Η διδασκαλία κατ΄ οίκον θεωρείται κανονικό μάθημα, αναφέρει, με δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Θέμης Πολυβίου.
Ερωτηθείς για το πώς προχωρεί η τηλεκπαίδευση, ο κ. Πολυβίου είπε ότι με βάση το τι προνοούν τα πρωτόκολλα, η εργασία διεξάγεται πια από το σπίτι.
«Έτσι και οι εκπαιδευτικοί ξεκινήσαμε ειδικά από σήμερα,- αφού παραμένει προσωπικό ασφαλείας στα σχολεία, μικρός αριθμός, ώστε αν χρειαστεί να διεκπεραιώσουν κάποιες εργασίες στο σχολείο να είναι εκεί για να τις διεκπεραιώσουν-, να εργαζόμαστε πλέον από το σπίτι και να κάνουμε την τηλεκπαίδευση», πρόσθεσε.
Αυτό, συνέχισε ο κ. Πολυβίου, διευκολύνει πάρα-πάρα πολύ το έργο των εκπαιδευτικών, «διότι αντιλαμβάνεστε δεν υπάρχουν τα προβλήματα που υπήρχαν με τα συστήματα».
Όπως είπε, σε σχολεία που είχαν προβλήματα, το σύστημα σταματούσε να λειτουργεί και αναγκαζόταν ο εκπαιδευτικός να διακόψει το μάθημα ή να φύγει στο μέσο της μέρας να πάει στο σπίτι του να συνεχίσει.
«Άρα, με αυτά τα δεδομένα λοιπόν η τηλεκπαίδευση σε ό,τι αφορά το Λύκειο συνεχίζεται κανονικά από τις 07.30 μέχρι τις 13.35 και σε ό,τι αφορά το Γυμνάσιο ξεκίνησε και συνεχίζεται όπως έγινε την Πέμπτη και την Παρασκευή από τις 10.30 – 13.35 με πέντε μισάωρα και 2 διαλείμματα . Από τις μισάωρες περιόδους γίνεται η διδασκαλία για τα 20 ΄. Άρα ουσιαστικά η τηλεκπαίδευση δεν αντιμετωπίζει αυτή την στιγμή τα προβλήματα που θα αντιμετώπιζε, πιστεύουμε εμείς, αν εργάζονταν όλοι από τα σχολεία», σημείωσε.
Σε ερώτηση αν υπήρχε περιπτώσεις που μαθητές ενώ συνδέθηκαν δεν παρακολούθησαν μαθήματα, ο κ. Πολυβίου είπε ότι όπως είναι γνωστό, με βάση την νομοθεσία που ψήφισε η Βουλή, πια η διδασκαλία κατ΄ οίκον θεωρείται κανονικό μάθημα.
«Άρα, οι συνάδελφοι παίρνουν κανονικά τις παρουσίες και στην περίπτωση που διαπιστώνουν ότι απουσιάζουν μαθητές, το σχολείο επικοινωνεί και με τους γονείς και διαπιστώνουμε γιατί ένας μαθητής ή δύο δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα. Τώρα, είναι γεγονός ότι μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις οι μαθητές να ανοίγουν το κομπιούτερ τους, να ενώνονται με το μάθημα και στη συνέχεια να ασχολούνται με κάτι άλλο. Όμως και εδώ, οι συνάδελφοι βρήκαν τρόπους και ελέγχουν, κρατούν σε εγρήγορση τα παιδιά και έτσι και αυτά τα κρούσματα σιγά-σιγά βλέπουμε να μειώνονται και να γίνεται πιστεύω σωστά το μάθημα κατ΄οίκον», πρόσθεσε.
Αναβολή τετραμήνων
Κληθείς να σχολιάσει ότι το Σάββατο το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την απόφαση του για να μη διεξαχθούν οι γραπτές εξετάσεις που προγραμματίζονταν στα Λύκεια και τις Τεχνικές Σχολές τον Ιανουάριο, ο κ. Πολυβίου είπε ότι μετά τη σύσκεψη της περασμένης Παρασκευής επιτέλους λήφθηκε η απόφαση και τέθηκε τέρμα στην αγωνία των παιδιών.
«Εκείνο που εκκρεμεί τώρα είναι το θέμα της βαθμολογίας . Ήδη το Υπουργείο έχει δώσει εντολές με εγκύκλιο του στα σχολεία ότι οι συνάδελφοι θα βαθμολογήσουν για το Α΄ τετράμηνο το 60% που είναι το προφορικό και το 40% θα μπει όταν θα γίνουν και οι εξετάσεις του Β΄ τετραμήνου, το ερχόμενο Μάη. Εκείνο το οποίο εκκρεμεί και συζητούμε τώρα και εμείς και οι γονείς και το Υπουργείο Παιδείας είναι η ύλη και το πώς θα γίνει αυτή η αξιολόγηση με το 40% για το Α΄ τετράμηνο. Νομίζω κινούμαστε σε μια κοινή συνισταμένη που είναι να μειωθεί σημαντικά η ύλη του Α΄ τετραμήνου και να μπει και μεγαλύτερο ποσοστό από την ύλη του Β΄ τετραμήνου, ώστε να μην υπάρξει φόρτος εργασίας για τα παιδιά και να μπορέσουμε να τα βαθμολογήσουμε σωστά στο τέλος του τετραμήνου», συμπλήρωσε.
Τελειόφοιτοι μαθητές
Απαντώντας σε ερώτηση αν υπάρχουν οποιεσδήποτε σκέψεις για τους τελειόφοιτους μαθητές, ο κ. Πολυβίου είπε ότι «για τις τελικές, για τις παγκύπριες εξετάσεις αντιλαμβάνεστε ότι ακόμη είναι νωρίς να πάρουμε αποφάσεις».
Εφαρμόζεται, συνέχισε ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, ό,τι εφαρμόζεται και στις άλλες τάξεις, δηλαδή τα μαθήματα γίνονται κανονικά στο Λύκειο από τις 07.30-13.35.
«Άρα, τα παιδιά του Λυκείου κάνουν κανονικά τα μαθήματα μέσω της τηλεκπαίδευσης. Δεν ξέρω όμως στην πορεία αν θα χρειαστεί να ληφθεί απόφαση για μείωση της ύλης. Ως γνωστό, στην Ελλάδα για παράδειγμα μειώθηκε 25% η ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων λόγω της πανδημίας . Αυτά είναι θέματα που θα μας απασχολήσουν και εμάς νοουμένου ότι για παράδειγμα δε σταματήσουν τα μέτρα και συνεχίσουμε την τηλεκπαίδευση και μέσα στον Φεβρουάριο. Αν από την 1η του Φεβράρη, που τελειώνουν τα μέτρα στις 31 Ιανουαρίου, ξεκινήσουμε κανονικά στο σχολείο αντιλαμβάνεστε ότι τα πράγματα θα είναι πιο εύκολα. Αυτό θα το δούμε φυσικά στην πορεία», σημείωσε.
Συνάντηση με ΥΠΠΑΝ
Ερωτηθείς αν θα έχουν νέα συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας, ο κ. Πολυβίου είπε ότι είχε μια τηλεφωνική επικοινωνία με τον Υπουργό «και εκείνο που συμφωνήσαμε είναι σύντομα εντός των ημερών να έχουμε μια ακόμη τηλεδιάσκεψη ώστε να συζητήσουμε ακριβώς αυτά τα θέματα που αφορούν την ύλη και άλλες εκκρεμότητες που τυχόν προκύπτουν».
Γραμματεία ΟΕΛΜΕΚ
Σε ερώτηση αν ως ΟΕΛΜΕΚ θα έχουν συσκέψεις, ο κ. Πολυβίου είπε ότι η Οργάνωση παρακολουθεί όλες τις εξελίξεις.
«Ήδη η Γραμματεία σήμερα θα ασχοληθεί και με άλλα θέματα εκπαιδευτικά που εκκρεμούν εδώ και πολύ καιρό. Έχουμε κληθεί να πάμε στη Βουλή για τα θέματα των καταλόγων διορισίμων που υπάρχει κάποιο πρόβλημα με τους διορισμούς κάποιων συναδέλφων. Τα θέματα τα παρακολουθούμε συνέχεια και αν χρειαστεί θα συγκληθεί και μέσω τηλεδιάσκεψης το Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο της Οργάνωσης για να πάρουμε τις ανάλογες αποφάσεις», πρόσθεσε.
Απαντώντας σε ερώτηση ποια είναι αυτά τα άλλα εκπαιδευτικά θέματα, ο κ. Πολυβίου είπε ότι θα συζητήσουν και θα πάρουν θέση για τα θέματα της παρουσίας της Οργάνωσης στην Βουλή, θα δουν πώς προχωρεί η κατάσταση μέσα στα σχολεία με τις εγκαταστάσεις, διότι, όπως είπε, «το θέσαμε και στον Υπουργό την περασμένη εβδομάδα και μας είπε ότι θα κάνει κλιμάκια να επισκέπτονται τα σχολεία για να δούμε το θέμα των εγκαταστάσεων και γενικά άλλα θέματα τρέχουσας φύσης» .
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Βουλής των Αντιπροσώπων, την Τετάρτη, 13 Ιανουαρίου, στην ατζέντα της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, ενημέρωση για τα προβλήματα που παρατηρούνται στην εφαρμογή της νομοθεσίας για το νέο σύστημα διορισμών στη δημόσια εκπαίδευση και ειδικότερα η συζήτηση θα επικεντρωθεί στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι υποψήφιοι καθηγητές σχεδιασμού και τεχνολογίας (χωρίς μάθημα) να ενταχθούν στον κατάλογο διορισίμων).