Το ΑΚΕΛ, καταψηφίζοντας τον Προϋπολογισμό, συνέβαλε ώστε να μην μπορεί να γίνει η παραλαβή πέραν των δυο χιλιάδων ηλεκτρονικών υπολογιστών που θα γινόταν αυτές τις μέρες, οι οποίοι προορίζονταν και για κάλυψη των πρόσθετων αναγκών που φάνηκαν με την ευκαιρία της έκτακτης κατάστασης που αντιμετωπίζουμε αναφέρει σε γραπτή απάντηση του προς το ΑΚΕΛ ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομος Προδρόμου.
Η παραλαβή έχει ανασταλεί και κάποια σχολεία θα δυσκολευτούν μέσα στο επόμενο διάστημα συνεχίζει ο Υπουργός Παιδείας υποδεικνύοντας ότι έπρεπε να λάβουν υπόψη αυτά τα αποτελέσματα πολιτικών τους προτού επικρίνουν άλλους.
Ο Υπουργός Παιδείας καλεί το ΑΚΕΛ να σταματήσει να προσπαθεί να παρεμποδίσει την ομαλή λειτουργία του δημόσιου σχολείου δημιουργώντας συνεχώς ζητήματα εκ του μη όντος και καλλιεργώντας ένα εντελώς επίπλαστο και αχρείαστο δίλημμα μεταξύ «εξετάσεων ανά τετράμηνο», τις οποίες αντιστρατεύεται και «εξετάσεων ανά οκτάμηνο» τις οποίες δείχνει να προτιμά, χωρίς καμία λογική εξήγηση.
Αναφερόμενος σε χθεσινή δήλωση του ΑΚΕΛ, προσθέτει ότι το κόμμα δείχνει είτε να μην παρακολουθεί γεγονότα και εξελίξεις είτε να θέλει να τα αγνοεί και επισημαίνει πως αν ήθελε, το ΑΚΕΛ θα μπορούσε να λάβει υπόψη, όπως είναι δημόσια γνωστό, ότι πριν την έναρξη αυτής της σχολικής χρονιάς το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) έλαβε πρόνοια και έχει έλθει σε συμφωνία με τον τηλεπικοινωνιακό πάροχο των σχολείων, δηλαδή την ΑΤΗΚ και αυτή αναβαθμίζει τη σύνδεση όλων των σχολείων στο Διαδίκτυο και ενισχύει σε συνεργασία με τις σχολικές εφορείες, όπου χρειάζεται, την εσωτερική δικτύωση. Για τον σκοπό αυτό διατέθηκε ποσό που ξεπερνά το μισό εκατομμύριο, σημειώνει.
Προσθέτει ότι οι σχετικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλο το εύρος της Μέσης Εκπαίδευσης και στα περισσότερα δημοτικά σχολεία και στις κάποιες λίγες περιπτώσεις που συναντώνται ανυπέρβλητα τεχνικά προβλήματα, γίνονται προσπάθειες για να δοθούν λύσεις
Αναφέρει ακόμα ότι από την προηγούμενη σχολική χρονιά και συνεχίζοντας και φέτος, το ΥΠΠΑΝ έχει θέσει στη διάθεση των σχολείων μεγάλο αριθμό ηλεκτρονικών συσκευών και πακέτων σύνδεσης στο Διαδίκτυο, προκειμένου να εξοπλισθούν παιδιά που δεν διαθέτουν τα μέσα, προσθέτοντας ότι συνολικά διατίθενται αυτή τη στιγμή στα σχολεία συσκευές που αντιστοιχούν σε περίπου 12% του συνόλου των μαθητών/τριών. θα ήταν ενδιαφέρον αν το ΑΚΕΛ μπορούσε να μας πληροφορήσει τι έκανε για τον εξοπλισμό των σχολείων, όπως και των οικογενειών σε ηλεκτρονικά μέσα και αν τυχόν διατέθηκαν δωρεάν συσκευές σε μαθητές/μαθήτριες όταν εκείνο άσκησε διακυβέρνηση, προσθέτει.
Ο κ. Προδρόμου επισημαίνει επίσης ότι για την ομαλή στελέχωση και τη λειτουργία των σχολείων, το ΥΠΠΑΝ ολοκλήρωσε τη στελέχωση νωρίτερα από κάθε άλλη φορά και ανταποκρίνεται στην τεράστια πίεση για αντικαταστάσεις εξαιτίας των συνθηκών της πανδημίας και έχουν γίνει ήδη περισσότερες από τρεις χιλιάδες αντικαταστάσεις, που αντιστοιχεί περίπου σε 25% των εκπαιδευτικών, πράγμα που δεν συνέβη ποτέ προηγουμένως.
Το ΑΚΕΛ αποκαλεί «ανεξήγητη επιμονή» το ότι το Υπουργείο Παιδείας εφαρμόζει τη νομοθεσία και τους Κανονισμούς για την αξιολόγηση στα σχολεία που προβλέπουν αξιολόγηση, συνεχίζει και προσθέτει ότι ανεξήγητη επιμονή είναι η συνεχιζόμενη και κατ’ εμμονή αντίδρασή τους, παρά το ότι η Βουλή κατ’ επανάληψη έχει συζητήσει και νομοθετήσει γι’ αυτό το ζήτημα. Συνεχίζοντας αναφέρει ότι ανεξήγητη δεν είναι η προσπάθεια του Υπουργείου να λειτουργήσουν τα σχολεία σύμφωνα με τους Κανονισμούς, αλλά η επιμονή του ΑΚΕΛ να πολεμά την αξιολόγηση στα σχολεία και με ιδεοληπτικά κίνητρα να προσπαθεί να παρεμποδίσει την εφαρμογή αποφάσεων και κανονισμών που εγκρίθηκαν δημοκρατικά από τη Βουλή.
Περαιτέρω ο Υπουργός Παιδείας παρατηρεί πως η συνεχώς και μονότονα επαναλαμβανόμενη πρόταση του ΑΚΕΛ είναι «όχι αξιολόγηση – λιγότερη ύλη/μάθηση», επισημαίνοντας ότι η νοοτροπία που δεν θέλει αξιολόγηση της εκπαίδευσης και προκρίνει ως «βολική» λύση τη συνεχώς μικρότερη προσπάθεια και τη «λιγότερη ύλη», στην πραγματικότητα αντιστρατεύεται το δημόσιο σχολείο.
Προσθέτει πως αν εφαρμοστούν τέτοιες αντιλήψεις, θα οδηγήσουν σε υποβιβασμό και απαξίωση του δημόσιου σχολείου και όσοι μπορούν και έχουν τα μέσα θα αναζητούν αλλού την απαραίτητη εκπαίδευση και θα καταφεύγουν εκεί όπου θα παρέχεται εκπαίδευση σε όλο το ενδεικνυόμενο εύρος και θα αξιολογείται για να υπάρχει η βεβαιότητα ότι αποδίδει και βελτιώνει τους νέους και τις προοπτικές τους.
Συνεχίζοντας προσθέτει πως παραμένει ακατανόητο γιατί το ΑΚΕΛ πιστεύει ότι θα ήταν επωφελές να δίνουμε στους μαθητές και τις μαθήτριες μια μόνο ευκαιρία να αξιολογηθούν, εφ’ όλης της ύλης, στο τέλος της χρονιάς.