Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

16.8 C
Nicosia
Σάββατο 5 Απριλίου 2025 | 20:39

Στην αντεπίθεση η κυβέρνηση κατά Ελεγκτή – Ελλιπής και ατεκμηρίωτη η έκθεση του – Θέτει ερωτήματα για να απαντήσει

Η Έκθεση του Γενικού Ελεγκτή είναι ελιιπής και ατεκμηρίωτη, είπε σήμερα ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος κ. Μάριος Πελεκάνος.

Σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους, στο Προεδρικό Μέγαρο, ο κ. Πελεκάνος είπε ότι «θα επαναλάβουμε ότι η έκθεση του Γενικού Ελεγκτή είναι ανεπαρκής εφόσον δεν ασχολήθηκε με το σύνολο των συμμετεχόντων στη διαδικασία του Κυπριακού Επενδυτικού Προγράμματος. Είναι δε ελλιπής και ατεκμηρίωτη, αφού οι πλείστες των αναφορών χαρακτηρίζονται από ενδεχόμενα και πιθανότητες.

Ο χρόνος δε που ο Γενικός Ελεγκτής επιλέγει τη δημοσιοποίηση της έκθεσης για πολλοστή φορά γίνεται σε προεκλογική περίοδο με την πολιτική εκμετάλλευση να είναι ήδη εμφανής.

Το Υπουργείο Εσωτερικών, όπως επεξηγήθηκε χθες, όχι μόνο δεν απέκρυψε πληροφορίες από το όργανο λήψης απόφασης, δηλαδή το Υπουργικό Συμβούλιο, αλλά προωθούσε στο Σώμα επαρκή πληροφόρηση στη βάση της πρακτικής που ακολουθείτο από το 2008.

Την ίδια ακριβώς πληροφόρηση λάμβανε πριν από τη λήψη των αποφάσεων από το Υπουργικό Συμβούλιο και η Βουλή των Αντιπροσώπων. Ως εκ τούτου, για ποια απόκρυψη στοιχείων μιλά ο Γενικός Ελεγκτής;

Η δε επαναλαμβανόμενη αναφορά του Γενικού Ελεγκτή ότι το Υπουργικό Συμβούλιο παραβίαζε τα κριτήρια του προγράμματος, αντί άλλης απάντησης παραπέμπουμε στις ξεκάθαρες αρμοδιότητες που η κείμενη νομοθεσία δίνει στο Υπουργικό Συμβούλιο και τις οποίες επίσης ανέλυσε εν εκτάσει στη χθεσινή συνεδρία της επιτροπής ελέγχου ο Υπουργός Εσωτερικών.

Η Κυβέρνηση δεν αμφισβήτησε καμία εξουσία του Γενικού Ελεγκτή. Είναι, όμως, ο Γενικός Ελεγκτής που συνεχίζει να αμφισβητεί τις αρμοδιότητες το Γενικού Εισαγγελέα της Δημοκρατίας τις γνωματεύσεις του οποίου ακολούθησε πιστά το Υπουργείο Εσωτερικών όσον αφορά τον χρόνο παραχώρησης των φακέλων και στοιχείων που ζήτησε ο Γενικός Ελεγκτής.

Υπενθυμίζεται ότι με την ολοκλήρωση του πορίσματος της Ερευνητικής Επιτροπής τον Ιούνιο του 2021, το Υπουργείο Εσωτερικών προχώρησε άμεσα με την παραχώρηση πρόσβασης στον Γενικό Ελεγκτή σε όλα τα στοιχεία που ζητούσε.

Επειδή ακριβώς όλους θα μας κρίνουν οι πολίτες, ο Γενικός Ελεγκτής θα πρέπει να απαντήσει σε κάποια βασικά ερωτήματα:

  •  Γιατί όλες οι αναφορές και οι έλεγχοι της έκθεσης αρχίζουν συμπωματικά το 2013 παραλείποντας την περίοδο από το 2008 κατά την οποία, όπως τεκμηριώθηκε στη χθεσινή συνεδρία της Επιτροπής Ελέγχου από τον Υπουργό Εσωτερικών, καταγράφηκαν συγκεκριμένες παρατυπίες;
  • Γιατί αποδίδει στην Κυβέρνηση την ευθύνη απώλειας εσόδων από την εφαρμογή της νομοθεσίας για τον ΦΠΑ στις κατοικίες όταν είναι η Βουλή που θέσπισε τη συγκεκριμένη πρόταΕση νόμου και την ψήφισε σχεδόν ομόφωνα;
  • Δεν είναι η Ελεγκτική Υπηρεσία που έκανε το 2016 έλεγχο για τις κατ’ εξαίρεση πολιτογραφήσεις και ο ίδιος ο Γενικός Ελεγκτής ήταν ενήμερος για τα ευρήματα, αλλά και ο ίδιος κατέθεσε ενόρκως ενώπιον της Ερευνητικής Επιτροπής αντιφατικές δηλώσεις;
    Επειδή η αξιοπιστία όλων μας κρίνεται από τις πράξεις και δηλώσεις μας, παραθέτουμε τα όσα καταγράφονται στο πόρισμα της Ερευνητικής Επιτροπής στην παράγραφο 14.4 της έκθεσης:

΄Συνοπτικά και σε σχέση με τη μη ετοιμασία έκθεσης το 2016 τέθηκαν ενώπιον της επιτροπής διάφορα στοιχεία. Σε μια από τις δηλώσεις του ο Γενικός Ελεγκτής διατύπωσε ότι δεν γνώριζε για τον έλεγχο το 2016. Σε δεύτερη δήλωση του ανέφερε ότι δεν εντοπίστηκαν αδυναμίες για το πρόγραμμα, ενώ σε τρίτη δήλωση ότι κάτι είχε ετοιμαστεί αλλά κρίθηκε ότι δεν υπήρχε αντικείμενο για ετοιμασία έκθεσης. Σε τέταρτη δήλωση του διατύπωσε ότι τους αναφέρθηκε ότι οι αδυναμίες που είχαν εντοπιστεί θα αντιμετωπίζονταν με την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ημερομηνίας 13 Σεπτεμβρίου 2016 και τέλος ότι σύμφωνα με το πιο πάνω σημείωμα, ο έλεγχος ήταν ημιτελής».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!