O Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου είχε χθες τηλεδιάσκεψη με τη Γραμματεία της ΠΟΕΔ. Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχε επίσης, από πλευράς Υπουργείου, ο Γενικός Διευθυντής κ. Κύπρος Κυπριανού και ο Διευθυντής Δημοτικής Εκπαίδευσης κ. Μάριος Στυλιανίδης.
Ο Υπουργός Παιδείας αρχικά εξέφρασε τα συγχαρητήριά του προς τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία για τα πολύ καλά αποτελέσματα στη διεθνή έρευνα TIMSS και υπογράμμισε ότι με αυτόν τον τρόπο αποδεικνύεται ότι αποδίδουν οι προσπάθειες όλων, όπως και οι αλλαγές και οι μεταρρυθμίσεις που εφαρμόζονται τα τελευταία χρόνια στη δημόσια εκπαίδευση.
Κατά τη συζήτηση, ο κ. Προδρόμου ενημέρωσε την ηγεσία των εκπαιδευτικών Δημοτικής Εκπαίδευσης για τις τρέχουσες εξελίξεις στη διαχείριση των σχολείων μέσα σε συνθήκες πανδημίας, όπως και για τους σχεδιασμούς και τις προεργασίες που γίνονται στο Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ). Ειδικότερη αναφορά έγινε για την αναπροσαρμογή που έγινε στο Υγειονομικό Πρωτόκολλο προκειμένου να αντιμετωπισθούν σε κάποιο βαθμό οι δυσκολίες που δημιουργούνται με την πτώση της θερμοκρασίας, όπως επίσης και στα όσα ισχύουν σχετικά με την προσέλευση των παιδιών στο σχολείο το πρωί.
Επεξηγήθηκε επίσης η διαδικασία που ισχύει για την προστασία εκπαιδευτικών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, όπως αυτές ορίζονται από το Διάταγμα του Υπουργού Υγείας.
O Υπουργός ενημέρωσε, για τις συνεννοήσεις που έγιναν με το Υπουργείο Υγείας προκειμένου να διεξαχθεί αριθμός διαγνωστικών ελέγχων ταχείας διεκπεραίωσης (rapid test) στους εκπαιδευτικούς, καθώς και για τη διαδικασία ταχύρρυθμης κατάρτισης των σχολικών ιατρικών επισκεπτών, οι οποίοι θα μπορεί μετά τις αργίες των Χριστουγέννων να υλοποιούν ένα πρόγραμμα διαγνωστικών ελέγχων ταχείας διεκπεραίωσης (rapid test) στα σχολεία.
Ο κ. Προδρόμου αναφέρθηκε, στη συνέχεια, στην Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, μετά από πρόταση του ΥΠΠΑΝ, με την οποία εγκρίθηκε σχέδιο ενθάρρυνσης των εκπαιδευτικών για τη χρήση του προσωπικού τους φορητού υπολογιστή για τη διδασκαλία στο σχολείο. Εξήγησε ότι όσοι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται μπορεί να υποβάλουν αίτηση για ειδική χορηγία 200 ευρώ για νεοαποκτηθείσα συσκευή η οποία θα πληροί τις προδιαγραφές που προβλέπονται από το ΥΠΠΑΝ. Ανέφερε ότι πρόκειται ένα σχέδιο στη βάση της διαδικασίας που είναι γνωστή διεθνώς με τα αγγλικά αρχικά ως B.Y.O.D. (Βring Υour Own Device) και το οποίο εξετάσθηκε μετά και από πρόταση της ηγεσίας της ΟΛΤΕΚ. Σε αυτή την πρώτη φάση προβλέπεται να καλύψει μέχρι 2.500 εκπαιδευτικούς και δεν αποκλείεται στη συνέχεια να επεκταθεί. Με το Πρόγραμμα αυτό το Υπουργείο προσπαθεί να ενθαρρύνει και να διευκολύνει περαιτέρω την τηλεκπαίδευση ως τον τρόπο με τον οποίο διατηρούμε την εκπαιδευτική διαδικασία για όσα παιδιά χρειάζεται να απουσιάσουν από το σχολείο.
Ενημέρωσε επίσης τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών για το μηχανισμό του ΥΠΠΑΝ που καταγράφει την εξέλιξη της διδασκαλίας σε όλα τα δημόσια σχολεία, ούτως ώστε, εάν τυχόν χρειαστεί, να μπορούν να ληφθούν σχετικές αποφάσεις για την καλύτερη διοργάνωση του σχολικού έτους, με γνώμονα πάντα να δώσουμε στα παιδιά στο μέγιστο δυνατό βαθμό την προβλεπόμενη εκπαίδευση. Έγινε επίσης αναφορά σε διαδικασίες διαγνωστικής αξιολόγησης που θα γίνουν σε μαθητές και μαθήτριες Δημοτικής Εκπαίδευσης, αλλά και για πρώτη φορά στην Προδημοτική Εκπαίδευση.
Επιπρόσθετα, έγινε ενημέρωση για τον προγραμματισμό που γίνεται από το ΥΠΠΑΝ για την ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία και για τη δημιουργία μιας τράπεζας οπτικοακουστικών παρουσιάσεων και άλλου εποπτικού υλικού, όπως επίσης και για το πρόγραμμα εκπαιδευτικής τηλεόρασης που θα μεταδίδεται από το ΡΙΚ. Για τα θέματα αυτά έγινε εκτενέστερη ενημέρωση από τον Διευθυντή Δημοτικής Εκπαίδευσης κ. Μάριο Στυλιανίδη.
Παράλληλα, ανταλλάγησαν απόψεις σχετικά την υιοθέτηση ενός νέου Σχεδίου Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου και των Εκπαιδευτικών και συμφωνήθηκε ότι θα ξεκινήσει μια διαδικασία δομημένου διαλόγου. Όπως επίσης συμφωνήθηκε να συνεχιστούν οι διαβουλεύσεις για την ολοκλήρωση του Σχεδίου Αξιολόγησης Μαθητή/Μαθήτριας.
Ο Υπουργός ενημέρωσε, τέλος, τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών ότι φέτος το Υπουργείο, σε συνεργασία με την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, καταβάλλει ιδιαίτερες προσπάθειες και καλύπτονται οι ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε συνθήκες πανδημίας. Σημείωσε ενδεικτικά ότι, μέσα στις πολύ ιδιόμορφες συνθήκες που δημιουργούνται λόγω της πανδημίας, μέχρι στιγμής έχουν γίνει 1993 αντικαταστάσεις στη Δημοτική Εκπαίδευση. Επισήμανε, στο ίδιο πλαίσιο ότι το ΥΠΠΑΝ παρακολουθεί στενά τις ανάγκες, έχοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες που δημιουργούνται. Για το θέμα αυτό ακολούθησε διάλογος και καταγράφηκαν οι εισηγήσεις των εκπροσώπων της εκπαιδευτικής οργάνωσης.