεν δόθηκε η δυνατότητα σύγκρισης του συνόλου των προϊόντων ενός καλαθιού μεταξύ των υπεραγορών”.

Επίσης, ο Σύνδεσμος αναφέρει ότι “σκόπιμα δεν δόθηκε στα οργανωμένα σύνολα των καταναλωτών η δυνατότητα να εκφέρουν τις απόψεις καθ’ όλη τη διάρκεια της διαβούλευσης και στο στήσιμο της εφαρμογής” και ότι “δεν προάγει τον ανταγωνισμό μεταξύ των υπεραγορών”.

Αντίθετα, προσθέτει, μέσα σε μια βδομάδα από τη λειτουργία του, υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι οδήγησε στη μείωσή του ανταγωνισμού. Πρώτον, αναφέρει, διότι “σε σύνολο 27 υπεραγορών με συνολικά 148 καταστήματα, σε ένα καλάθι με 71 προϊόντα, επτά υπεραγορές αύξησαν τη συνολική τιμή των προϊόντων τους, ενώ άλλες εφτά τη μείωσαν. Δεκατρείς υπεραγορές δεν τροποποίησαν τη συνολική τους τιμή” και επειδή “συνολικά πέντε υπεραγορές μείωσαν τον αριθμό των προϊόντων τους και μια άλλη αύξησε τον αριθμό των προϊόντων της”.

“Έχοντας υπόψη τα πιο πάνω, δυστυχώς, το  e-kalathi αποδείχτηκε πολύ κατώτερο των προσδοκιών των καταναλωτών και η χρησιμότητά του είναι πολύ περιορισμένη. Είναι λυπηρό που για ακόμα μια φορά οι καταναλωτές παραμένουν χωρίς ουσιαστική βοήθεια” καταλήγει.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!

ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΚΥΠΡΟΣΚυπρ. Σύνδεσμος Καταναλωτών: Το e-kalathi «πολύ κατώτερο των προσδοκιών»