Οι εργασίες για το έργο «Ανάπλαση του Εξωτερικού Περιμετρικού Τόξου – Φάση Α2.3» στη Λεωφόρο Στασίνου έχουν ξεκινήσει, αναφέρει σε ανακοίνωση του, ο Δήμος Λευκωσίας προσθέτοντας ότι στο βόρειο πεζοδρόμιο της Λεωφόρου, που αποτελεί χώρο εργοταξίου στον οποίο εκτελούνται εργασίες, έχει τοποθετηθεί περίφραξη και ως εκ τούτου η στάση των λεωφορείων 583, που βρίσκεται πλησίον της συμβολής της Λεωφόρου Στασίνου με την οδό Κάνιγγος (γέφυρα Δώρου Λοΐζου), έχει καταργηθεί προσωρινά για τη διάρκεια κατασκευής του έργου.
Σημειώνεται ότι παραμένει διαθέσιμη σε λειτουργία, μέχρι νεότερης ανακοίνωσης, η στάση των λεωφορείων 585, πλησίον της συμβολής της Λεωφόρου Στασίνου με την οδό Πλατεία Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Β’ (άνοιγμα Κολοκάση).
Όπως αναφέρεται, το έργο περιλαμβάνει την ανάπλαση της περιοχής, με αναβάθμιση του δομημένου περιβάλλοντος και των υποδομών, ώστε να γίνει πιο ελκυστική για τους κατοίκους, τους επισκέπτες και την επιχειρηματικότητα.
Ο δημόσιος χώρος, συνεχίζει η ανακοίνωση, σχεδιάστηκε βάση των αρχών της βιώσιμης κινητικότητας, στο πλαίσιο της βελτίωσης της κινητικότητας στην αστική περιοχή της Λευκωσίας.
Επισημαίνεται ότι η περιοχή πλαισιώνει τα ενετικά τείχη και η ανάπλαση της έχει στόχο την σύνδεση της παλιάς πόλης με τη σύγχρονη, την ανάδειξη του Μνημείου ως του σημαντικότερου αξιοθέατου της πόλης και την μετατροπή του σε ρόλο «Μόλου-seafront» ή σε πράσινο περίπατο για την πόλη της Λευκωσίας.
Σύμφωνα με τον Δήμο Λευκωσίας, το έργο της Φάσης Α2.3 περιλαμβάνει την ανάπλαση του βορείου πεζοδρόμιου της Λεωφ. Στασίνου, από τον κόμβο της με την οδό Κάνιγγος (ή γέφυρα Δώρου Λοΐζου) έως και την οδό Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Β’ (άνοιγμα Κολοκάση). Στο δυτικό τμήμα του έργου η ανάπλαση εκτείνεται στα πρανή της τάφρου και σε τμήμα της Τάφρου κάτω από τον προμαχώνα Constanza.
Η ανάπλαση στο επίπεδο της τάφρου, αναφέρεται, περιλαμβάνει διαδρομή περιπάτου πεζών, δημιουργία ποδηλατοδρόμου (σε συνέχεια του ποδηλατοδρόμου που διατρέχει την Τάφρο), αναβάθμιση/συντήρηση του υφιστάμενου πέτρινου οχετού ομβρίων και ανελκυστήρα πρόσβασης προς το επίπεδο του δρόμου.
Στο επίπεδο του δρόμου, προστίθεται, το βόρειο πεζοδρόμιο εκτείνεται αρχικά ως ξύλινη διαδρομή (deck) πάνω σε ελαφριά κατασκευή με πασσαλώσεις που λειτουργεί ως «μπαλκόνι» προς τα πρανή της τάφρου και συνεχίζει στα όρια του «κήπου Αγίου Αντωνίου» με εναλλασσόμενες διαμορφώσεις ξύλινης διαδρομής τύπου deck ή χυτών δαπέδων.
Επίσης, κατά μήκος όλης της διαδρομής δημιουργούνται σημεία στάσης και θέασης του Μνημείου των ενετικών τειχών και προσπέλασης προς το επίπεδο της τάφρου με 3 κλίμακες ελαφριάς κατασκευής.
O αρχιτεκτονικός σχεδιασμός, αναφέρεται, κάνει χρήση υδάτινων στοιχείων, καθιστικών και διαμορφώσεων λεκανών πρασίνου.
«Η ανάπλαση περιλαμβάνει πλήρη τοπιοτέχνηση του χώρου με εξυγίανση του υφιστάμενου πρασίνου και αύξηση της ψηλής και χαμηλής βλάστησης, φωτισμό νέας τεχνολογίας εξοικονόμησης ενέργειας, αναβάθμιση και ένταξη των υφιστάμενων προτομών και μνημείων που περιλαμβάνονται στα όρια της περιοχής, σταθμό ενοικίασης ποδηλάτων του Δήμου Λευκωσίας, χώρο parking ποδηλάτων και αναβάθμιση των υποδομών των υπηρεσιών κοινής ωφελείας», προστίθεται.
Επίσης, το έργο περιλαμβάνει 2 νέες στάσεις λεωφορείων εκσυγχρονισμένες βάσει των κανόνων προσβασιμότητας.
Ο Δήμος αναφέρει τέλος, ότι το έργο δύναται να συγχρηματοδοτηθεί από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Συνοχής της ΕΕ και Εθνικούς Πόρους στα πλαίσια της προγραμματικής περιόδου 2014-2020.