Αντιμέτωπη με απώλειες 14,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων σε μία περίοδο πέντε ετών θα μπορούσε να βρεθεί η παγκόσμια οικονομία, στο σενάριο μιας υποθετικής ευρύτερης γεωπολιτικής σύγκρουσης που θα πλήξει τις αλυσίδες εφοδιασμού.
Αυτό ανακοίνωσε την Τετάρτη η Lloyd’s του Λονδίνου, υπογραμμίζοντας ότι ο εν λόγω οικονομικός αντίκτυπος θα προκύψει από σοβαρές ζημιές σε υποδομές στην περιοχή των συγκρούσεων αλλά και από τα πιθανά εμπόδια που θα ανακύψουν τις θαλάσσιες μεταφορές.
Σημειώνεται ότι οι πόλεμοι στην Ουκρανία και τη Γάζα έχουν ήδη επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις ναυτιλιακές διαδρομές στη Μαύρη Θάλασσα και την Ερυθρά Θάλασσα.
«Με περισσότερο από το 80% των παγκόσμιων εισαγωγών και εξαγωγών –περίπου 11 δισεκατομμύρια τόνους αγαθών– να γίνονται μέσω θαλάσσης ανά πάσα στιγμή, το κλείσιμο μεγάλων εμπορικών οδών λόγω γεωπολιτικής σύγκρουσης είναι μια από τις μεγαλύτερες απειλές για τους πόρους που απαιτούνται για μία ανθεκτική οικονομία», δήλωσε η Lloyd’s στην ανάλυσή της.
Τα σενάρια της Lloyd’s
Επεσήμανε επίσης, ότι η πιθανότητα μιας τέτοιας γεωπολιτικής σύγκρουσης είναι ένας συστημικός -ή χαμηλής πιθανότητας αλλά υψηλού αντίκτυπου- κίνδυνος.
Η Lloyd’s γνωστοποίησε ότι έχει ερευνήσει κι άλλους πιθανούς συστημικούς κινδύνους σε συνεργασία με το Κέντρο Μελετών Κινδύνων του Cambridge, συμπεριλαμβανομένων των επιθέσεων στον κυβερνοχώρο, αλλά και των ακραίων καιρικών φαινομένων.
Το Geopolitical Conflict είναι το πέμπτο σενάριο της σειράς συστημικών κινδύνων του Lloyd’s που στοχεύει να εξοπλίσει τους διαχειριστές κινδύνου, τις κυβερνήσεις και τους ασφαλιστές με εκτιμήσεις επιπτώσεων βάσει δεδομένων των πιο σημαντικών παγκόσμιων απειλών που αντιμετωπίζει η κοινωνία σήμερα.
Ο αντίκτυπος στις επιχειρήσεις εξαρτάται από την περιοχή στην οποία βρίσκονται και τους παράγοντές της, όπως η εμπλοκή στη σύγκρουση, η εξάρτηση από το διεθνές εμπόριο και τα αγαθά που θα καθυστερούσαν ή θα χαθούν λόγω διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η Ευρώπη για παράδειγμα, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από άλλα βιομηχανικά προηγμένα κράτη για προμήθειες όπως ημιαγωγούς για την κατασκευή αυτοκινήτων και ηλεκτρονικών ειδών, θα μπορούσε να χάσει έως και 3,4 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.
Πηγή: ΟΤ