Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

15.8 C
Nicosia
Δευτέρα 7 Απριλίου 2025 | 22:44

Πώς απαντά η Κυβέρνηση στα πυρά για την αναφορά του Νόμου για τον Φορέα Κοινωνικής Στήριξης

Θέση για τα πυρά που δέχεται ο Πρόεδρος, πήρε η Κυβέρνηση,αναφορικά με την αναφορά στο Ανώτατο Συνταγματικό Δικαστήριο, του Νόμου που ψήφισε πρόσφατα η Βουλή, με βάση τον οποίο η Επιτροπή του Ανεξάρτητου Φορέα Κοινωνικής Στήριξης (ΑΦΚΣ) υποχρεώνεται να αναρτά στην ιστοσελίδα του, κατάλογο με τα φυσικά και νομικά πρόσωπα, που κατέβαλαν κατά το προηγούμενο έτος, ποσά, τα οποία υπερβαίνουν τις πέντε χιλιάδες ευρώ (€5,000) καθώς το συνολικό ποσό, που καταβλήθηκε από κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο υπέρ του Φορέα.

Σε δηλώσεις του στην κρατική τηλεόραση, ο αναπληρωτής Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Γιάννης Αντωνίου, εξήγησε ότι δεν πρόκειται για αναπομπή, αλλά αναφορά, ώστε να ξεκαθαρίζει εάν η δημοσιοποίηση παραβιάζει ευρωπαϊκές οδηγίες, ενώ τονίζει ότι τόσο η Βουλή, όσο και ο Γενικός Ελεγκτής, ενημερώνονται για τα ποσά που δωρίζονται στο ταμείο.

Συμφωνα με τον κ. Αντωνίου, «διαφάνεια υπάρχει και τα ονόματα των δωρητών καταγράφονται και κοινοποιούνται στη Βουλή και στην Ελεγκτική Υπηρεσία, άρα αυτό το σχήμα διασφαλίζεται. Εκείνο για το οποίο υπάρχει μία λογική αμφιβολία, είναι το κατά πόσον η Εκτελεστική Εξουσία νομιμοποιείται να δημοσιοποιεί στο διαδίκτυο τους δωρητές και τα ποσά που προσφέρουν. Υπάρχει ένα νομικό σχήμα κατά πόσον αυτό επηρεάζει ευρωπαϊκές οδηγίες. Γι’ αυτό ο Πρόεδρος δεν ανέπεμψε το Νόμο στη Βουλή, αλλά αυτό το νομικό ζήτημα που υπάρχει αποφάσισε να το θέσει ενώπιον Δικαστηρίου, που έχει την αρμοδιότητα να αποφασίσει και οποιαδήποτε κι αν είναι η απόφαση θα γίνει σεβαστή».

Σημείωσε ότι «δεν έχει σχέση με το ότι του Ταμείου προεδρεύει η εκάστοτε Πρόεδρος και στην προκειμένη περίπτωση η σύζυγος του Προέδρου. Είναι εντελώς ανεξάρτητο αυτό το ζήτημα. Δεν είναι ότι ο Πρόεδρος δεν θέλει τη διαφάνεια γιατί είναι η σύζυγός του. Αυτά τα πράγματα, επιτρέψτε μου να πω ότι δεν ευσταθούν».

Τόνισε ότι «με τη ίδια λογική στο ραδιομαραθώνιο μπορεί κάποιος να προσφέρει ένα ποσό, δεν σημαίνει ότι χρηματίζει το κράτος. Μέχρι τώρα αυτό που ισχύει είναι ότι τη διαχείριση των χρημάτων την έχει ο Γενικός Λογιστής, που είναι ένας θεσμός που τυγχάνει αξιοπιστίας και μετέχουν και τρεις υπουργοί στην ελεγκτική επιτροπή».

Καταληκτικά σημείωσε πως, «ο κατάλογος δημοσιοποιείται στη Βουλή και στην Ελεγκτική Υπηρεσία. Γύρω από αυτά τα ζητήματα διασφαλίζεται η διαφάνεια, η λογοδοσία και λοιπά. Εκείνο που έγινε με τον τροποποιητικό Νόμο είναι η υποχρέωση του Φορεά να αναρτά αναλυτική κατάσταση των δωρητών που προσφέρουν πέντε χιλιάδες και πάνω. Άρα υπάρχει αυτή η διελκυστίνδα εάν παραβιάζονται ευρωπαϊκές οδηγίες και γι’ αυτό ο Πρόεδρος έκανε αναφορά στο Ανώτατο».

Υπενθμίζεται ότι η Αναφορά καταχωρίστηκε την περασμένη βδομάδα και στη βάση ενημέρωσης από τη ΝΥ αναμένεται να επιδοθεί μέχρι αύριο. Ορίστηκε για οδηγίες στις 30/10/2024.

Το σημείωμα του Προέδρου στην Αναφορά

Στο σημείωμα που συνοδεύει την Αναφορά ο ΠτΔ αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι ακόμη όμως και εάν κριθεί ότι η δημοσιοποίηση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των φυσικών προσώπων, αποδεικνυόταν αναγκαία για την επίτευξη των σκοπών του υπό Αναφορά Νόμου, “δυνατότητα πρόσβασης στα δεδομένα αυτά, έχει ένας δυνητικά απεριόριστος αριθμός προσώπων, άρα είναι δυσανάλογο μέτρο”.

Αναφέρεται εξάλλου πως δεν προκύπτει ότι η Βουλή των Αντιπροσώπων, “εξέτασε, κατά πόσο, η δημοσίευση των δεδομένων στο διαδίκτυο, χωρίς κανέναν περιορισμό πρόσβασης, είναι απολύτως αναγκαία ή αν οι σκοποί τους οποίους επιδιώκει ο υπό Αναφορά Νόμος, μπορούν να επιτευχθούν εξίσου αποτελεσματικά, με τον περιορισμό του αριθμού των προσώπων, με δυνατότητα πρόσβασης μόνο όσον θα το κάνουν για σκοπούς ελέγχου”.

“Ούτε φαίνεται να προβλημάτισε τη Βουλή των Αντιπροσώπων, κατά πόσο, ο υπό Αναφορά Νόμος, συνάδει με το επιχειρηματικό ή/και τραπεζικό απόρρητο, τόσο των φυσικών όσο και των νομικών προσώπων”, σημειώνει ο Πρόεδρος.

Προσθέτει ότι η δημοσιοποίηση στοιχείων φυσικών προσώπων που κατέβαλαν ποσά στον Φορέα, “αποτελεί επέμβαση στο δικαίωμα τους για ιδιωτική και οικογενειακή ζωή και στον νόμο δεν υπάρχει ειδική αιτιολογία για να δικαιολογήσει την επέμβαση στην ιδιωτική ζωή των φυσικών προσώπων, των οποίων τα ονόματα, προσωπικά στοιχεία καθώς και το ύψος των ποσών που καταβάλλουν στον Φορέα θα δημοσιοποιούνται”.

Ο Πρόεδρος σημειώνει ότι το συμφέρον της διαφάνειας στη δημόσια ζωή ή για σκοπούς λήψης μέτρων εναντίον της διαφθοράς στη δημόσια ζωή συνδέεται με την πρόληψη ποινικών αδικημάτων και “θα έπρεπε να καταδειχθεί ότι τα συγκεκριμένα μέτρα, είναι αναγκαία, για σκοπούς διαφάνειας ή για σκοπούς λήψης μέτρων εναντίον της διαφθοράς, επειδή συνιστούν μέτρα πρόληψης ποινικών αδικημάτων”.

“Περαιτέρω, η Βουλή των Αντιπροσώπων, όφειλε να τεκμηριώσει ότι αυτή η ανάγκη έχει χαρακτήρα πιεστικής κοινωνικής ανάγκης και ότι υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ του συγκεκριμένου μέτρου επέμβασης στην ιδιωτική ζωή και της ανάγκης που το επιβάλλει”, αναφέρει.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!