20.9 C
Nicosia
Κυριακή 17 Νοέμβριος 2024 | 16:24

Προς ένα νέο σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών που θα δίνει ευκαιρίες στους ικανούς εκπαιδευτικούς

Σε διαβούλευση βρίσκονται οι εμπλεκόμενοι φορείς, σχετικά με το Νέο Σύστημα Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών, με το Υπουργείο Παιδείας να τονίζει την ανάγκη αλλαγής.

Πρόσφατα η Υπουργός Παιδείας, Δρ Αθηνά Μιχαηλίδου, παρουσίασε στις εκπαιδευτικές οργανώσεις ΟΕΛΜΕΚ, ΟΛΤΕΚ και ΠΟΕΔ τις γενικές γραμμές του νέου συστήματος αξιολόγησης με στόχο να συνεχιστεί ο διάλογος και να υπάρξει σύντομα κατάληξη.

Η πρόταση προβλέπει τρία στάδια αξιολόγησης: πριν τη μονιμοποίηση, μετά τη μονιμοποίηση και μετά την προαγωγή. Βάσει του πλαισίου αποτελούν οι παραδοχές ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου αποτελούν βασικό πυλώνα του εκπαιδευτικού συστήματος, έχουν παιδαγωγική αξία και λειτουργία, συνιστούν κεντρικό μηχανισμό ανατροφοδότησης για το παραγόμενο εκπαιδευτικό έργο και αποτελούν προϋπόθεση για βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και των μαθησιακών αποτελεσμάτων.

Γιατί θέλουμε ένα Νέο Σύστημα Αξιολόγησης;

  • Παρατηρείται ισοπεδωτική αξιολόγηση (βαθμολόγηση)
  • Η αρχαιότητα αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα για την προαγωγή των εκπαιδευτικών
  • Η αξιολόγηση είναι μονοδιάστατη και μη διαμορφωτική, με αποτέλεσμα να συνδέεται αποκλειστικά με τις προαγωγές
  • Υπάρχει κενό στον τομέα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου στην ολότητά του, είτε κατά σχολική μονάδα, είτε σε εθνικό επίπεδο

Με βάση τα πιο πάνω, το υφιστάμενο σύστημα δικαιολογημένα θεωρείται αναχρονιστικό και ξεπερασμένο.

Τι θα επιτευχθεί με το Νέο Σύστημα Αξιολόγησης;

  • Βελτίωση της ποιότητας και των αποτελεσμάτων της διδασκαλίας
  • Εκσυγχρονισμό, στη βάση ερευνών και σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων
  • Έγκαιρη παρέμβαση, βελτίωση της καθοδήγησης και στήριξης των εκπαιδευτικών
  • Συνεχή επαγγελματική μάθηση των εκπαιδευτικών
  • Παροχή κινήτρων στους/στις εκπαιδευτικούς
  • Εμπέδωση αξιοκρατίας, ενίσχυση διαφάνειας, αύξηση αποτελεσματικότητας, δυνατότητα ανατροφοδότησης

Ποιες είναι οι βασικές αρχές ενός σύγχρονου συστήματος αξιολόγησης;

  • Πολλαπλές και σύγχρονες πηγές αξιολόγησης (ολιστική αξιολόγηση).
  • Συλλογική αξιολόγηση με συμμετοχή της σχολικής μονάδας (διευθυντής/διευθύντρια, μαθητές/μαθήτριες).
  • Διαδικασία αξιολόγησης που να στηρίζεται στη διαφάνεια και στο διάλογο μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών, ώστε να ενισχύεται η αξιοκρατία.
  • Διασύνδεση με το εκπαιδευτικό έργο.
  • Ξεκάθαρα και μετρήσιμα κριτήρια αξιολόγησης, έγκυρα και αξιόπιστα εργαλεία, ακριβέστερη αριθμητική αποτίμηση.
  • Καθιέρωση της αρχής «Όποιος αξιολογεί αξιολογείται».
  • Αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών (συμπεριλαμβανομένων συμβασιούχων και αντικαταστατών).
  • Συχνή αξιολόγηση, ώστε να αποφεύγονται μεγάλα κενά χρονικά διαστήματα.
  • Δευτεροβάθμια διαδικασία (εξέταση ενστάσεων από δευτεροβάθμιο όργανο).
  • Ίσες ευκαιρίες συνεχούς επιμόρφωσης σε όλους/ες, σε όλα τα στάδια της επαγγελματικής τους πορείας (απλοί εκπαιδευτικοί, βοηθοί διευθυντές, διευθυντές, επιθεωρητές, ΠΛΕ).
  • Διαχωρισμός ρόλων αξιολογητή και παιδαγωγικού συμβούλου.
  • Επιβράβευση ικανών εκπαιδευτικών.
  • Στήριξη και ευκαιρίες βελτίωσης σε εκπαιδευτικούς εκεί και όπου χρειάζεται.
  • Λογοδοσία όλων των εμπλεκομένων στη διαδικασία αξιολόγησης.
  • Δυνατότητα διορθωτικών παρεμβάσεων και μεταξιολόγηση.
  • Διασύνδεση αυτοαξιολόγησης με το Ενιαίο Σχέδιο Βελτίωσης της Σχολικής Μονάδας.

Υπουργός Παιδείας: Το σύστημα να μην είναι ισοπεδωτικό

Υπάρχει σοβαρή και άμεση ανάγκη για ένα νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που να μην είναι ισοπεδωτικό και αναχρονιστικό, να δίνει ευκαιρίες στους ικανούς εκπαιδευτικούς να προχωρούν και να δίνει κίνητρα και ευκαιρίες για αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού μας συστήματος και βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, διαμηνύει η Υπουργός Παιδείας Αθηνά Μιχαηλίδου.

Κατά την πρόσφατη συνάντηση, που αποτελεί και την έναρξη του διαλόγου, όπως ανέφερε έχει δει «σύγκλιση απόψεων σε σχέση με τις βασικές αρχές αυτού του συστήματος αξιολόγησης, πάνω στις οποίες θα εργαστούμε συστηματικά, γρήγορα και σε άμεση επικοινωνία με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, ώστε σύντομα να έχουμε μια πρόταση που θα μας τιμά όλους και για την οποία θα είμαστε όλοι υπόλογοι στην κοινωνία μας και στον κόσμο, στα παιδιά και στους γονείς τους».

Στόχος του Υπουργείου Παιδείας είναι να να ολοκληρωθεί η σχετική πρόταση μέχρι το τέλος του 2024.

Ο εκσυγχρονισμός του Συστήματος Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών αποτελεί βασική πολιτική του Προγράμματος Διακυβέρνησης και συπεριλαμβάνεται στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Κύπρου.

screen-eu

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Το θέατρο της Τουρκίας για τους Υπουργούς Τραμπ

Η Τουρκία επαναλαμβάνει για ακόμα μια φορά γνωστό ευατόν της για να κερδίσει πόντους στο διπλωματικό παιχνίδι. Με αφορμή τα ονόματα που ανακοινώνει ο Τραμπ...

Κάτι επιτέλους πρέπει να γίνει με τον ΟΚΥπΥ

Δεν ξέρουμε τι συμβαίνει τελικά στον ΟΚΥπΥ, αλλά οι συχνές αντιπαραθέσεις για τα εργασιακά και τα οικονομικά των δημοσίων νοσηλευτηρίων, έχουν κουράσει τους πάντες. Τη...

Νέο δυστύχημα με 20χρονη από την Ελλάδα που έχασε τη ζωή της

Σε νέα θανατηφόρα οδική σύγκρουση που σημειώθηκε σήμερα τα ξημερώματα στη Λευκωσία, έχασε τη ζωή της η Ειρήνη Κοντογιώργου, 20 ετών από την Ελλάδα. Σύμφωνα...

Νέα παρέμβαση Αβέρωφ κατά κυβέρνησης για τα συμβόλαια σε έργα του δημοσίου

Με σημερινή του δήλωση, ο τέως πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου ασκεί δριμεία κριτική στον Πρόεδρο Χριστοδουλίδη για τις πρόσφατες διακοπές των συμβολαίων για...

Συνελήφθη ο 44χρονος οδηγός του αυτοκινήτου για το τριπλό θανατηφόρο

Στην σύλληψη του 44 χρόνου οδηγού, δυνάμει δικαστικού εντάλματος, προχώρησε η Τροχαία Αμμοχώστου για το αδίκημα της πρόκλησης θανάτου λόγω αλόγιστης, απερίσκεπτης ή επικίνδυνης...

Τριπλό θανατηφόρο – Τριήμερο πένθος για τους αδικοχαμένους νέους σε Παραλίμνι-Δερύνεια

Τριήμερο πένθος κήρυξε ο Δήμος Παραλιμνίου – Δερύνειας για τον θάνατο των τριών νεαρών, ηλικίας 18 και 20 ετών, που έχασαν τη ζωή τους...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!