Δυναμική επιστροφή στις προτιμήσεις των Αμερικανών καταναλωτών πραγματοποιεί το κοτόπουλο, με τις λιανικές πωλήσεις των προϊόντων κοτόπουλου να έχουν αυξηθεί κατά περίπου 3% για τις 52 εβδομάδες που έληξαν στις 21 Απριλίου σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, την ώρα που οι πωλήσεις χοιρινού και βοδινού πέφτουν ελαφρά.
Πιεζόμενοι από την άνοδο της τιμής του βοδινού κρέατος, οι καταναλωτές αγοράζουν περισσότερες φτερούγες κοτόπουλου στις αλυσίδες fast-food και κατεψυγμένα κοτόπουλα πανέ, σημειώνει η Wall Street Journal. Οι κολοσσοί του κρέατος, όπως η Tyson Foods και η Pilgrim’s Pride, με τη σειρά τους, αποκομίζουν υψηλότερα κέρδη από τα πουλερικά, καθώς η ζήτηση για τα προϊόντα τους αυξάνεται, ενώ το κόστος των ζωοτροφών μειώνεται.
Το μερίδιο του εισοδήματος των Αμερικανών καταναλωτών που δαπανάται για τρόφιμα βρίσκεται σε υψηλό τριών δεκαετιών, γεγονός που ωθεί τους καταναλωτές να στρέψουν τις δαπάνες τους προς φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και να μειώσουν τις αγορές ορισμένων γνωστών εμπορικών σημάτων. Την περασμένη εβδομάδα στελέχη της Tyson δήλωσαν ότι οι αγοραστές δίνουν προτεραιότητα σε είδη πρώτης ανάγκης έναντι του βοδινού κρέατος και των πιο ακριβών επώνυμων τροφίμων.
Στρέφονται στο κοτόπουλο οι Αμερικανοί καταναλωτές
Οι αγοραστές επιλέγουν το κοτόπουλο από ακριβότερα κομμάτια κρέατος όταν οι τιμές των τροφίμων αυξάνονται, αλλά στελέχη της βιομηχανίας κρέατος λένε ότι ο κολλώδης πληθωρισμός έχει καταστήσει δύσκολο να προβλεφθεί πόσο θα διαρκέσει η τάση αυτή.
Η μειωμένη προσφορά βοοειδών στις ΗΠΑ σημαίνει ότι οι εταιρείες συσκευασίας κρέατος όπως η Tyson πληρώνουν περισσότερα για να εξασφαλίσουν το ζωικό τους κεφάλαιο, αυξάνοντας τις τιμές χονδρικής και λιανικής πώλησης. Στελέχη της Tyson δήλωσαν στη Wall Street Journal ότι οι κτηνοτρόφοι δεν έχουν ακόμη αρχίσει να ξαναφτιάχνουν τα κοπάδια τους. Η λιανική τιμή του μοσχαρίσιου κιμά αυξήθηκε περίπου 12% τον Μάρτιο σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.
Οι καταναλωτές προτιμούν φθηνότερα είδη κοτόπουλου στα μενού των εστιατορίων, δήλωσε ο Fabio Sandri, διευθύνων σύμβουλος της Pilgrim’s Pride, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στον κολοσσό της JBS. Οι πωλήσεις στις αλυσίδες fast-food αυξήθηκαν κατά 6% για την Pilgrim’s το τελευταίο τρίμηνο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ακόμη και όταν η συνολική επισκεψιμότητα των εστιατορίων μειώνεται, δήλωσε η εταιρεία. Η μετοχή της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας επεξεργασίας κοτόπουλου στη χώρα έχει αυξηθεί κατά περίπου 60% τους τελευταίους 12 μήνες.
Τα εστιατόρια αυξάνουν τις επιλογές με κοτόπουλο
Τα εστιατόρια προωθούν τις επιλογές κοτόπουλου για να προσπαθήσουν να αυξήσουν τις πωλήσεις, αν και το τοπίο γίνεται πιο ανταγωνιστικό, καθώς οι επιλογές έχουν αυξηθεί και τα εστιατόρια προωθούν ολοένα και περισσότερες προσφορές.
Η αλυσίδα κοτόπουλου Wingstop ανέφερε αύξηση 21,6% στις εγχώριες πωλήσεις των καταστημάτων της το τελευταίο τρίμηνο, λόγω της αύξησης των παραγγελιών.
Η Chick-fil-A, μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες γρήγορου φαγητού στις ΗΠΑ πραγματοποίησε πέρυσι πωλήσεις κατά μέσο όρο 7,5 εκατ. δολαρίων σε κάθε μια από τις τοποθεσίες της στις ΗΠΑ, αυξημένες κατά 10% από το 2022, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Technomic. Η αλυσίδα είναι η τρίτη μεγαλύτερη στις ΗΠΑ με βάση τις πωλήσεις, παρά το γεγονός ότι είναι κλειστή τις Κυριακές, σύμφωνα με τα στοιχεία της Technomic.
Η Tyson πωλεί περίπου 20 δισεκατομμύρια κοτομπουκιές και 5,5 δισεκατομμύρια φτερούγες κοτόπουλο ετησίως. Δήλωσε ότι προσθέτει 16 νέα καρυκευμένα και μαριναρισμένα προϊόντα κοτόπουλου, μοσχαρίσιου και χοιρινού κρέατος στο οικονομικό έτος 2024, επτά εκ των οποίων είναι κοτόπουλο.
Οι τιμές του κοτόπουλου θα αυξηθούν
Οι τιμές των πουλερικών δεν είναι πιθανό να παραμείνουν χαμηλές για πολύ. Οι τιμές χονδρικής πώλησης κινούνται ανοδικά καθώς η ζήτηση αυξάνεται και οι προμήθειες λιγοστεύουν, δήλωσαν στελέχη του κλάδου.
Η ποσότητα του κοτόπουλου που φυλάσσεται σε αποθήκες στις 31 Μαρτίου ήταν μειωμένη κατά σχεδόν 11% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με το Υπουργείο Γεωργίας. Οι τιμές του στήθους κοτόπουλου χωρίς κόκαλα και δέρμα έχουν αυξηθεί κατά περίπου 30% τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ οι τιμές των φτερούγων έχουν υπερδιπλασιαστεί, σύμφωνα με τα στοιχεία της FactSet. Στελέχη της Tyson και της Pilgrim’s δήλωσαν πρόσφατα ότι αμφιβάλλουν ότι ο κλάδος θα επιτύχει την προβλεπόμενη από το USDA αύξηση της προσφοράς κοτόπουλου κατά 1%.
Το καλαμπόκι και η σόγια είναι δύο από τα κύρια συστατικά ζωοτροφών που οι εταιρείες κοτόπουλων προμηθεύουν στους κτηνοτρόφους. Οι τιμές του καλαμποκιού έχουν μειωθεί περισσότερο από 20% τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ οι τιμές της σόγιας έχουν μειωθεί κατά περίπου 15%, σύμφωνα με την FactSet.
Δυναμική επιστροφή στις προτιμήσεις των Αμερικανών καταναλωτών πραγματοποιεί το κοτόπουλο, με τις λιανικές πωλήσεις των προϊόντων κοτόπουλου να έχουν αυξηθεί κατά περίπου 3% για τις 52 εβδομάδες που έληξαν στις 21 Απριλίου σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, την ώρα που οι πωλήσεις χοιρινού και βοδινού πέφτουν ελαφρά.
Πιεζόμενοι από την άνοδο της τιμής του βοδινού κρέατος, οι καταναλωτές αγοράζουν περισσότερες φτερούγες κοτόπουλου στις αλυσίδες fast-food και κατεψυγμένα κοτόπουλα πανέ, σημειώνει η Wall Street Journal. Οι κολοσσοί του κρέατος, όπως η Tyson Foods και η Pilgrim’s Pride, με τη σειρά τους, αποκομίζουν υψηλότερα κέρδη από τα πουλερικά, καθώς η ζήτηση για τα προϊόντα τους αυξάνεται, ενώ το κόστος των ζωοτροφών μειώνεται.
Το μερίδιο του εισοδήματος των Αμερικανών καταναλωτών που δαπανάται για τρόφιμα βρίσκεται σε υψηλό τριών δεκαετιών, γεγονός που ωθεί τους καταναλωτές να στρέψουν τις δαπάνες τους προς φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και να μειώσουν τις αγορές ορισμένων γνωστών εμπορικών σημάτων. Την περασμένη εβδομάδα στελέχη της Tyson δήλωσαν ότι οι αγοραστές δίνουν προτεραιότητα σε είδη πρώτης ανάγκης έναντι του βοδινού κρέατος και των πιο ακριβών επώνυμων τροφίμων.
Στρέφονται στο κοτόπουλο οι Αμερικανοί καταναλωτές
Οι αγοραστές επιλέγουν το κοτόπουλο από ακριβότερα κομμάτια κρέατος όταν οι τιμές των τροφίμων αυξάνονται, αλλά στελέχη της βιομηχανίας κρέατος λένε ότι ο κολλώδης πληθωρισμός έχει καταστήσει δύσκολο να προβλεφθεί πόσο θα διαρκέσει η τάση αυτή.
Η μειωμένη προσφορά βοοειδών στις ΗΠΑ σημαίνει ότι οι εταιρείες συσκευασίας κρέατος όπως η Tyson πληρώνουν περισσότερα για να εξασφαλίσουν το ζωικό τους κεφάλαιο, αυξάνοντας τις τιμές χονδρικής και λιανικής πώλησης. Στελέχη της Tyson δήλωσαν στη Wall Street Journal ότι οι κτηνοτρόφοι δεν έχουν ακόμη αρχίσει να ξαναφτιάχνουν τα κοπάδια τους. Η λιανική τιμή του μοσχαρίσιου κιμά αυξήθηκε περίπου 12% τον Μάρτιο σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.
Οι καταναλωτές προτιμούν φθηνότερα είδη κοτόπουλου στα μενού των εστιατορίων, δήλωσε ο Fabio Sandri, διευθύνων σύμβουλος της Pilgrim’s Pride, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στον κολοσσό της JBS. Οι πωλήσεις στις αλυσίδες fast-food αυξήθηκαν κατά 6% για την Pilgrim’s το τελευταίο τρίμηνο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ακόμη και όταν η συνολική επισκεψιμότητα των εστιατορίων μειώνεται, δήλωσε η εταιρεία. Η μετοχή της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας επεξεργασίας κοτόπουλου στη χώρα έχει αυξηθεί κατά περίπου 60% τους τελευταίους 12 μήνες.
Τα εστιατόρια αυξάνουν τις επιλογές με κοτόπουλο
Τα εστιατόρια προωθούν τις επιλογές κοτόπουλου για να προσπαθήσουν να αυξήσουν τις πωλήσεις, αν και το τοπίο γίνεται πιο ανταγωνιστικό, καθώς οι επιλογές έχουν αυξηθεί και τα εστιατόρια προωθούν ολοένα και περισσότερες προσφορές.
Η αλυσίδα κοτόπουλου Wingstop ανέφερε αύξηση 21,6% στις εγχώριες πωλήσεις των καταστημάτων της το τελευταίο τρίμηνο, λόγω της αύξησης των παραγγελιών.
Η Chick-fil-A, μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες γρήγορου φαγητού στις ΗΠΑ πραγματοποίησε πέρυσι πωλήσεις κατά μέσο όρο 7,5 εκατ. δολαρίων σε κάθε μια από τις τοποθεσίες της στις ΗΠΑ, αυξημένες κατά 10% από το 2022, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Technomic. Η αλυσίδα είναι η τρίτη μεγαλύτερη στις ΗΠΑ με βάση τις πωλήσεις, παρά το γεγονός ότι είναι κλειστή τις Κυριακές, σύμφωνα με τα στοιχεία της Technomic.
Η Tyson πωλεί περίπου 20 δισεκατομμύρια κοτομπουκιές και 5,5 δισεκατομμύρια φτερούγες κοτόπουλο ετησίως. Δήλωσε ότι προσθέτει 16 νέα καρυκευμένα και μαριναρισμένα προϊόντα κοτόπουλου, μοσχαρίσιου και χοιρινού κρέατος στο οικονομικό έτος 2024, επτά εκ των οποίων είναι κοτόπουλο.
Οι τιμές του κοτόπουλου θα αυξηθούν
Οι τιμές των πουλερικών δεν είναι πιθανό να παραμείνουν χαμηλές για πολύ. Οι τιμές χονδρικής πώλησης κινούνται ανοδικά καθώς η ζήτηση αυξάνεται και οι προμήθειες λιγοστεύουν, δήλωσαν στελέχη του κλάδου.
Η ποσότητα του κοτόπουλου που φυλάσσεται σε αποθήκες στις 31 Μαρτίου ήταν μειωμένη κατά σχεδόν 11% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με το Υπουργείο Γεωργίας. Οι τιμές του στήθους κοτόπουλου χωρίς κόκαλα και δέρμα έχουν αυξηθεί κατά περίπου 30% τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ οι τιμές των φτερούγων έχουν υπερδιπλασιαστεί, σύμφωνα με τα στοιχεία της FactSet. Στελέχη της Tyson και της Pilgrim’s δήλωσαν πρόσφατα ότι αμφιβάλλουν ότι ο κλάδος θα επιτύχει την προβλεπόμενη από το USDA αύξηση της προσφοράς κοτόπουλου κατά 1%.
Το καλαμπόκι και η σόγια είναι δύο από τα κύρια συστατικά ζωοτροφών που οι εταιρείες κοτόπουλων προμηθεύουν στους κτηνοτρόφους. Οι τιμές του καλαμποκιού έχουν μειωθεί περισσότερο από 20% τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ οι τιμές της σόγιας έχουν μειωθεί κατά περίπου 15%, σύμφωνα με την FactSet.
Πηγή: ΟΤ