Ως Πολιτεία νιώθουμε πολύ έντονα την ευθύνη να δημιουργήσουμε εκείνες όλες τις συνθήκες που είναι δύσκολο αφού βρισκόμαστε υπό κατοχή, έτσι ώστε να μη σας λείπει απόλυτως τίποτα, είπε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Χριστοδουλίδης, σε χαιρετισμό του στην εκδήλωση για τα παιδιά της Επιτροπής Βοήθειας Παιδιών Κύπρου και Εγκλωβισμένων, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη στο Προεδρικό Μέγαρο.
«Η παρουσία όλων σας εδώ, των εγκλωβισμένων παιδιών μας και των παιδιών από τις διάφορες κρατικές δομές, πάντα τέτοιες γιορτινές μέρες, προκαλεί σε όλους μας ξεχωριστά αισθήματα χαράς και συγκίνησης», είπε και πρόσθεσε ότι, «μέσα στα μάτια σας βλέπουμε την αθώα και όλο ενέργεια παιδική και εφηβική ψυχή».
«Βλέπουμε όνειρα, ελπίδες, πάθος για ζωή, αλλά και την αγωνία σας για τη δύσκολη κατάσταση που επικρατεί ειδικότερα για τα παιδιά που έρχονται από τις κατεχόμενες περιοχές, βλέπουμε επίσης στα μάτια σας τους παππούδες και τις γιαγιάδες σας, κάποιοι από τους οποίους έχουν φύγει ζώντας αυτή την πολύ δύσκολη κατάσταση πραγμάτων», σημείωσε.
Αναφέρθηκε σε συνομιλία που είχε με ένα παιδί από την Αγία Τριάδα το οποίο έχει επαναγκατασταθεί στην περιοχή για να είναι μαζί με τον παπού και τη γιαγιά.
Ως Πολιτεία, είπε ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης, «νιώθουμε πολύ έντονα την ευθύνη να δημιουργήσουμε εκείνες όλες τις συνθήκες -που είναι δύσκολο αφού βρισκόμαστε υπό κατοχή – έτσι ώστε να μη σας λείπει απολύτως τίποτα, και είναι για αυτό τον λόγο που και η Υπουργός Παιδείας, η Υφυπουργός Πρόνοιας, η Επικεφαλής του Γραφείου Ανθρωπιστικών Θεμάτων αλλά και Υπουργοί που, επίσης, βρίσκονται εδώ, πράττουν ό,τι είναι δυνατόν για να μη σας λείπει τίποτα».
Αναφέρθηκε στη σημασία του τομέα της παιδείας λέγοντας ότι «ειδικότερα για τα παιδιά μας που ζουν στις κατεχόμενες περιοχές, τα παιδιά των εγκλωβισμένων μας, προσπαθήσαμε αυτούς τους 20 μήνες να λύσουμε χρόνια προβλήματα. Χαίρομαι ιδιαίτερα που καταφέραμε να ανοίξει το σχολείο στον Κορμακίτη έστω και με δύο παιδιά και θέλουμε να δούμε ακόμη περισσότερο παιδιά στον Κορμακίτη. Ανοίξαμε το σχολείο μετά από 25 χρόνια, με δύο παιδιά, ακριβώς για να στηρίξουμε, ως ένδειξη της σημασίας που δίνουμε στην παιδεία».
Ο Πρόεδρος αναφέρθηκε ακόμα σε κάποιες άλλες αποφάσεις, όπως την παραχώρηση επιδόματος σε επανεγκατεσταθέντα φοιτητή, την επέκταση του χριστουγεννιάτικου επιδόματος για τους μαθητές μας, τον εξοπλισμό στα σχολεία, το θέμα της ποιοτικής σίτιση, της μουσικής, προχωράμε με την αγορά δύο λεωφορείων από το 2025 που θα λειτουργήσουν, τη συνεργασία με τα Πανεπιστήμια στις ελεύθερες περιοχές.
«Ξέρω ότι τα δεδομένα, οι συνθήκες δεν θα είναι ποτέ οι ίδιες όπως είναι στις ελεύθερες περιοχές, αλλά θέλω να ξέρετε ότι πράττουμε ό,τι είναι δυνατόν, έτσι ώστε να πετύχουμε τον στόχο της απελευθέρωσης, της επανένωσης της πατρίδας μας», τόνισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.
Εξέφρασε την ελπίδα το 2025 να είναι ο χρόνος επανένωσης, σημειώνοντας ότι «θεωρώ ότι είναι ένας στόχος εφικτός, για αυτό δίνω τόση σημασία, για αυτό σχεδόν καθημερινά ασχολούμαι με αυτή τη μεγάλη προσπάθεια να επανενώσουμε τον τόπο μας, να τερματιστεί η κατοχή και να δημιουργήσουμε σε όλα τα παιδιά της Κύπρου ελπίδα και προοπτική».
Δύο πιάνα για τα δύο κατεχόμενα σχολεία
Την αγορά δύο πιάνων για τα δύο κατεχόμενα σχολεία, Ριζοκαρπάσου και Κορμακίτη ανακοίνωσε στον χαιρετισμό της στην εκδήλωση η Επικεφαλής Ανθρωπιστικών Θεμάτων Αγνοουμένων και Εγκλωβισμένων Άννα Αριστοτέλους, σημειώνοντας ότι, η Πρώτη Κυρία Φιλίππα Καρσερά Χριστοδουλίδη «μοιράστηκε μαζί μας τις προτάσεις της», καθότι και η ίδια πιστεύει στο σημαντικό και καθοριστικό ρόλο της μουσικής παιδείας στη ζωή των παιδιών.
Σημείωσε ότι «η μουσική αποτελεί μέσο ψυχαγωγίας, διαπαιδαγώγησης της ανάπτυξης και ευεξίας».
Στο πλαίσιο αυτό προχωρήσαμε στην αγορά δύο πιάνων ένα για το σχολείο στο Ριζοκάρπασο και ένα για το σχολείο στον Κορμακίτη, είπε .
«Θα συνεχίσουμε να μετατρέπουμε τις ιδέες σε πράξεις και θα συνεχίσουμε το έργο και τις δράσεις μας στο πλαίσιο του προγράμματος διακυβέρνησης με σκοπό την ανάπτυξη των σχολείων αλλά και την αναβάθμιση των μαθητών», ανάφερε η κ. Αριστοτέλους.
Εξέφρασε τέλος εκ μέρους των μαθητών και καθηγητών των κατεχόμενων σχολείων, την εκτίμηση και ευγνωμοσύνη προς την Πρώτη Κυρία «που δουλεύει αθόρυβα και προσφέρει στους ευάλωτους συναδέλφους μας».