Στη δημοσιότητα έδωσε το Υπουργείο Παιδείας, τα πρωτόκολλα ασφαλείας που θα πρέπει να ακολουθηθούν κατά τη διάρκεια των εξετάσεων ανά τετράμηνο. Παράλληλα, το Υπουργείο ανακοίνωσε και τα σχολεία, τα οποία αναμένεται να λειτουργήσουν ως Κέντρα Αναφοράς, στα οποία θα προσέρχονται οι μαθητές και μαθήτριες, που θα είναι θετικοί στον κορωνοϊό, κατά τη διάρκεια των εξετάσεων.
Όπως αναφέρεται σε εγκύκλιο που αποστάλθηκε στα σχολεία, σε κάθε επαρχία θα λειτουργήσει ένα Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο, στα οποία θα απευθύνονται οι μαθητές. Αυτά είναι:
-Λύκειο Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ’ (Δασούπολη)
-Λύκειο Αγίου Ιωάννη
-Περιφερειακό Λύκειο Λιβαδιών
-Λύκειο και Τ.Ε.Σ.Ε.Κ Έμπας
-Λύκειο Παραλιμνίου
Το Υπουργείο Παιδείας θέλησε να ξεκαθαρίσει πως οι μαθητές και οι μαθήτριες, αν διαγνωστούν θετική στον κορωνοϊό, θα πρέπει άμεσα να ενημερώσουν τη Διεύθυνση του σχολείου τους, ώστε να τρέξουν τις κατάλληλες διαδικασίες.
Η διεύθυνση κάθε σχολείου οφείλει να παράσχει στους μαθητές/μαθήτριες-κρούσματα και τον κηδεμόνα τους τις σχετικές οδηγίες αναφορικά με τη διαδικασία και το Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο στο οποίο θα παρακαθήσουν τις εξετάσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της υποχρεωτικής καραντίνας τους.
Τονίζεται ότι η είσοδος των μαθητών/ριών στα Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα θα επιτρέπεται μόνο κατόπιν επίδειξης του δελτίου ταυτότητάς τους. Αφού παρέλθει η περίοδος υποχρεωτικής καραντίνας, οι μαθητές/μαθήτριες θα μπορούν μετά την αποδέσμευσή τους, όπως αυτή προβλέπεται από τις ιατρικές υπηρεσίες, να συνεχίσουν τις εξετάσεις τους στη σχολική τους μονάδα.
Οι υποχρεώσεις των Διευθύνσεων
Εξάλλου, στην εγκύκλιο δίνονται οδηγίες προς τους διευθυντές των σχολείων, για το τι πρέπει να πράξουν σε περίπτωση που μαθητής/μαθήτρια του σχολείου τους είναι θετικά κρούσματα της νόσου Covid-19. Οι Διευθύνσεις θα πρέπει να:
-πληροφορήσουν άμεσα το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού. Αθλητισμού και Νεολαίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected], αναφέροντας, συγκεκριμένα, τα ακόλουθα:
i ονοματεπώνυμο μαθητή/μαθήτριας
ii σχολική μονάδα και επαρχία
iii αριθμό δελτίου ταυτότητας/μητρώου
iv μαθήματα για τα οποία θα χρειαστεί να προσέλθει σε ειδικό εξεταστικό κέντρο
v τηλέφωνο επικοινωνίας μαθητή/μαθήτριας και γονέων/κηδεμόνων
vi τυχόν διευκολύνσεις
-παράσχουν στον/στη μαθητή/μαθήτρια-κρούσμα τις σχετικές οδηγίες αναφορικά με τη διαδικασία και το Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο, στο οποίο θα παρακαθήσει τις εξετάσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της υποχρεωτικής καραντίνας του/της.
-ενημερώσουν αμέσως τον/την πρόεδρο της Επιτροπής του Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου της επαρχίας τους, παρέχοντας του/της τα ως άνω στοιχεία του μαθητή/μαθήτριας τυχόν διευκολύνσεις του/της.
Το πρωτόκολλο ασφαλείας που θα εφαρμοστεί στα Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, οι Επιτροπές των Ειδικών Εξεταστικών Κέντρων θα έχουν την ευθύνη διασφάλισης της εφαρμογής των διαδικασιών που προβλέπονται για τη λειτουργία των Ειδικών Εξεταστικών Κέντρων κατά τη διάρκεια των Εξετάσεων Β΄ Τετραμήνου 2022.
Α. Οδηγίες προς τις Επιτροπές Ειδικών Εξεταστικών Κέντρων πριν την έναρξη των Εξετάσεων Β΄ Τετραμήνου 2022.
Με ευθύνη του/της Προέδρου της Επιτροπής του Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου είναι αναγκαίο να εξασφαλίζεται η εφαρμογή των ακόλουθων μέτρων:
1. Μέριμνα για κατάλληλη διαρρύθμιση της αίθουσας εξέτασης του Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου, σε συνεργασία με την οικεία Σχολική Εφορεία, με την τοποθέτηση plexiglass πίσω από το οποίο θα βρίσκεται ο/η επιτηρητής/επιτηρήτρια.
2. Τοποθέτηση θρανίου στο ύψος του θρανίου του/της επιτηρητή/επιτηρήτριας μπροστά από το plexiglass.
3. Καθορισμός ενός ειδικού χώρου, απομακρυσμένου μεν, αλλά εντός της αίθουσας εξέτασης, ο οποίος θα αξιοποιηθεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (π.χ. για την τοποθέτηση μαθητή/μαθήτριας που παρουσιάζει έντονα συμπτώματα και κατόπιν υπόδειξης του νοσηλευτικού προσωπικού χρειάζεται να απομονωθεί) ή την τοποθέτηση μαθητή/μαθήτριας με διευκολύνσεις, σε περίπτωση που δεν θα είναι επαρκείς οι χώροι των γραφείων των Ειδικών Εξεταστικών Κέντρων.
4. Διαμόρφωση χώρων εντός των γραφείων που διαθέτουν τα Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα για την εξέταση του δοκιμίου Ακρόασης και Κατανόησης Ξένων Γλωσσών (listening) και για την υπαγόρευση ορθογραφίας στα Αρχαία Ελληνικά ή/και για την παροχή διευκολύνσεων στους/στις μαθητές/μαθήτριες (μέριμνα για διαμόρφωση χώρου με plexiglass, για την περίπτωση μαθητή/μαθήτριας που χρήζει διευκόλυνσης μετεγγραφέα/γραφέα ή απλοποίησης κειμένου).
5. Καθορισμός της εισόδου του Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου και της διαδρομής προς και από την αίθουσα εξέτασης, λαμβάνοντας πρόνοια ώστε να είναι διαφορετικές από αυτές των κανονικών Εξεταστικών Κέντρων και ενημέρωση των μαθητών/ριών.
6. Τοποθέτηση απαραίτητης σήμανσης εκεί όπου είναι αναγκαία.
Β. Οδηγίες προς τις Επιτροπές Ειδικών Εξεταστικών Κέντρων κατά την ημέρα πριν από κάθε Εξέταση.
1. Κατάλληλη διαρρύθμιση των χώρων του Κέντρου (αν χρειάζεται) στη βάση της πληροφόρησης που θα λάβουν από το Γραφείο Προγραμματισμού της ΔΜΓΕ σε σχέση με τον αριθμό των μαθητών/ριών που αναμένεται να προσέλθουν στο Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο και τις ανάγκες τους (π.χ. μαθητές/τριες με διευκολύνσεις).
Γ. Οδηγίες προς τις Επιτροπές Ειδικών Εξεταστικών Κέντρων και τους/τις επιτηρητές/τριες των Ειδικών Εξεταστικών Κέντρων κατά την ημέρα κάθε Εξέτασης.
1. Ο/Η Πρόεδρος της Επιτροπής Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου παραλαμβάνει τα εξεταστικά δοκίμια από τον/την Πρόεδρο της Επιτροπής Τετραμήνων του γειτνιάζοντος σχολείου.
2. Οι μαθητές/μαθήτριες με την είσοδό τους στην αίθουσα εξέτασης κάθονται στη θέση που θα τους υποδειχθεί και συμπληρώνουν τα προσωπικά τους στοιχεία στο τετράδιο απαντήσεων. Ο διαμοιρασμός των τετραδίων απαντήσεων γίνεται από τον/τη νοσηλευτή/νοσηλεύτρια, υπό την εποπτεία των επιτηρητών/τριών.
3. Οι επιτηρητές/επιτηρήτριες προβαίνουν σε έλεγχο των προσωπικών στοιχείων των μαθητών/ριών (όνομα, δελτίο ταυτότητας, κ.ο.κ.) από τον ειδικά διαμορφωμένο με plexiglass χώρο και χωρίς επαφή με τα προσωπικά αντικείμενα των μαθητών/ριών. Συγκεκριμένα, οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται με σειρά μπροστά στον ειδικά διαμορφωμένο με plexiglass χώρο, όπου βρίσκεται ο/η επιτηρητής/επιτηρήτρια και δείχνουν τα στοιχεία τους στον/στην επιτηρητή/επιτηρήτρια για έλεγχο.
4. Με την έναρξη της εξέτασης, ο/η επιτηρητής/επιτηρήτρια παραδίδει τα εξεταστικά
δοκίμια στον/στη νοσηλευτή/νοσηλεύτρια που παρευρίσκεται στην αίθουσα εξέτασης, ο/η οποίος/α έχει την ευθύνη του διαμοιρασμού τους στους/στις μαθητές/μαθήτριες υπό την εποπτεία του/της επιτηρητή/επιτηρήτριας.
5. Οι επιτηρητές/επιτηρήτριες επιτηρούν την εξέταση εξ αποστάσεως, σύμφωνα με τις οδηγίες της ΔΜΓΕ που αφορούν στα καθήκοντα επιτηρητών για τις Εξετάσεις Β΄ Τετραμήνου 2022.
6. Με το τέλος της εξέτασης, οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται με τη σειρά μπροστά στον ειδικά διαμορφωμένο με plexiglass χώρο όπου βρίσκεται ο/η επιτηρητής/επιτηρήτρια και προσκομίζουν το τετράδιο απαντήσεών τους. Με την εποπτεία του/της επιτηρητή/επιτηρήτριας και στην παρουσία του/της νοσηλευτή/νοσηλεύτριας, ο/η μαθητής/μαθήτρια διαγράφει, χρησιμοποιώντας το θρανίο που είναι τοποθετημένο μπροστά από τη θέση του επιτηρητή/επιτηρήτριας, τα κενά που υπάρχουν στο τετράδιο απαντήσεών του/της. Ακολούθως, ο/η νοσηλευτής/νοσηλεύτρια μονογράφει το τετράδιο απαντήσεων του/της μαθητή/μαθήτριας και καλύπτει με το ειδικό αυτοκόλλητο τα προσωπικά στοιχεία του/της υπό την εποπτεία του/της επιτηρητή/επιτηρήτριας.
7. Πριν την αποχώρησή του/της, ο/η μαθητής/μαθήτρια υπογράφει Υπεύθυνη Δήλωση, η οποία θα αποσταλεί από το Γραφείο Προγραμματισμού, ότι στην παρουσία του/της έχει τηρηθεί η προαναφερόμενη διαδικασία. Ο/η επιτηρητής/επιτηρήτρια συμπληρώνει και υπογράφει έντυπο, που θα αποσταλεί από το Γραφείο Προγραμματισμού, με το οποίο δηλώνει ότι έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία παράδοσης του τετραδίου απαντήσεων από τους/τις μαθητές/μαθήτριες και έχουν τηρηθεί όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες των Εξετάσεων Β΄ Τετραμήνου 2022.
8. Ο/Η νοσηλευτής/νοσηλεύτρια τοποθετεί κάθε τετράδιο απαντήσεων σε ειδικό διαφανή πλαστικό φάκελο που θα αποσταλεί από το Γραφείο Προγραμματισμού.
Ακολούθως, προβαίνει σε απολύμανση των πλαστικών φακέλων και τοποθέτησή τους σε ξεχωριστό σάκο, για να διαβιβαστούν στο Επαρχιακό Κέντρο Διαλογής.
9. Με το τέλος κάθε εξέτασης, πραγματοποιείται απολύμανση όλων των χώρων του Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου από την οικεία Σχολική Εφορεία.
10. Παράλληλα, τηρούνται αυστηρώς τα ακόλουθα μέτρα:
• Τοποθέτηση αλκοολούχων διαλυμάτων (με περιεκτικότητα αλκοόλης >70%) στην είσοδο του Εξεταστικού Κέντρου και στην αίθουσα εξέτασης. Υποχρεωτική απολύμανση των χεριών των μαθητών/ριών/επιτηρητών/επιτηρητριών και άλλου προσωπικού κατά την είσοδο στο Εξεταστικό Κέντρο και στην αίθουσα εξέτασης με αποφυγή συνωστισμού στην είσοδο.
• Συστηματικός και επαρκής φυσικός αερισμός στην αίθουσα εξέτασης. Σε περίπτωση ύπαρξης κλιματισμού/αεριστήρων πρέπει ταυτόχρονα να υπάρχει και μέριμνα για επαρκή φυσικό αερισμό της αίθουσας.
• Υποχρεωτική χρήση μάσκας από τους/τις μαθητές/μαθήτριες, τους/τις επιτηρητές/επιτηρήτριες και άλλο προσωπικό.
• Αυστηρή τήρηση του μέτρου της κοινωνικής απόστασης στους χώρους του Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου, τηρώντας, κατά το δυνατό, απόσταση μεγαλύτερη ή ίση με ένα μέτρο. Έλεγχος από την Επιτροπή του κάθε Εξεταστικού Κέντρου.
• Αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων μαθητών/τριών/επιτηρητών/επιτηρητριών και άλλου προσωπικού.
• Κοινός προσανατολισμός θρανίων ώστε να μειώνεται, κατά το δυνατό, η έκθεση των μαθητών/ριών σε σταγονίδια από πιθανό βήχα ή φτέρνισμα μαθητή/μαθήτριας.
Δ. Οδηγίες προς τους/τις μαθητές/μαθήτριες των Ειδικών Εξεταστικών Κέντρων.
1. Οι μαθητές/μαθήτριες θα πρέπει να προσέρχονται στα Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα τουλάχιστον τριάντα (30) λεπτά πριν την έναρξη της εξέτασης. Ο/Η μαθητής/μαθήτρια θα προσέρχεται κατά τις ημέρες των Εξετάσεων στο Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο με ιδιωτικό αυτοκίνητο, με τον/την μαθητή/μαθήτρια να κάθεται στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου με ανοικτά παράθυρα φορώντας, τόσο ο/η ίδιος/α όσο και ο γονέας/κηδεμόνας που θα τον/την συνοδεύει, μάσκα προστασίας.
2. Οι μαθητές/μαθήτριες θα μεταβαίνουν στην αίθουσα εξέτασης από την είσοδο που θα τους υποδειχθεί από τον Πρόεδρο του Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου.
3. Οι μαθητές/μαθήτριες θα προβαίνουν σε απολύμανση των χεριών τους πριν την είσοδό τους στην αίθουσα εξέτασης και θα χρησιμοποιούν τα προσωπικά τους αντικείμενα μόνον. Απαγορεύεται ο δανεισμός αντικειμένων από άλλους/ες μαθητές/μαθήτριες.
4. Μετά το πέρας κάθε εξέτασης, οι μαθητές/μαθήτριες θα απομακρύνονται, χωρίς καθυστέρηση, από το Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο από την είσοδο που θα τους έχει υποδειχθεί από τον Πρόεδρο του Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου.
Το υγειονομικό πρωτόκολλο για τα υπόλοιπα εξεταστικά κέντρα
Στο μεταξύ, το Υπουργείο Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα και το υγειονομικό πρωτόκολλο, το οποίο θα εφαρμοστεί στα υπόλοιπα εξεταστικά κέντρα, για τις εξετάσεις τετραμήνων. Όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) σε συνεργασία με τις Υγειονομικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας, στα πλαίσια των μέτρων που λαμβάνονται για την αντιμετώπιση της πανδημίας Covid – 19, έχει προχωρήσει στη δημιουργία ειδικού πρωτοκόλλου που θα διέπει τη διεξαγωγή των Εξετάσεων Β΄ Τετραμήνου 2022. Παρακαλούνται οι Διευθύνσεις των Σχολείων/Εξεταστικών Κέντρων όπως διασφαλίσουν την πιστή εφαρμογή του κατά την περίοδο διεξαγωγής των Εξετάσεων Β΄ Τετραμήνου 2022. Λόγω των έκτακτων συνθηκών που επικρατούν, όλοι οι εμπλεκόμενοι στη διεξαγωγή των Εξετάσεων 2022 θα πρέπει να μελετήσουν τα διάφορα Πρωτόκολλα Ασφάλειας και Υγείας για αντιμετώπιση του Covid – 19 στα Σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (www.moec.gov.cy), αλλά και τις ισχύουσες υγειονομικές οδηγίες αντιμετώπισης του Covid-19 που δημοσιεύονται από το Υπουργείο Υγείας (www.moh.gov.cy).
Α. Οδηγίες προς την Επιτροπή Εξετάσεων Τετραμήνων και τους/τις επιτηρητές/επιτηρήτριες των Σχολείων/Εξεταστικών Κέντρων.
Με ευθύνη της διεύθυνσης του Σχολείου/Εξεταστικού Κέντρου είναι αναγκαίο να εξασφαλίζεται η εφαρμογή των ακόλουθων μέτρων:
1. Καθημερινός και σχολαστικός καθαρισμός των δαπέδων, όλων των επιφανειών των αιθουσών των Σχολείων/Εξεταστικών Κέντρων και όλων των χώρων υγιεινής με κατάλληλα καθαριστικά διαλύματα. Καθημερινός και σχολαστικός καθαρισμός των επιφανειών που χρησιμοποιούνται συχνά (high touch surfaces) όπως τα πόμολα, τα γραφεία, τα έπιπλα, οι κουπαστές στις σκάλες και τα κιγκλιδώματα, οι βρύσες και κυρίως τα θρανία. Συστήνεται, μετά τη χρήση διαλύματος χλωρίνης, να αερίζεται επαρκώς ο χώρος, ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος αναθυμιάσεων. Κατά τη χρήση της τουαλέτας συστήνεται να κλείνει το καπάκι πριν τη χρήση φλοτέρ. Να γίνεται αυστηρά έλεγχος της καθαριότητας βάσει των προαναφερθέντων.
2. Τοποθέτηση αλκοολούχων διαλυμάτων (με περιεκτικότητα αλκοόλης >70%) σε όλες τις εισόδους των Σχολείων και των αιθουσών εξέτασης. Υποχρεωτική απολύμανση των χεριών των μαθητών/ριών/επιτηρητών/ριών/άλλου προσωπικού κατά την είσοδο στο Σχολείο και στις αίθουσες εξέτασης με αποφυγή συνωστισμού στα σημεία εισόδου.
3. Συστηματικός και επαρκής φυσικός αερισμός σε όλες τις αίθουσες εξέτασης. Σε περίπτωση χρήσης κλιματιστικού και/ή αεριστήρα, ο/η Πρόεδρος της Επιτροπής Τετραμήνων μεριμνά ώστε να υπάρχει επαρκής φυσικός αερισμός.
4. Με βάση το ισχύον διάταγμα, η χρήση μάσκας προσώπου στους εσωτερικούς χώρους είναι υποχρεωτική.
5. Συνιστάται η τήρηση του μέτρου της φυσικής αποστασιοποίησης και τα μέτρα ατομικής προστασίας για τη μείωση του κινδύνου διασποράς του ιού.
6. Αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων και συνωστισμού μαθητών/ριών/επιτηρητών/ριών και άλλου προσωπικού.
7. Τοποθέτηση ανακοινώσεων με οδηγίες και πληροφορίες για τον Covid-19 σε κατάλληλα και περίοπτα σημεία του Σχολείου/Εξεταστικού Κέντρου και απαραίτητη σήμανση εκεί όπου είναι αναγκαία.
8. Τοποθέτηση μεγαλύτερου από τον συνήθη αριθμού πινακίδων -ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών/ριών στο Σχολείο/Εξεταστικό Κέντρο με πληροφορίες για τις αίθουσες εξέτασης, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός μαθητών/ριών. Εάν είναι εφικτό, ενημέρωση των μαθητών/ριών για τις αίθουσες εξέτασης εκ των προτέρων. Τήρηση, κατά το δυνατό, του ενός μέτρου απόστασης μεταξύ των μαθητών/τριών.
9. Ενημέρωση των μαθητών/ριών, εκ των προτέρων και αναρτημένη ανακοίνωση σε πινακίδες, στην οποία να αναφέρεται σαφώς ότι μαθητές/μαθήτριες που εμφανίζουν ύποπτα συμπτώματα της νόσου Covid – 19 ή έχουν έρθει σε επαφή με ύποπτο ή επιβεβαιωμένο κρούσμα ή διαμένουν με άτομα τα οποία έχουν συμπτώματα, οφείλουν να το αναφέρουν στην Επιτροπή Τετραμήνων, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες διευθετήσεις.
10. Άνοιγμα των παραθύρων των αιθουσών εξέτασης, διασφάλιση της απόστασης μεταξύ των θρανίων τουλάχιστον στο ένα (1) μέτρο, ανοικτή πόρτα κάθε αίθουσας εξέτασης καθ’ όλη τη διάρκεια της εξέτασης.
11. Κοινός προσανατολισμός θρανίων ώστε να μειώνεται, κατά το δυνατό, η έκθεση των μαθητών/ριών σε σταγονίδια από πιθανό βήχα ή φτέρνισμα μαθητή/μαθήτριας.
12. Έλεγχος από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Τετραμήνων κατά τη διαδικασία παροχής οδηγιών προς τους/τις επιτηρητές/επιτηρήτριες σε κλειστό χώρο, ώστε να τηρείται η κοινωνική αποστασιοποίηση, να γίνεται χρήση της προστατευτικής μάσκας και να υπάρχει επαρκής φυσικός αερισμός στον χώρο συγκέντρωσης των επιτηρητών. Σε περίπτωση χρήσης κλιματιστικού και/ή αεριστήρα, ο/η Πρόεδρος της Επιτροπής Τετραμήνων μεριμνά ώστε να υπάρχει επαρκής φυσικός αερισμός.
Β. Οδηγίες για ειδικές κατηγορίες:
1. Παροχή Διευκολύνσεων στις Εξετάσεις Β΄ Τετραμήνου 2022:
Οι εγκεκριμένες από την οικεία Επαρχιακή Επιτροπή Ειδικής Αγωγής και εκπαίδευσης (ΕΕΕΑΕ) διευκολύνσεις σε μαθητές/μαθήτριες θα παραχωρηθούν χωρίς καμιά διαφοροποίηση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη τα νέα δεδομένα και εφαρμόζοντας τα ειδικά Πρωτόκολλα Ασφάλειας και Υγείας που ισχύουν για όλους τους υπόλοιπους μαθητές/μαθήτριες.
2. Κατ’ οίκον εξέταση μαθητών/ριών:
Οι μαθητές/μαθήτριες που για συγκεκριμένους ειδικούς λόγους και μετά από έγκριση της οικείας ΕΕΕΑΕ θα εξεταστούν κατ’ οίκον, θα πρέπει να εξεταστούν σύμφωνα με τους όρους εξέτασης που ισχύουν για την κατ’ οίκον εξέταση των εξετάσεων Τετραμήνων, λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη τα νέα δεδομένα και εφαρμόζοντας τα Πρωτόκολλα Ασφάλειας και Υγείας που ισχύουν για όλους τους υπόλοιπους μαθητές/μαθήτριες. Στον χώρο της εξέτασης θα πρέπει να υπάρχει διαρκώς επαρκής φυσικός αερισμός. Οι επιτηρητές θα καθοριστούν από το Σχολείο/Εξεταστικό Κέντρο κάθε μαθητή/μαθήτριας. Τήρηση απόστασης και χρήση μάσκας από όλους τους/τις εμπλεκομένους/εμπλεκόμενες.
3. Εξέταση σε δημόσιο ή ιδιωτικό νοσηλευτήριο εξαιτίας ειδικών ιατρικών λόγων:
Η χρήση μάσκας από μαθητές/μαθήτριες, επιτηρητές/επιτηρήτριες/εκπαιδευτικούς ή άλλους είναι υποχρεωτική. Να τηρούνται οι αποστάσεις εντός του δωματίου νοσηλείας. Ο χώρος πρέπει να αερίζεται με ανοικτό παράθυρο κατά τη διάρκεια της εξέτασης.
4. Εξέταση πιθανού (ύποπτου) κρούσματος:
Σε περίπτωση που ύποπτα συμπτώματα (π.χ. λοίμωξη αναπνευστικού, πυρετός κ.ά.) παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια της παρουσίας των μαθητών/ριών στο Σχολείο/Εξεταστικό Κέντρο ή διαπιστωθεί ύποπτο κρούσμα στο σχολείο των μαθητών/ριών, η Επιτροπή Τετραμήνων του σχολείου έχει υποχρέωση να ενεργήσει με ψυχραιμία και πρωτίστως σεβασμό απέναντι στο ύποπτο κρούσμα, διασφαλίζοντας τα προσωπικά δεδομένα του συγκεκριμένου μαθητή/μαθήτριας.
Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ύποπτο κρούσμα, η Επιτροπή Τετραμήνων θα πρέπει ψύχραιμα να απομονώσει τον μαθητή/μαθήτρια από τους υπόλοιπους μαθητές/μαθήτριες και να ενημερώσει άμεσα τους γονείς/κηδεμόνες του. O/η μαθητής/μαθήτρια που παρουσιάζει πιθανά συμπτώματα του ιού θα μεταφέρεται σε ειδική αίθουσα που θα έχει καθοριστεί εκ των προτέρων από την Επιτροπή. Η χρήση μάσκας από τον/τη μαθητή/μαθήτρια είναι υποχρεωτική. Καθ’ όλη τη διάρκεια τους εξέτασης, τα παράθυρα και η πόρτα τους αίθουσας εξέτασης να είναι ανοικτά. Η επιτήρηση γίνεται εξ αποστάσεως εντός της αίθουσας ή εκτός της αίθουσας μέσω παραθύρων με τρόπο που να διασφαλίζεται η συνεχής και απρόσκοπτη επιτήρηση.
Πριν και μετά από την παράδοση και παραλαβή του εξεταστικού δοκιμίου/τετραδίου απαντήσεων από τους επιτηρητές γίνεται πολύ καλό πλύσιμο και απολύμανση χεριών με σαπούνι και αντισηπτικό διάλυμα (με περιεκτικότητα αλκοόλης >70%) και χρησιμοποιούνται γάντια μιας χρήσης. Τα τετράδια απαντήσεων του πιο πάνω υποψηφίου θα πρέπει να αποσταλούν στο Επαρχιακό Κέντρο Διαλογής σε κλειστούς φακέλους ασφαλείας. Δίνονται οδηγίες για τη μεταφορά του/της μαθητή/μαθήτριας στο σπίτι με το αυτοκίνητο μετά το τέλος της εξέτασης.
Συνιστάται στους γονείς, ο/η μαθητής/μαθήτρια να κάθεται στο πίσω κάθισμα με ανοικτό παράθυρο και να γίνει άμεση επικοινωνία με τον παιδίατρο του/της μαθητή/μαθήτριας ή τον προσωπικό ιατρό. Ο μαθητής/μαθήτρια της κατηγορίας αυτής υπόκειται στους ίδιους όρους όπως και οι υπόλοιποι μαθητές/μαθήτριες, που διέπουν τη διεξαγωγή των Εξετάσεων Τετραμήνων 2022.