Ικανοποιητική εξέλιξη αποτελεί η υιοθέτηση από το Υπουργείο Υγείας αλλαγών στα υγειονομικά πρωτόκολλα που επανειλημμένα έθεσε η ΠΟΕΔ. Από την άλλη ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, Χαράλαμπος Διονυσίου εξέφρασε την αντίθεση του με την αλλαγή αυτή.
Πιο συγκεκριμένα, σε δηλώσεις της η Πρόεδρος της ΠΟΕΔ Μύρια Βασιλείου είπε ότι “πρόκειται για υιοθέτηση μέρους των προτάσεων που καταθέσαμε προς τα αρμόδια Υπουργεία και την Επιδημιολογική ομάδα, ώστε να στηριχθούν τα σχολεία μας για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας. Ως συνέχεια της εν λόγω ανακοίνωσης του Υπουργείου Υγείας, αναμένουμε από το ΥΠΠΑΝ την άμεση αποστολή σχετικής εγκυκλίου ή αναθεωρημένων πρωτοκόλλων που να δίνουν ξεκάθαρες οδηγίες προς τις σχολικές μονάδες”.
Συγκεκριμένα, πρόσθεσε, “είχαμε εισηγηθεί τόσο το κλείσιμο τμημάτων ή/και σχολείων εκεί και όπου χρειάζεται, για να αποτραπεί τυχόν αλυσίδα μετάδοσης με συγκεκριμένο αριθμητικό κριτήριο όσο και τη διενέργεια εναλλακτικών μορφών τεστ στα παιδιά, ώστε να εντοπίζονται όσο γίνεται έγκαιρα τυχόν κρούσματα μεταξύ του μαθητικού πληθυσμού”.
Η κ. Βασιλείου ανέφερε ότι το ζητούμενο είναι τα σχολεία να παραμένουν ανοικτά, πάντα σε πλαίσιο ασφάλειας και υγείας, για αυτό και η συνεχής επαναξιολόγηση των πρωτοκόλλων και κατ’ επέκταση η στήριξη των σχολικών μονάδων είναι απαραίτητη.
Επιπλέον, η Πολιτεία οφείλει άμεσα να παρέχει την καλύτερη δυνατή προστασία στους εκπαιδευτικούς και ένας από τους “τρόπους προστασίας είναι με τον εμβολιασμό όσων εκπαιδευτικών το επιθυμούν”, κατέληξε.
Διονυσίου: Το πρωτόκολλο ιχνηλάτησης στα σχολεία έπρεπε να παραμείνει ως είχε
Την αντίθεσή του με τη διαφοροποίηση του πρωτοκόλλου ιχνηλάτησης κρουσμάτων κορωνοϊού στα σχολεία, εξέφρασε ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, Χαράλαμπος Διονυσίου, λέγοντας ότι το πρωτόκολλο έπρεπε να παραμείνει όπως ήταν.
Κληθείς από το ΚΥΠΕ να σχολιάσει τη διαφοροποίηση του πρωτοκόλλου ιχνηλάτησης των κρουσμάτων στα σχολεία, ο κ. Διονυσίου είπε ότι “θεωρούμε ότι με τα δεδομένα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε κάποια σχολεία θα παρατηρηθεί το φαινόμενο ότι κάθε δύο- τρεις ημέρες θα κλείνουν από πέντε, έξι σχολεία”.
“Δηλαδή δεν γίνεται εάν ένα σχολείο έχει 18, 20 τμήματα και στα τρία τμήματα εντοπιστούν κρούσματα να κλείσει ολόκληρο το σχολείο και όχι οι τάξεις όπως ήταν μέχρι τώρα. Για ποιο λόγο να `τιμωρούνται` όλα τα παιδιά, να παραμένουν στο σπίτι με την τηλεκπαίδευση, ενώ υπάρχουν τα ρινικά τεστ που γίνονται ανά εβδομάδα στο σχολείο που λαμβάνονται όλα τα προληπτικά μέτρα προστασίας της υγείας;”.
Σημείωσε ότι αυτό γίνεται σε ένα χρονικό διάστημα κατά το οποίο τα γυμνάσια πριν λίγες ημέρες είχαν επιστρέψει πίσω στο σχολείο και στα λύκεια και στις τεχνικές σχολές έχουν εισέλθει στη διαδικασία της τελευταίας προετοιμασίας τους πριν τις εξετάσεις των τετραμήνων και πριν τις παγκύπριες εξετάσεις. Αρα, συνέχισε, “η οποιαδήποτε αναστάτωση θα δημιουργηθεί στα σχολεία αυτή τη στιγμή με το σχετικό διάταγμα θα προκαλέσει ανισότητα μεταξύ των μαθητών”.
Απαντώντας σε ερωτήσεις, ο κ. Διονυσίου είπε ότι τα πρωτόκολλα θα έπρεπε να παραμείνουν όπως ήταν.
“Εμείς θεωρούμε ότι θα έπρεπε να παραμείνουν τα πρωτόκολλα όπως υπήρχαν αυτή τη στιγμή. Είχαμε αναφέρει και στην επιδημιολογική ομάδα που είχαμε τη συνάντηση ότι σχολεία θα κλείνουν εκεί όπου παρατηρούνται αλυσίδες μετάδοσης που δεν μπορούν να ελεγχθούν, όχι με δύο και τρία κρούσματα σε ένα σχολείο να κλείνει ολόκληρο το σχολείο”.
Πρόσθεσε ότι “εάν το πάρουμε έτσι, εάν ο μαθητής που είναι θετικός στον κορωνοιό και θα παραμείνει όλη η τάξη του λέει σπίτι, ολόκληρο το λεωφορείο που διακινήθηκε – που μπορεί να πάρει και δύο και τρία λεωφορεία ειδικά τα παιδιά της υπαίθρου για να φθάσουν στο σχολείο τους – τότε γιατί άλλαξε το διάταγμα με τις δημόσιες μεταφορές που από 50% έγινε 100%; Αρα έχουμε βάλει σε κίνδυνο περισσότερους ανθρώπους με αυτό;”
Υπενθυμίζεται ότι σήμερα τo Υπουργείο Υγείας εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία προχωρεί σε διαφοροποίηση του πρωτοκόλλου ιχνηλάτησης των κρουσμάτων στα σχολεία μετά τη διαπίστωση αλυσίδων μετάδοσης σε σχολικές μονάδες από τη Μονάδα Επιδημιολογικής Επιτήρησης και Ελέγχου Λοιμωδών Νοσημάτων.
Σύμφωνα με το πρωτόκολλο, στενές επαφές ενός μαθητή ή εκπαιδευτικού θετικού στον ιό θεωρούνται όλα τα παιδιά του ίδιου τμήματος, καθώς και οι επαφές του κρούσματος εκτός τάξης στα διαλείμματα, στο λεωφορείο, στις κοινωνικές συνευρέσεις, κτλ, και οφείλουν να παραμένουν σε περιορισμό.
Σε περιπτώσεις όπου σε μια σχολική μονάδα (σχολείο ή κύκλος) εντοπίζονται θετικοί στον ιό διαφορετικοί μαθητές/εκπαιδευτικοί από τρεις ή/και περισσότερες διαφορετικές τάξεις, σε διάστημα μιας εβδομάδας, κλείνει το σχολείο και η εκπαίδευση πραγματοποιείται εξ αποστάσεως για διάστημα μιας εβδομάδας. Εάν πρόκειται για Δημοτικό Σχολείο, κλείνουν όλες οι τάξεις του κύκλου εφόσον οι δύο κύκλοι είναι ξεχωριστοί χωροταξικά.
Σημειώνεται ότι μια βδομάδα μετά το κλείσιμο της μονάδας (δηλαδή την 6η ημέρα μετά το κλείσιμο), όλο το σχολείο υποβάλλεται σε τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου (ρινική δειγματοληψία για τους ανήλικους), πλην των τάξεων που θεωρούνται στενές επαφές και πρέπει να μείνουν σε αυτοπεριορισμό για όλο το ενδεικνυόμενο διάστημα. Όσες τάξεις δεν έχουν νέο κρούσμα επιστρέφουν την επόμενη ημέρα. Στις τάξεις που εντοπίζεται νέο κρούσμα, επιστρέφουν μόνο οι μαθητές/εκπαιδευτικοί της τάξης που δεν αποτελούν στενή επαφή και έχουν αρνητικό αποτέλεσμα.
Για το διάστημα που η σχολική μονάδα λειτουργεί με εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οι μαθητές απέχουν και από τις απογευματινές και εξωσχολικές δραστηριότητες.
Πηγή: ΚΥΠΕ