Παραμένουν προβλήματα στα σχολεία σε σχέση με την πανδημία διαπιστώνει η ΟΕΛΜΕΚ, που καλεί τον Υπουργό Παιδείας σε διάλογο.
Το ΔΣ της οργάνωσης συνήλθε την Πέμπτη και αξιολόγησε την κατάσταση και σε δελτίο Τύπου στα ΜΜΕ αναφέρει μεταξύ άλλων ότι η επάνοδος και της Α’ και Β’ Λυκείου στα σχολεία συνέπεσε με τη σημαντική επιδείνωση της επιδημιολογικής κατάστασης και την αύξηση των κρουσμάτων. Η ΟΕΛΜΕΚ καταδικάζει ως “απαράδεκτη, ατεκμηρίωτη και προκλητική” την προσπάθεια του Υπουργείου Υγείας “να αποδώσει έμμεσα την άνοδο των κρουσμάτων στους εκπαιδευτικούς”.
Αναφέρει ότι δεν επιτρέπει σε κανέναν να αμαυρώσει την εικόνα των εκπαιδευτικών και ότι κάποιες αποφάσεις θα δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα στις Διευθύνσεις των σχολείων και στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι καλούνται να τις διαχειριστούν “χωρίς να έχουν την απαιτούμενη στήριξη, με αποτέλεσμα να γίνονται δέκτες απαράδεκτων πιέσεων μέχρι και απειλών”.
“Καλούμε τους αρμόδιους φορείς (ΥΠΠΑΝ, Αστυνομία, Νομική Υπηρεσία κ.ά.) να αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν για την προστασία των Διευθύνσεων και του προσωπικού των σχολείων”, αναφέρει η ΟΕΛΜΕΚ σημειώνοντας παράλληλα ότι δεν συμφωνεί με την παρουσίαση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, “κατά τρόπο ανεύθυνο, περίπου ως εναλλακτική επιλογή της δια ζώσης διδασκαλίας, για όσους μαθητές απουσιάζουν από το σχολείο επειδή δεν διαθέτουν αρνητικό rapid test ή για διάφορους άλλους λόγους που δεν σχετίζονται με την πανδημία”.
Η ΟΕΛΜΕΚ αναφέρει πως όσοι επιλέγουν να μην υποβληθούν σε rapid test θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία των μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών και γονέων, και θα έχουν επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία “με ό,τι αυτό συνεπάγεται, με δική τους ευθύνη”.
Σύμφωνα με την οργάνωση, τα rapid test, στα οποία επικεντρώνεται μεγάλο μέρος των δημόσιων συζητήσεων, δεν αποτελούν τη λύση του προβλήματος, “αφού δυστυχώς δεν έγιναν από την αρχή της σχολικής χρονιάς όσα θα μπορούσαν να γίνουν (μείωση αριθμού μαθητών στις τάξεις, τοποθέτηση ατομικών θρανίων εντός των αιθουσών διδασκαλίας κ.ά.). Επαναφέρει επίσης το αίτημα για λογική σειρά προτεραιότητας εμβολιασμού στους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να εμβολιαστούν, σε προαιρετική βάση.
Η οργάνωση επίσης σημειώνει ότι δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η τεχνολογική αναβάθμιση των σχολείων με τον αναγκαίο ψηφιακό εξοπλισμό, “παρά τις επανειλημμένες δηλώσεις που έχουν γίνει για την αναβάθμιση των δικτύων και την έλευση χιλιάδων ηλεκτρονικών υπολογιστών, οι οποίοι ακόμα αναμένονται”.
Πηγή: ΚΥΠΕ