36.8 C
Nicosia
Τρίτη 22 Ιουλίου 2025 | 18:06

Αυξήσεις τιμών από την Amazon παρά τις δεσμεύσεις για χαμηλές τιμές

Σε μια εποχή που οι καταναλωτές μετρούν κάθε ευρώ, η τιμολογιακή στρατηγική των κολοσσών του λιανεμπορίου αποκτά κρίσιμη σημασία.

Η υπόσχεση της Amazon για σταθερές και χαμηλές τιμές δείχνει να μην αντέχει στις πιέσεις των δασμών και του πληθωρισμού, οδηγώντας σε σημαντικές αυξήσεις στα πλέον απαραίτητα καθημερινά προϊόντα, μεταδίδει η Wall Street Journal.

Τον Ιανουάριο, μια κονσέρβα σούπας συγκεκριμένου brand κόστιζε λιγότερο από 2 δολάρια στην Amazon. Τον Ιούλιο, η ίδια σούπα πωλείται πλέον για 2,58 δολάρια—μια αύξηση σχεδόν 30%.

H Amazon αυξάνει τις τιμές σε προϊόντα πρώτης ανάγκης, η Walmart τις μειώνει

Από τον Φεβρουάριο και μετά, η Amazon αύξησε σιωπηρά τις τιμές σε εκατοντάδες προϊόντα πρώτης ανάγκης, όπως αποσμητικά, συμπληρώματα διατροφής και είδη για κατοικίδια. Ανάλυση της Wall Street Journal σε σχεδόν 2.500 προϊόντα έδειξε μέση αύξηση της τάξης του 5%.

Το αξιοσημείωτο είναι πως ενώ η Amazon αύξανε τις τιμές, η Walmart μείωνε τις δικές της σε αντίστοιχα προϊόντα κατά σχεδόν 2%. Αυτή η διαφοροποίηση αναδεικνύει τις αντικρουόμενες στρατηγικές που ακολουθούν οι μεγάλοι λιανοπωλητές σε ένα περιβάλλον γεμάτο αβεβαιότητα λόγω δασμών.

Η Amazon υποστηρίζει ότι τα στοιχεία αυτά δεν είναι αντιπροσωπευτικά των συνολικών της τιμών και επιμένει πως παραμένει προσηλωμένη στις χαμηλές τιμές. Ωστόσο, η πραγματικότητα για τους καταναλωτές λέει διαφορετικά.

Πολλοί προμηθευτές δήλωσαν ότι δεν αύξησαν τις τιμές τους προς την Amazon, ενώ ακόμη και προϊόντα φτιαγμένα στις ΗΠΑ παρουσίασαν αυξήσεις.

Ιδιαίτερα έντονες ήταν οι αυξήσεις σε εισαγόμενα προϊόντα ή σε αυτά που συναρμολογούνται με εισαγόμενα εξαρτήματα.

Για παράδειγμα, ένα μεταλλικό καλάθι  που εισάγεται από την Κίνα, διπλασίασε σχεδόν την τιμή του στην Amazon, φτάνοντας από τα $9,31 στα $19,99 σε μόλις δύο μήνες.

Επιπλέον, οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν στις 15 Φεβρουαρίου—δύο ημέρες αφότου ο Αμερικανός πρόεδρος υπέγραψε την εφαρμογή ευρείας κλίμακας δασμών.

Η Target

Ορισμένοι λιανοπωλητές όπως η Target προσπαθούν να περιορίσουν αυξήσεις μέσω άλλων μέτρων, όπως περικοπές κόστους.

Ωστόσο, τα δεδομένα δείχνουν ότι οι περισσότεροι λιανοπωλητές τελικά μετακυλούν τα επιπλέον κόστη στους καταναλωτές.

Η Amazon αντιμετωπίζει δυσκολίες να αποκομίσει κέρδος από φθηνά προϊόντα λόγω υψηλών εξόδων αποστολής, σε αντίθεση με τη Walmart, που επωφελείται από τους αγοραστές εντός καταστημάτων.

Το μέλλον των τιμών στο ηλεκτρονικό εμπόριο παραμένει αβέβαιο, καθώς οι εμπορικές πολιτικές και τα παγκόσμια κόστη αλλάζουν διαρκώς.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!

ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΚΟΣΜΟΣΑυξήσεις τιμών από την Amazon παρά τις δεσμεύσεις για χαμηλές τιμές