24.8 C
Nicosia
Παρασκευή 13 Ιουνίου 2025 | 1:18

Υπ.Παιδείας: Εντός 2025 το ν/σ για ειδική εκπαίδευση, παραπληροφορούν δημοσιεύματα για το απολυτήριο

Bασική προτεραιότητα της Κυβέρνησης αποτελεί η μετάβαση σε ένα πιο συμπεριληπτικό σχολείο δήλωσε την Τετάρτη η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Αθηνά Μιχαηλίδου, λέγοντας ότι εντός του 2025 θα ετοιμαστεί ένα νομοσχέδιο που να βελτιώνει την υφιστάμενη κατάσταση σε σχέση με την ειδική εκπαίδευση. Μιλώντας μετά το πέρας της συνεδρίας του Υπουργικού Συμβουλίου, η Υπουργός είπε επίσης ότι η συζήτηση δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί ενώ έκανε λόγο για παραπληροφόρηση, σε σχέση με ειδήσεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας για το απολυτήριο των παιδιών.

“Βασική προτεραιότητα της Κυβέρνησης αποτελεί η μετάβαση σε ένα πιο συμπεριληπτικό σχολείο”, είπε η κ. Μιχαηλίδου για να προσθέσει ότι από την πρώτη στιγμή της διακυβέρνησης του Νίκου Χριστοδουλίδη, “εργαζόμαστε σε αυτό το πολύ δύσκολο και ευαίσθητο θέμα της ειδικής εκπαίδευσης και την ανάγκη, την άμεση ανάγκη, να μεταβούμε στη συμπεριληπτική ενιαία εκπαίδευση”.

Εδώ και δύο χρόνια, ανέφερε, “εργαζόμαστε συστηματικά, με συγκεκριμένο πλάνο και ολιστικά, ώστε να μπορούμε να παραδώσουμε εντός του 2025 ένα νομοσχέδιο που να βελτιώνει την υφιστάμενη κατάσταση”.

Είναι γεγονός, είπε, “ότι τα παιδιά με αναπηρίες στο δημόσιο σχολείο και οι γονείς τους ταλαιπωρούνται εδώ και δεκαετίες” γιατί δεν υπάρχει εκσυγχρονισμός στη συγκεκριμένη νομοθεσία. “Συνεπώς, μετά από σειρά συναντήσεων και τώρα δεύτερο κύκλο διαβουλεύσεων, το Υπουργείο συζητά συγκεκριμένες ιδέες και εισηγήσεις με όλους τους φορείς, με όλους τους εμπλεκόμενους, ώστε να καταλήξει σε συγκεκριμένες αποφάσεις”, είπε.

Επισημαίνοντας ότι δεν υπάρχει ακόμη κατάληξη, είπε ότι εντός του 2025 θα έχουμε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο όπως είχε προγραμματιστεί. Είναι δεδομένο και έχει φανεί και κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, σημείωσε η Υπουργός, ότι οι εμπλεκόμενοι φορείς έχουν εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις στο θέμα αυτό, είτε είναι γονείς είτε είναι άλλοι φορείς που ασχολούνται με το θέμα. Υπάρχει η διεθνής βιβλιογραφία στο θέμα και υπάρχουν και εισηγήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τις οποίες μελετούμε. “Συνεπώς, ακόμα διεξάγεται συζήτηση, δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Παρόλα αυτά βλέπουμε δημοσιεύματα ή δηλώσεις οι οποίες και παραπληροφορούν και το χειρότερο δημιουργούν μια αχρείαστη ένταση, κυρίως μεταξύ των γονέων, οι οποίοι ήδη ταλαιπωρούνται”, συμπλήρωσε.

Υπενθύμισε ότι αυτά τα δύο χρόνια έχουν ήδη κάνει αρκετά βήματα μπροστά, “χωρίς να χρειαστεί ακόμα να δώσουμε το νομοσχέδιο, όπως αύξηση αριθμού συνοδών, υποχρεωτική και σε μεγαλύτερη διάρκεια επιμόρφωση στους συνοδούς αυτούς, που ήταν ένα αίτημα ετών, έχουμε διευρύνει τη διάρκεια λειτουργίας των ειδικών σχολείων, σε θερινά σχολεία, σε ολοήμερα σχολεία, αυξήσαμε τις στοχευμένες επιμορφώσεις”.

Πρόσφατα, είπε, ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έχει ανακοινώσει και την απόφασή μας όπως τα παιδιά με αναπηρία να παραμένουν και μετά τα 21 χρόνια τους, εάν το επιθυμούν στα σχολεία μας, κάτι για το οποίο δουλεύουμε εντατικά αυτές τις μέρες.

Παρόλα αυτά, βλέπουν το φως της δημοσιότητας ειδήσεις οι οποίες παραπληροφορούν, είπε η κ. Μιχαηλίδου. Από τη στιγμή που δεν έχει ολοκληρωθεί αυτή η συζήτηση, είναι, για παράδειγμα, τουλάχιστον λυπηρό, να βλέπουμε αυτό που συζητείται σήμερα, που είδε το φως της δημοσιότητας για το απολυτήριο των παιδιών.

Ανέφερε ότι η εισήγηση του Υπουργείου είναι όλα τα παιδιά να παίρνουν απολυτήριο. “Γνωρίζουμε ότι σήμερα δεν παίρνουν όλα τα παιδιά, τα παιδιά που φοιτούν στις ειδικές μονάδες, μέσα στα σχολεία παίρνουν ένα πιστοποιητικό. Άρα, αντί να εκτιμηθεί αυτό το βήμα προς τα εμπρός, βλέπουμε αυτό να τυγχάνει εκμετάλλευσης, να παραπληροφορεί, να δημιουργεί αχρείαστη ένταση. Γιατί ακόμη δεν έχουμε καταλήξει στο τι θα αναγράφεται σε αυτό το απολυτήριο. Θα είναι προϊόν διαβούλευσης. Σήμερα τα παιδιά διαχωρίζονται και πιστεύουμε πως δεν πρέπει. Άρα μια από τις βασικές μας εισηγήσεις, η οποία δεν πηγάζει από το πουθενά, πηγάζει από τη διεθνή βιβλιογραφία, την καλή πρακτική, είναι όπως όλα τα παιδιά και τα παιδιά με αναπηρία και στη Μέση και στη Δημοτική Εκπαίδευση να παίρνουν απολυτήριο”.

Από εκεί και πέρα, οτιδήποτε άλλο καταγράφεται ή συζητείται, σημείωσε, “αποτελεί προσωπικές απόψεις, απόψεις μιας ομάδας ανθρώπων, με τις οποίες δεν συμφωνούμε όλοι και όταν καταλήξουμε να είστε σίγουροι ότι θα δώσουμε και εμείς στο φως της δημοσιότητας τις δικές μας τελικές εισηγήσεις, με τις οποίες είναι αναμενόμενο ότι δεν θα συμφωνήσουν όλοι πλήρως, αλλά θα είναι τεκμηριωμένες».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!

ΑρχικήΚΥΠΡΟΣΚΟΙΝΩΝΙΑΥπ.Παιδείας: Εντός 2025 το ν/σ για ειδική εκπαίδευση, παραπληροφορούν δημοσιεύματα για το...