25.9 C
Nicosia
Παρασκευή 20 Σεπτέμβριος 2024 | 9:55

Στο ραντάρ της Κομισιόν εκατοντάδες influencers – Στη λίστα υπόπτων και η Κύπρος

Στο μικροσκόπιο της Κομισιόν έχουν μπει πολλοί influencers στην ΕΕ, κατόπιν ελέγχου, τόσο της Επιτροπής, όσο και των εθνικών αρχών προστασίας καταναλωτών σε 22 κράτη μέλη. Από τον έλεγχο προέκυψε ότι σχεδόν όλοι δημοσίευσαν μεν περιεχόμενο, αλλά μόνο ένας στους πέντε ανέφερε συστηματικά ότι το περιεχόμενο ήταν προϊόν διαφήμισης.

Συγκεκριμένα, ελέγχθηκαν αναρτήσεις 576 influencers που δημοσιεύτηκαν σε μεγάλες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ο στόχος της σάρωσης ήταν για να επαληθευτεί εάν οι influencers αποκαλύπτουν τις διαφημιστικές τους δραστηριότητες όπως απαιτείται από τη νομοθεσία της ΕΕ για τους καταναλωτές.

Ποια τα ευρήματα

Ο έλεγχος κατέληξε στα ακόλουθα αποτελέσματα:

  • Το 97% δημοσίευσε αναρτήσεις με εμπορικό περιεχόμενο, αλλά μόνο το 20% αποκάλυψε ότι πρόκειται για διαφήμιση.
  • Το 78% των επαληθευμένων influencers ασκούσαν εμπορική δραστηριότητα. Ωστόσο, μόνο το 36% ήταν εγγεγραμμένοι ως έμποροι σε εθνικό επίπεδο.
  • Το 30% δεν παρείχαν στοιχεία της εταιρείας στις αναρτήσεις του, όπως διεύθυνση e-mail, όνομα εταιρείας, ταχυδρομική διεύθυνση ή αριθμό εγγραφής·
  • Το 38% δεν χρησιμοποίησαν τις ετικέτες της πλατφόρμας που χρησιμεύουν για την αποκάλυψη εμπορικού περιεχομένου

Ποια κράτη συμμετείχαν στην έρευνα

Ακόμη, ο έλεγχος παρέπεμψε 358 influencers για περαιτέρω έρευνα. Οι εθνικές αρχές θα επικοινωνήσουν μαζί τους για να τους ζητήσουν να ακολουθήσουν τους ισχύοντες κανόνες. Περαιτέρω μέτρα μπορούν να ληφθούν εάν κριθεί απαραίτητο.

Στην έρευνα συμμετείχαν τα ακόλουθα κράτη μέλη της ΕΕ: ​​Αυστρία, Βέλγιο, Κύπρος, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία , Ισπανία και Σουηδία καθώς και Ισλανδία και Νορβηγία.

Πόσους followers είχαν – Ποιοι προωθούν επικίνδυνες δραστηριότητες

Επίσης, 82 influencers είχαν πάνω από 1 εκατομμύριο followers, 301 πάνω από 100.000 και 73 μεταξύ 5.000 και 100.000.  Αρκετοί influencers ήταν ενεργοί σε διαφορετικές πλατφόρμες κοινωνικών μέσων: 572 είχαν δημοσιεύσεις στο Instagram, 334 στο TikTok, 224 στο YouTube, 202 στο Facebook, 82 στο X (πρώην Twitter), 52 στο Snapchat και 28 στο Twitch.

Οι κύριοι τομείς δραστηριότητάς τους είναι η μόδα, ο τρόπος ζωής, η ομορφιά, το φαγητό, τα ταξίδια και η φυσική κατάσταση/αθλητισμός.

Τέλος, 119 influencers θεωρήθηκε ότι προωθούν ανθυγιεινές ή επικίνδυνες δραστηριότητες, όπως πρόχειρο φαγητό, αλκοολούχα ποτά, ιατρικές ή αισθητικές θεραπείες, τζόγος ή χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.

Πηγή: In.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

WSJ: Αμερικανοί αξιωματούχοι παραδέχονται ότι θα είναι δύσκολη η εκεχειρία στη Γάζα μέχρι τη λήξη της θητείας Μπάιντεν

Παρά τα αλλεπάλληλα ταξίδια του Άντονι Μπλίνκεν στη Μέση Ανατολή, αξιωματούχοι των ΗΠΑ παραδέχονται πως μια συμφωνία κατάπαυσης του πυρός ανάμεσα σε Ισραήλ και Χαμάς, φαντάζει απίθανη...

Οι ΗΠΑ κατηγορούν κολοσσούς κοινωνικής δικτύωσης για μαζική παρακολούθηση χρηστών

Μελέτη για σειρά ετών αποκάλυψε πως κολοσσοί της κοινωνικής δικτύωσης κι ευρύτερα του τομέα του διαδικτύου επιδίδονται σε «μαζική παρακολούθηση» για να κεφαλαιοποιήσουν προσωπικά...

Για 8η φορά στο Κίεβο η Φον ντερ Λάιεν, από τον Φεβρουάριο 2022

Η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, βρίσκεται για 8η φορά από την έναρξη του πολέμου στο Κίεβο, λίγες μέρες μετά τη συγκρότηση της...

Κίνα: Το τέλος του «ηδονιστικού τρόπου ζωής»

Το «τέλος του ηδονιστικού τρόπου ζωής» που διακύρηξε ο Κινέζος ηγέτης  Σι Τζινπίνγκ, ώστε  να αναμορφώσει τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, ανατρέπει τις ζωές...

Νέα έρευνα: Αυξάνεται ο κίνδυνος εμφάνισης Αλτσχάιμερ ανάλογα με τον τρόπο που κοιμόμαστε;

Είτε στο πλάι είτε μπρούμυτα, όλοι συνηθίζουμε να κοιμόμαστε σε μια συγκεκριμένη στάση, η οποία μπορεί να επηρεάσει την υγεία μας και ενδεχομένως ακόμα και τον...

Ο ηλικιακός ρατσισμός πλήττει τις νεαρές γυναίκες

Σύμφωνα με μία νέα έρευνα της LeanIn και της McKinsey & Co. οι νεότερες γυναίκες είναι πιο ευάλωτες στον ηλικιακό ρατσισμό στον εργασιακό χώρο,...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!