Επαναφέρει τη θέση της για κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων με σημείωμά της ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας η ΟΕΛΜΕK, υποδεικνύοντας προβλήματα που προέκυψαν από τις εξετάσεις τετραμήνων. Μεταξύ άλλων οι καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης, αναφέρθηκαν στην απώλεια πολύτιμου διδακτικού χρόνου, αλλά και στη δημιουργία εξαιρετικά πιεστικού σχολικού προγράμματος.
Μέσα από τη διαδικασία των ενδιάμεσων εξετάσεων διαπιστώθηκαν τα εξής:
- Συρρίκνωση και απώλεια πολύτιμου διδακτικού χρόνου
- Δημιουργία ενός εξαιρετικά πιεστικού σχολικού προγράμματος με αρνητικό αντίκτυπο για τις σχολικές μονάδες, τους εκπαιδευτικούς και κυρίως τους μαθητές, ενώ ταυτόχρονα αποδιοργανώνει διδάσκοντες και διδασκόμενους.
«Κανένας από τους στόχους δεν εξυπηρετείται»
Εν συνεχεία, η ΟΕΛΜΕΚ αναφέρει ότι κανένας από τους στόχους που είχαν τεθεί εξ αρχής από το ΥΠΠΑΝ για την εφαρμογή του θεσμού των εξετάσεων τετραμήνων, αφού μεταξύ άλλων δεν παρατηρείται βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Αντίθετα, προάγεται η μηχανιστική διεκπεραίωση της διδακτέας/εξεταστέας ύλης, ενώ θα έπρεπε να προέχει η ποιοτική αξιοποίηση και επεξεργασία της.
Επισημαίνουν παράλληλα ότι τα δοκίμια εξέτασης τετραμήνων, δεν είχαν την μορφή κοινού διαγωνίσματος αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις ήταν επιπέδου Παγκύπριων εξετάσεων, ενώ δεν μειώθηκαν το άγχος και η πίεση των μαθητών και δεν αυξήθηκε ο προσωπικός τους χρόνος.
Εξάλλου, όπως αναφέρεται στο σημείωμα, δεν παρέχεται έγκαιρη ανατροφοδότηση στους μαθητές για την επίδοσή τους αφού λαμβάνουν τα ενδεικτικά προόδου τους στα τέλη Φεβρουαρίου, δύο μήνες πριν από την λήξη των μαθημάτων της σχολικής χρονιάς.
Το σχολείο έχει «στεγνώσει» από εξωδιδακτικές δράσεις
Μέσα από την εφαρμογή των εξετάσεων τετραμήνων, το σχολείο έχει «στεγνώσει» από εξωδιδακτικές δράσεις, επισημαίνει η ΟΕΛΜΕΚ, οι οποίες προσφέρουν σημαντικότατες εμπειρίες στα παιδιά γιατί είναι προσανατολισμένα στην γραπτή τελική εξέταση, η οποία έχει αναδειχθεί ως η κορωνίδα του νέου σχολείου.
Απαξιώνεται ο σχολικός χρόνος
Πρόσθετα, με την εφαρμογή των εξετάσεων τετραμήνων, οι μαθητές άφησαν τα θρανία από τις 22 Δεκεμβρίου και επέστρεψαν κανονικά στις 7 Φεβρουαρίου με τις σχολικές μονάδες να μετατρέπονται σε γραφειοκρατικά κέντρα διεκπεραίωσης εξετάσεων.
Καταληκτικά, εξάγοντας συμπεράσματα από τη φετινή εφαρμογή των εξετάσεων τετραμήνων, η ΟΕΛΜΕΚ, σύμφωνα με το σημείωμα το οποίο κατέθεσε στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, θεωρεί πως οι ενδιάμεσες εξετάσεις δεν μπορούν να συνεχίσουν να υφίστανται αφού εκ των πραγμάτων δεν λειτουργούν προς όφελος του Δημόσιου Σχολείου και κυρίως των μαθητών, επαναφέροντας τη θέση τους για κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων.
ΣΤΑΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ
Στο μεταξύ σε δίωρη αποχή από τα μαθήματα, με απόφαση της Γραμματείας της ΠΣΕΜ, κατέρχονται την ερχόμενη Παρασκευή 25/2 οι μαθητές.
Οι οργανωμένοι μαθητές κάνουν λόγο για τραγικά αποτελέσματα στις εξετάσεις τετραμήνου και σημειώνουν ότι πρόκειται για ένα αντιπεδαγωγικό θεσμό, του οποίου τα αποτελέσματα φαίνονται και στους βαθμούς.
«Η θυματοποίηση των μαθητών δεν μπορεί να γίνει ανεκτή από εμάς. Ενημερώνουμε τους συμμαθητές μας, ότι η 2ωρη αποχή της Παρασκευής, αποτελεί τη πρώτη αντίδρασή! Το επόμενο διάστημα θα εντατικοποιήσουμε τον δύσκολο αγώνα που δίνουμε και δεν θα σταματήσουμε μέχρι τη πλήρη κατάργηση των εξετάσεων τετράμηνων!» καταλήγει η ανακοίνωση