Το Υπουργείο Παιδείας με ανακοίνωση του αναφέρει ότι σε σχέση με τη συζήτηση που διεξάγεται για το θέμα των κλιματιστικών στα σχολεία, η Κυβέρνηση, με την ανάληψη της Προεδρίας, προχώρησε για πρώτη φορά σε ολοκληρωμένο σχεδιασμό για την εγκατάσταση κλιματιστικών σε όλα τα σχολεία. Για δεκαετίες, προσθέτει, το θέμα αυτό δεν είχε προωθηθεί αποτελεσματικά, ούτε αποτέλεσε προτεραιότητα.
“Το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) εργάζεται προς την υλοποίηση της απόφασης της Κυβέρνησης, με πλήρη διασφάλιση των θεμάτων ασφάλειας (δικτύου, κτηρίων κ.ά.). Όπως γίνεται κατανοητό, σε σχολεία που έχουν εγκατασταθεί συστήματα κλιματισμού στο παρελθόν, χωρίς να ακολουθηθούν οι σωστές διαδικασίες, παρουσιάζονται προβλήματα” αναφέρει.
Συγκεκριμένα, τονίζει, έγιναν κατά το τελευταίο διάστημα, οι δέουσες ενέργειες στη βάση της νομοθεσίας, με πλήρη συμμόρφωση σε υποδείξεις της Ελεγκτικής Υπηρεσίας, ως εξής: (α) επιλογή από τις Σχολικές Εφορείες, στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων, των πρώτων 50 σχολείων παγκύπρια (δέκα ανά επαρχία στην ελεύθερη Κύπρο), στα οποία θα γίνει η εγκατάσταση (β) ετοιμασία πρωτοκόλλου – οδηγού εγκατάστασης, υπό την εποπτεία των Τεχνικών Υπηρεσιών του ΥΠΑΝ (γ) προκήρυξη διαγωνισμού από το Γενικό Λογιστήριο της Δημοκρατίας, σε συνεργασία με το ΥΠΑΝ και (δ) ετοιμασία πλάνου εγκατάστασης τριετίας, με πλήρη κοστολόγηση (€45 εκατομμύρια περίπου).
Στο παρόν στάδιο, αναφέρει το Υπουργείο, η αξιολόγηση των οικονομικών φορέων έχει ολοκληρωθεί και οι Σχολικές Εφορείες μπορούν πλέον, μέσω Δυναμικού Συστήματος Αγορών, να αναθέτουν στους εγκεκριμένους οικονομικούς φορείς την προμήθεια και εγκατάσταση κλιματιστικών στις σχολικές μονάδες, που έχουν υπό την ευθύνη τους.
Ταυτόχρονα, προωθείται από το ΥΠΑΝ το πλάνο της τριετίας, το οποίο θα συζητηθεί με τις Σχολικές Εφορείες, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Υπενθυμίζεται ότι παράλληλα προχωρούν οι σχεδιασμοί και η υλοποίηση ενεργειακής αναβάθμισης σχολικών μονάδων ανά το παγκύπριο.
Η Κυβέρνηση στηρίζει έμπρακτα κάθε δίκαιο αίτημα για τη βελτίωση των συνθηκών διδασκαλίας και μάθησης και είναι η πρώτη φορά που προωθούνται ουσιαστικές δράσεις, τα αποτελέσματα των οποίων θα είναι εμφανή άμεσα. Είναι σημαντικό η διαδικασία να ολοκληρωθεί σωστά και στη βάση όλων των σχετικών κανονισμών, καταλήγει.