Η Κύπρος του αύριο περιλαμβάνει και την εκπαίδευση του αύριο «και αυτό σημαίνει και κτιριακές εγκαταστάσεις, υλικοτεχνική υποδομή, αλλά και τα τεχνολογικά μέσα που θα επιτρέψουν στους και τις εκπαιδευτικούς μας, που ξέρουμε το ψηλό επίπεδο που έχουν, να αναπτύξουν όλες τις δεξιότητες, τις ικανότητες, το ταλέντο τους, για να δώσουν στα παιδιά μας, αυτό που χρειάζονται», είπε ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομος Προδρόμου, σε σημερινές του δηλώσεις.
Σημείωσε ότι στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της ΕΕ, «έχουμε εντάξει σχεδιασμό για 6 χιλιάδες ψηφιακές αίθουσες σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης».
Ο Υπουργός Παιδείας επισκέφτηκε σήμερα Δημοτικά Σχολεία στην Αγλαντζιά καθώς και το Α`-Β` Δημοτικό Σχολείο Καϊμακλίου.
Σε δηλώσεις του κατά την επίσκεψη του στο Α` Δημοτικό Σχολείο Αγλαντζιάς, ο κ. Προδρόμου είπε ότι η Κυβέρνηση φροντίζει διαρκώς τις υποδομές της εκπαίδευσης.
«Το Υπουργείο Παιδείας αξιοποιώντας το κυβερνητικό πρόγραμμα έχει κτιριολογικό σχεδιασμό, ο οποίος βρίσκεται σε εξέλιξη σε ένα μέγεθος που ξεπερνά τα 100 εκ.», πρόσθεσε.
Όπως είπε, την περασμένη εβδομάδα μπήκε ο θεμέλιος λίθος για το Γήπεδο του Γυμνασίου και του Λυκείου Παλλουριώτισσας.
Ένα έργο, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, 750 χιλιάδων.
«Σήμερα επισκέπτομαι το Α΄, το Γ΄ και το Δ΄ Δημοτικό Σχολείο Αγλαντζιάς και μετά στη συνέχεια θα επισκεφθώ και το Α`-Β` Δημοτικό Σχολείο Καϊμακλίου. Εδώ στην Αγλαντζιά σύμφωνα με το πρόγραμμα μας, έχουν ολοκληρωθεί έργα στο Α΄ και το Δ΄ Δημοτικό Σχολείο, ύψους 4 εκατομμυρίων, ενώ στο Γυμνάσιο Αγλαντζιάς, αυτή την στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη έργα μισού εκατομμυρίου».
Ευχαρίστησε το Δήμαρχο Αγλαντζιάς Αντρέα Κωνσταντίνου «που είναι μαζί μας σήμερα, όχι μόνο που είναι μαζί μας, αλλά γιατί έχει την έγνοια και την φροντίδα. Έρχεται κοντά μας και μαζί με τις σχολικές εφορείες, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, μας δίνουν το έναυσμα για να φροντίζουμε διαρκώς να βελτιώνουμε τα σχολεία, τις υποδομές, αλλά όχι μόνο τις κτιριακές υποδομές», συμπλήρωσε.
Ο κ. Προδρόμου είπε ότι την προηγούμενη δεκαετία, υπήρχαν κάποιες προβλέψεις και για ηλεκτρονικό εξοπλισμό εκτός από τα κτίρια στα σχολεία.
«Δεν είχαμε προχωρήσει με την ταχύτητα που θα μπορούσε να γίνει . Αυτή η δοκιμασία της πανδημίας μας έδωσε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε ότι πρέπει να κάνουμε πολλά πράγματα και για τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Σήμερα μπορώ να πω ότι στην εκπαίδευση γυρίζουμε σελίδα. Η ψηφιακή τεχνολογία είναι ήδη για τα καλά μέσα στα σχολεία. Ενσωματώνεται στην εκπαίδευση σε όλο το φάσμα», σημείωσε.
Όπως ανέφερε, φέτος, παραδίδονται στα Δημοτικά Σχολεία 1.320 πρόσθετοι ηλεκτρονικοί υπολογιστές.
«Συνολικά έχουμε παραλάβει και διανέμονται στα σχολεία 3.755 ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Από αυτούς οι 1.320 πάνε σε Δημοτικά Σχολεία, στα οποία πρέπει να πω ότι δεν υπήρχε ικανοποιητική πρόβλεψη», είπε, προσθέτοντας ότι «οι ελλείψεις ήταν περισσότερες».
Μάλιστα, συμπλήρωσε, «στη συνέχεια, στο Καϊμακλί, όπου από την αρχή της σχολικής χρονιάς είχα πάει και είχαμε δει ότι υπήρχαν ελλείψεις, ήδη με διάφορους τρόπους καταφέραμε και στείλαμε για να λειτουργήσει τη φετινή χρονιά το σχολείο 10 ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Τώρα σε όλα τα Δημοτικά θα φτάσουν τις επόμενες μέρες οι 1.320 ηλεκτρονικοί υπολογιστές».
Είπε, επιπρόσθετα, ότι στα Δημοτικά Σχολεία της Αγλαντζιάς παραδίδονται 24 ηλεκτρονικοί υπολογιστές «και πρέπει να πω ότι πρόσθετα σε αυτό που ήδη έχει δαπανηθεί για τους 3.755 υπολογιστές, σε αυτό προστίθεται το συνολικό σχέδιο που έχει εντάξει το Υπουργείο Παιδείας στην Κύπρο του αύριο, που την φτιάχνουμε σήμερα, δηλαδή στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της ΕΕ, έχουμε εντάξει σχεδιασμό για 6 χιλιάδες ψηφιακές αίθουσες σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης».
«Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να προχωρήσουν αυτοί οι σχεδιασμοί», ανέφερε ο . Προδρόμου.
Υπολογίζουμε βεβαίως, σημείωσε, «και στην συνδρομή και την έγκριση της Βουλής. Θα εξαρτηθούν πολλά και από την Βουλή μετά τις εκλογές και νομίζω ότι με την ανάπτυξη που παίρνει πλέον η ψηφιακή τεχνολογία στην εκπαίδευση, πραγματικά γυρίζουμε σελίδα».
«Η Κύπρος του αύριο περιλαμβάνει και την εκπαίδευση του αύριο και αυτό σημαίνει και κτιριακές εγκαταστάσεις, υλικοτεχνική υποδομή, αλλά και τα τεχνολογικά μέσα που θα επιτρέψουν στους και τις εκπαιδευτικούς μας, που ξέρουμε το ψηλό επίπεδο που έχουν, να αναπτύξουν όλες τις δεξιότητες, τις ικανότητες, το ταλέντο τους, για να δώσουν στα παιδιά μας, αυτό που χρειάζονται», πρόσθεσε.
Ο κ. Προδρόμου, ο οποίος θα μιλήσει αναλυτικά το μεσημέρι στο Υπουργείο για τη Δημοτική Εκπαίδευση, είπε ότι αυτή την χρονιά, έχοντας περάσει, ελπίζω, κατά το μεγαλύτερο μέρος τη δοκιμασία της πανδημίας, σχεδιάσαμε την καταγραφή των δεδομένων, διαγνώσεις και στην προδημοτική και στην δημοτική εκπαίδευση.
«Ήδη ξεκινάμε από το τέλος της χρονιάς τώρα, θα συνεχίσουμε με την αρχή-αρχή το Σεπτέμβρη για να διαπιστώσουμε που τυχόν υπάρχουν κενά, ελλείψεις, ανάγκες για να γίνει η ενισχυτική παρέμβαση του σχολείου», ανέφερε.
Για πρώτη φορά, σημείωσε, «θα γίνει μια γενικευμένη πολιτική, με διαγνωστικά εργαλεία στις τάξεις του Δημοτικού, στην προδημοτική εκπαίδευση για να καταγράψουμε όχι για στατιστικούς σκοπούς, αλλά για εκπαιδευτική παρέμβαση, τις τυχόν αδυναμίες και εξαιτίας της εμπειρίας και των δυσκολιών της πανδημίας , αλλά και γενικότερα. Είναι κάτι το οποίο θα πρέπει στο εκπαιδευτικό μας σύστημα να υπάρχει μόνιμα, πάντοτε».
Σε ερώτηση πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα που αφορούν τις κτιριολογικές εγκαταστάσεις, ο κ. Προδρόμου είπε ότι ολοκληρώνονται σταδιακά.
«Ήδη εδώ στην Αγλαντζιά, μιλάμε για έργα 4 εκατομμυρίων σε δύο Δημοτικά Σχολεία, τα οποία ολοκληρώνονται. Είναι στη φάση της ολοκλήρωσης. Αλλού θα σχεδιάσουμε για τη συνέχεια, όπως το Γ΄ Δημοτικό, που ήμασταν προηγουμένως, που συζητήσαμε για την ανάγκη να μπει στους προγραμματισμούς και μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων», ανέφερε. Είναι, πρόσθεσε, «μία συνεχής διαδικασία», σημειώνοντας ότι «αυτή την στιγμή τρέχουν έργα περίπου 100 εκατομμυρίων».
«Είμαστε ευτυχείς όταν ερχόμαστε σε σχολεία όπως αυτό εδώ, όπως το Δ΄ στη συνέχεια, όπως το νέο Δημοτικό του Αγίου Λαζάρου στη Λάρνακα που το είδαμε πριν λίγο καιρό και τόσα άλλα σχολεία, ή το Γυμνάσιο εδώ της Αγλαντζιάς, όπου γίνονται επίσης έργα», πρόσθεσε.
Καταλήγοντας, ο κ. Προδρόμου είπε ότι «είμαστε ευτυχείς όταν βλέπουμε ότι τα σχολεία βελτιώνονται, δημιουργούνται εγκαταστάσεις καλύτερες και για τα παιδιά και για τους και τις εκπαιδευτικούς μας».
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ