Τη θεσμοθέτηση της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, την αύξηση κατά 90 του αριθμού των συνοδών στα σχολεία για παιδιά με ειδικές ανάγκες και την πιλοτική εισαγωγή της γερμανικής γλώσσας σε δύο σχολεία, ενέκρινε σήμερα το Υπουργικό Συμβούλιο.
Σε δηλώσεις της μετά τη συνεδρία του Υπουργικού, η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας Αθηνά Μιχαηλίδου είπε πως το σώμα αποφάσισε σήμερα την υιοθέτηση της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας για την θεσμοθέτηση της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας μέσω ενιαίου σχεδίου βελτίωσης του σχολείου.
Όπως εξήγησε, αυτό σημαίνει πως το κάθε σχολείο θα εκπονεί το σχέδιο βελτίωσης του στη βάση των αναγκών του έτσι ώστε αυτό να τυγχάνει της παρακολούθησης της διευθυντικής ομάδας του σχολείου, να αξιοποιούνται συγκεκριμένα εργαλεία και στο τέλος της σχολικής χρονιάς να μπορεί να έχει το σχολείο συγκεκριμένα δεδομένα για το κατά πόσον έχει πετύχει τους στόχους του ή όχι.
Όπως είπε, αυτό συνάδει με την ευρύτερη πολιτική του Υπουργείου για τον εκσυγχρονισμό της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και ούτως ή άλλως χρησιμοποιείτο και αξιοποιείτο τα προηγούμενα χρόνια από τους Διευθυντές των σχολείων. Συνεπώς αυτή τη στιγμή το μέτρο θεσμοθετείται έτσι ώστε να ενδυναμωθούν και να στηριχθούν οι διευθυντικές ομάδες των σχολείων αλλά και οι εκπαιδευτικοί, αφού μέσω του σχεδίου βελτίωσης επιτυγχάνεται και η προσήλωση στους στόχους του κάθε σχολείου αλλά και η ενδυνάμωση και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, πρόσθεσε.
Το Υπουργικό Συμβούλιο, συνέχισε η κ. Μιχαηλίδου, ενέκρινε και την αύξηση του αριθμού των σχολικών συνοδών/βοηθών για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Η διαδικασία επιτρέπει εδώ και χρόνια στις επαρχιακές επιτροπές να εγκρίνουν αιτήματα για σχολικούς συνοδούς στα παιδιά με ειδικές ανάγκες στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων. Από την άλλη, είπε, τονίζεται ότι χρειάζεται εξορθολογισμός της όλης διαδικασίας, επανεξέταση των κριτηρίων και των διαδικασιών που διέπουν ευρύτερα τη φοίτηση ενός παιδιού με ειδικές ανάγκες στο σχολείο.
«Στην παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας θα γίνει η επίσημη εξαγγελία της έναρξης διαλόγου για την ειδική εκπαίδευση με στόχο την παιδαγωγικής αναπροσαρμογή των όλων διαδικασιών, την παιδαγωγική διάσταση της όλης διαδικασίας που διέπει την φοίτηση του παιδιού από τη στιγμή της διάγνωσης του μέχρι τη στιγμή που φεύγει από το σχολείο στο Λύκειο ή την Τεχνική Σχολή», είπε και σημείωσε πως αυτό χρειάζεται να γίνει γιατί η νομοθεσία για την ειδική εκπαίδευση είναι πεπαλαιωμένη και οι διαδικασίες αρκετά αναχρονιστικές.
Η Υπουργός ανέφερε ακόμη πως το Υπουργικό ενέκρινε σήμερα και την πιλοτική εφαρμογή της διδασκαλίας της γερμανικής γλώσσας σε ένα δημόσιο Γυμνάσιο και ένα δημόσιο Λύκειο της Κύπρου. Στη βάση της αξιολόγησης της εφαρμογής αυτής και της επιτυχίας της πολυγλωσσίας, που είναι ένας από τους στόχους του Υπουργείου, θα εξεταστεί και η επέκταση του μέτρου και σε άλλα σχολεία την επόμενη σχολική χρονιά, είπε.
Ερωτηθείσα σχετικά με τον αριθμό των σχολικών συνοδών για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, η κ. Μιχαηλίδου είπε πως η αύξηση αφορά σε έναν αριθμό γύρω στους 90 συνοδούς από τις χίλιες περίπου θέσεις που έχουν δοθεί επίσημα μέσα από τον προϋπολογισμό.
«Η ανάγκη αυτή ήταν απαραίτητο να ικανοποιηθεί, αντιλαμβάνεστε την ευαισθησία του θέματος, δεν μπορεί να αρχίζει η σχολική χρονιά ή να συνεχίζεται και ένα παιδί με ειδικές ανάγκες να μην έχει τον σχολικό βοηθό του», είπε και σημείωσε πως τίθεται επίσης άμεσα το θέμα του εκσυγχρονισμού της διαδικασίας έτσι ώστε να καθορίζεται ποιο παιδί είναι με ειδικές ανάγκες, το είδους βοήθεια χρειάζεται, πώς βοηθούμε και πως επιμορφώνουμε τους συνοδούς, με τι όρους εργασίας καθώς και σειρά άλλων ζητημάτων.
Σε ερώτηση κατά πόσον είναι ικανοποιημένη από το επίπεδο ετοιμότητας για τη νέα σχολική χρονιά, η κ. Μιχαηλίδου είπε πως είναι ικανοποιημένη από τις ενέργειες που κάνει το Υπουργείο για την όσο το δυνατόν πιο ομαλή έναρξη της χρονιάς. Παρόλα αυτά, είπε, τα χρόνια ζητήματα που ταλανίζουν το εκπαιδευτικό σύστημα είναι ήδη διαπιστωμένα.
Παράλληλα, εξέφρασε την ικανοποίησή της για το γεγονός ότι στο πρόγραμμα διακυβέρνησης περιλαμβάνονται όλα τα ζητήματα που χρήζουν βελτίωσης και σημείωσε πως με συγκεκριμένο προγραμματισμό το Υπουργείο προχωρεί για να τα διορθώσει και να τα βελτιώσει.
«Χρειαζόμαστε χρόνο, κάποια από αυτά είναι πολύ ευαίσθητα και πολύ πιο περίπλοκα από άλλα. Η μέχρι τώρα πορεία μας δείχνει ότι με στοχοπροσήλωση προχωρούμε και διορθώνουμε στρεβλώσεις χρόνιες του εκπαιδευτικού συστήματος με απώτερο στόχο, όλα όσα κάνουμε να βελτιώνουν την ποιότητα της διδασκαλίας και της μάθησης και να είναι προς όφελος των παιδιών», είπε και τόνισε πως ιδιαίτερα στο ζήτημα των συνοδών ό,τι κάνουν θα πρέπει να είναι προς όφελος των παιδιών και να βλέπουμε βελτίωση και για αυτό προωθείται μια ευρύτερη αναδιοργάνωση της ειδικής εκπαίδευσης.
Η αναδιοργάνωση αυτή, είπε απαντώντας σε διευκρινιστική ερώτηση, αρχίζει τον Οκτώβρη και στόχος είναι τον Μάιο να είναι σε θέση το Υπουργείο να κάνει εισηγήσεις για τροποποίηση και εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας αλλά και για τον εκσυγχρονισμό διαφόρων δράσεων που αφορούν στο ζήτημα αυτό ώστε η επόμενη σχολική χρονιά να αρχίσει με νέα δεδομένα.