Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

28.8 C
Nicosia
Τρίτη 6 Μαΐου 2025 | 16:33

Συντεχνίες: Να αυξηθεί στο 50% η χωρητικότητα στις δημόσιες μεταφορές

Την επαναφορά του ορίου του 50% της χωρητικότητας στις δημόσιες μεταφορές ζητούν οι συντεχνίες ΣΕΓΔΑΜΕΛΙΝ – ΠΕΟ και Ο.ΜΕ.ΠΕ.ΓΕ. – Σ.Ε.Κ, με επιστολή τους προς τους Υπουργούς Υγείας και Μεταφορών, εκφράζοντας την διαφωνία τους με το νέο διάταγμα που επανέφερε την χωρητικότητα στο 100%.

Ζητούν να μετατραπεί στο 50% για λεωφορεία μέχρι 90 επιβάτες, σε χώρο 20-24 τετραγωνικών μέτρων, χωρίς επαρκή εξαερισμό.

«Πώς αυτό συγκρίνεται με τα θέατρα που σε πολλαπλάσιο χώρο επιτρέπονται μάξιμουμ 50 θεατές, ενώ μια παράσταση διαρκεί περίπου όσο και ο χρόνος κάποιων δρομολογίων;» διερωτώνται οι δύο συντεχνίες.

Προτείνουν επίσης όπως ο έλεγχος των λεωφορείων από τους ελεγκτές γίνεται μόνο στους σταθμούς, για να αποφευχθεί πιθανή μετάδοση του ιού μέσω της συνεχούς μετακίνησης τους και των ελέγχων σε λεωφορεία με μεγάλο αριθμό επιβατών, καθώς και την αναστολή έκδοσης εισιτηρίων εντός των λεωφορείων για ορισμένο χρονικό διάστημα

Πηγή: ΚΥΠΕ 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!