25.8 C
Nicosia
Τετάρτη 16 Απριλίου 2025 | 15:59

Όμιλος Πηλακούτα για θανατηφόρο Όξινου: Το ΤΟΜ ενημερώθηκε 4 χρόνια πριν το δυστύχημα για ανάκληση

Στην Ερευνητική Επιτροπή για το σκάνδαλο των ελαττωματικών αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ κλήθηκε να καταθέσει σήμερα ο γενικός διευθυντής του Ομίλου Πηλακούτα, γνωστού για την εισαγωγή και πώληση οχημάτων BMW στην Κύπρο, Λουκάς Χατζηβασιλείου. Όπως ανέφερε, τέσσερα χρόνια πριν το θανατηφόρο δυστύχημα του Κυριάκου Όξινου η εταιρεία BMW είχε ενημερώσει το TOM ότι το αυτοκίνητο που οδηγούσε βρισκόταν υπό ανάκληση. Αυτό συνέβη τον Δεκέμβριο του 2019. Στις 24 Ιανουαρίου του 2023 συνέβη το θανατηφόρο.

Σύμφωνα με τον κ. Χατζηβασιλείου, υπήρχε ανάκληση για το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο Κυριάκος Όξινος, επισημαίνοντας ότι το αυτοκίνητο αγοράστηκε από τη γιαγιά του το 2011. Το αυτοκίνητο, όπως είπε, το οδηγούσε ο Κυριάκος και ουδέποτε πέρασε από το συνεργείο της ΒΜW για σερβις. Σημείωσε ότι η εταιρεία επικοινωνούσε με τη γιαγιά, της απέστειλε επιστολές αλλά ουδέποτε ανταποκρίθηκε για αντικατάσταση του ελαττωματικού αερόσακου. Εξήγησε ότι δεν υπήρχαν επικαιροποιημένα στοιχεία στο ΤΟΜ για το εν λόγω όχημα. Πρόσθεσε ότι το 2019 υπήρχε οδηγία για άμεση ακινητοποίηση 59 οχημάτων BMW. Ο κ. Χατζηβασιλείου ανέφερε ότι δεν ανταποκρίθηκαν όλοι οι ιδιοκτήτες για αντικατάσταση αερόσακου.

Επιπρόσθετα όπως ανέφερε, το 2017 υπήρξε τροχαίο δυστύχημα οπου οδηγός οχήματος είχε τραυματίσει σοβαρά λόγω ελλαττωματικού αερόσακου. Το εν λόγω όχημα είχε ανάκληση και διευθετήθηκε εξωδικαστικά η υπόθεση και αποσύρθηκε.

Αγωγή πολίτη κατά BMW

Ο Όμιλος κλήθηκε επίσης να δώσει τα φώτα του, λόγω μίας δικαστικής αγωγής εναντίον πολίτη με επιτυχή κατάληξη για τον Όμιλο. Όπως σημείωσε ο κ. Χατζηβασιλείου η ανάκληση που υπήρχε για το εν λόγω όχημα ήταν σχετικά με κωδικοποίηση της μονάδας του συστήματος παθητικής ασφάλειας για λανθασμένη ενεργοποίηση και όχι για ελαττωματικούς αερόσακους.

Συγκεκριμένα, η ΒMW για την συγκεκριμένη ανάκληση έκανε πρώτη δημοσίευση στις 29/10/2008. «Εμείς τότε ενημερώσαμε τηλεφωνικά τους ιδιοκτήτες όλων των τα επηρεαζόμενα οχημάτων που βάλατΜ στην αγορά και διεκπεραιώσαμε την ανάκληση με βάση τον αριθμό του κατασκευαστή. Είχαμε διεκπεραιώσει την συγκεκριμένη ανάκληση στο 100%.

Σε σχέση με τον τύπο του αερόσακου στο συγκεκριμένο όχημα, ο κ. Χατζηβασιλείου ανέφερε πως «δεν γνωρίζουμε αλλά ο αερόσακος (οδηγού) είχε ανάκληση το 21/01/2019 για έλεγχο για τυχόν μετατροπή. Ο έλεγχος για το συγκεκριμένο όχημα έγινε στις 31/02/2022 και ήταν ΟΚ και δεν έχρηζε αλλαγής.Το από πότε και μέχρι πότε τα αυτοκίνητα του ομίλου είχαν αερόσακους Takata δεν έχουμε αυτή την πληροφορία».

Στην προηγούμενη συνεδρία της Επιτροπής ο πρόεδρος της, Μιχαλάκης Χριστοδούλου, υποστήριξε ότι η εταιρεία BMW ήταν η πρώτη που εντόπισε το πρόβλημα με τους ελαττωματικούς αερόσακους το 2008 και μάλιστα εξέδωσε δημόσια ανακοίνωση για την ανακάλυψη αυτή.

Χωρίς Takata KIA και Isuzu

Στη δική του κατάθεση, ο Γιάννος Λούτσιος, διευθύνων σύμβουλος της A. Loutsios & Sons διανομέας των αυτοκινήτων Kia και Isuzu, ανέφερε ότι η εταιρεία του, από την πληροφόρηση που είχε από τις μητρικές εταιρείες κανένα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στην Κύπρο δεν διαθέτει TAKATA αερόσακους. Είπε, ωστόσο, πως άλλες ανακλήσεις υπάρχουν συνεχώς και τυγχάνουν διαχείρησης. Σε σχέση με την εγκύκλιο του 2017 από το ΤΟΜ, ο κ. Λούτσιος ρωτήθηκε κατά πόσον συμμορφώθηκε η εταιρεία, απαντώντας καταφατικά. «Στείλαμε πολλές επιστολές, πολλές δεν πήγε ο κόσμος να τις πάρει γιατί νόμιζε ότι ήταν πρόστιμα», επισήμανε.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής, Μιχαλάκης Χριστοδούλου, απευθυνόμενος προς τον κ. Λούτσιο ανέφερε ότι το πρόβλημα με τους Takata το πληροφορήθηκε μετά το θανατηφόρο. Διερωτήθηκε γιατί δεν εκδόθηκε μια απλή ανανακοίνωση στον κόσμο για να γνωρίζει. «Δεν γνώριζα τη λέξη Takata», είπε, «πριν τον θάνατο των δύο παιδιών και των σοβαρών τραυματισμών άλλων».

Ποιοι καταθέτουν, τι βρίσκεται στο επίκεντρο

Εκτός από τον εκπρόσωπο του Ομίλου Πηλακούτα και τον διευθύνων σύμβουλο της A. Loutsios & Sons, αναμένεται σήμερα να καταθέσουν και ο Γιώργος Κοζάκος ανώτερος εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας CTC Automotive Ltd εισαγωγέας των αυτοκινήτων Hyundai, Volvo και άλλα, ο Αλέξης Άννινος, διευθύνων σύμβουλος της Κυπριακής Εταιρίας Εισαγωγών Λτδ, περισσότερο γνωστή ως CiC (Cyprus Import Corporation Ltd), που έχει συνδέσει το όνομά της με τα αυτοκίνητα Mercedes και εκπρόσωπος της εταιρείας Geo. Pavlides Automotive διανομέας των αυτοκινήτων Opel, Citroen, Mazda, Subaru και Peugeot.

Στο επίκεντρο της συζήτησης τίθενται σήμερα και τα δυστυχήματα που μπορεί να προκλήθηκαν από τα αυτοκίνητα των αντιπροσωπειών, τα οποία ήταν εξοπλισμένα με τους ελαττωματικούς αερόσακους. Η Επιτροπή αναμένεται να συνεχίσει την έρευνα, ενώ από την πλευρά τους οι αρμόδιοι εκπρόσωποι των εταιρειών που έχουν εμπλακεί, καλούνται να συνεργαστούν και να δώσουν απαντήσεις για τα όσα συνέβησαν.

Η Ερευνητική Επιτροπή, η οποία συνεχίζει τις εργασίες της, επικεντρώνεται στο να καταγράψει όλες τις παραμέτρους του ζητήματος και να καταθέσει μια εμπεριστατωμένη έκθεση, η οποία αναμένεται να διαλευκάνει πλήρως την υπόθεση του σκανδάλου των ελαττωματικών αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ.

Όπως αναφέρθηκαν στην προηγούμενη συνεδρία μέλη του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκινήτων & Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΕΜΗΟ), η κατάσταση στην Κύπρο είναι μοναδική στην ΕΕ, καθώς σε καμία άλλη χώρα δεν έχει καταγραφεί τόσο εκτεταμένο πρόβλημα με τους συγκεκριμένους αερόσακους.

Στο πλαίσιο της συνεδρίασης, ο κ. Χριστοδούλου διευκρίνισε ότι η Ερευνητική Επιτροπή δεν έχει την αρμοδιότητα να επιβάλει ποινικές ευθύνες, αλλά μόνο να υποδείξει στοιχεία που ενδέχεται να οδηγήσουν σε περαιτέρω ποινική διερεύνηση. Ανέφερε πως η Επιτροπή θα καταθέσει τις προτάσεις της στον Γενικό Εισαγγελέα, ο οποίος και θα αποφασίσει για τυχόν νομικές ενέργειες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!