Την έντονη αντίδραση της ΠΣΕΜ προκάλεσε το γεγονός ότι οι μαθητές δεν καλέστηκαν στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας με τους οργανωμένους γονείς και τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, σε σχέση με την εξαίρεση που δόθηκε σε συγκεκριμένους μαθητές ιδιωτικού σχολείου από τις εξετάσεις τετραμήνων.
Οι μαθητές στρέφουν τα πυρά τους κατά του Πρόδρομου Προδρόμου, αναφέροντας σε ανακοίνωση ότι απαιτούν να ανοίξει άμεσα η συζήτηση για τον Νέο Τρόπο Αξιολόγησης των Μαθητών.
Αυτούσια η ανακοίνωση:
Ως ΠΣΕΜ αναγκαζόμαστε δυστυχώς, για ακόμα μια φορά, να εκφράσουμε δημόσια την απαρέσκεια μας σε σχέση με την στάση του Υπουργείου Παιδείας. Για πολλοστή φορά, οι βασικοί πρωταγωνιστές του εκπαιδευτικού συστήματος, οι μαθήτριες και οι μαθητές δηλαδή, δεν καλέστηκαν σε συνάντηση για συζήτηση των όσων μας αφορούν. Συγκεκριμένα χθες, 9 Ιανουαρίου, στην συνάντηση στο Υπουργείο για την συζήτηση σχετικά με τη λειτουργία και την προβολή συγκεκριμένου Ιδιωτικού Σχολείου στη Λευκωσία το οποίο απασχόλησε τα φώτα της δημοσιότητας παρευρέθηκαν οι ηγεσίες της ΠΑΣΥΓΟΜΕ, της ΟΕΛΜΕΚ και της ΟΛΤΕΚ αφήνοντας μας, ξανά, εκτός συζήτησης.
Να αναφέρουμε πως η συγκεκριμένη συνάντηση πραγματοποιήθηκε μετά και την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να απαλλάξει τελειόφοιτους μαθητές ιδιωτικού σχολείου από τις εξετάσεις τετραμήνων, οι οποίοι θα φοιτούν σε εξειδικευμένο πρόγραμμα προετοιμασίας για σπουδές στην Ιατρική. Αυτό προφανώς, όπως ήταν αναμενόμενο, προκάλεσε την αντίδραση όλων των εμπλεκόμενων φορέων, αφού είναι ευδιάκριτη η άνιση μεταχείριση, η αντιμετώπιση αλλά και η διάκριση μαθητών Ιδιωτικού σχολείου εις βάρος μαθητών του Δημοσίου. Την ίδια ώρα άλλωστε όπου εκατοντάδες τελειόφοιτοι συνεχίζουν την προετοιμασία τους για να παρακαθήσουν τις εξετάσεις για το Α’ Τετράμηνο της φετινής σχολικής χρονιάς.
Δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά που η ΠΣΕΜ δεν καλείται σε συσκέψεις ώστε να εκφράσει τις δικές της ανησυχίες αλλά και απόψεις για ένα ζήτημα που αφορά και τους ίδιους τους μαθητές. Η κάθετη διαφωνία μας, που εκφράστηκε με κάθε δυνατό τρόπο τα τελευταία χρόνια, φαίνεται να ενοχλεί όλους όσοι συνεχίζουν την εμμονική μοναχική τους πορεία.
Δεν πρόκειται ποτέ να δεχθούμε να απαξιώνεται η οργανωμένη φωνή των μαθητών, είτε αυτή είναι αρεστή είτε όχι, στους αρμόδιους.
Είναι ξεκάθαρο πως ο θεσμός των Εξετάσεων Τετραμήνου, δεν μπορεί να λειτουργήσεις. Άλλωστε οι τραγικές συνέπειες της εφαρμογής του θεσμού αυτού έχουν ήδη αποτυπωθεί στη συνείδηση των γονιών μας, των καθηγητών μας και ολόκληρης της κοινωνίας. Να σταματήσει άμεσα η θυματοποίηση μας ως μαθητές, στο βωμό ενός αποτυχημένου, αντιπαιδαγωγικού τρόπου αξιολόγησης.