Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

18.8 C
Nicosia
Δευτέρα 5 Μαΐου 2025 | 11:40

Καλεί τους πολίτες να μην αποδέχονται να πληρώσουν για ΤΑΚΑΤΑ η Ένωση Καταναλωτών

Παράδοξο και απαράδεκτο χαρακτηρίζει η Παγκύπρια Ένωση Καταναλωτών και Ποιότητας Ζωής να επιβάλλεται στους καταναλωτές από κάποιες εταιρείες, οποιαδήποτε χρηματική επιβάρυνση είτε για τη σχετική ενημέρωση τους είτε ακόμα και την αντικατάσταση των ελαττωματικών εξαρτημάτων των αυτοκινήτων τους. Κάλεσε, μάλιστα, τους καταναλωτές να μην αποδέχονται οποιαδήποτε πληρωμή σε κανέναν, καθότι «είναι νομικό δικαίωμά τούς να απαιτούν δωρεάν αντικατάσταση οποιουδήποτε ελαττωματικού εξαρτήματος στο αυτοκίνητό τους».

Την ίδια στιγμή, η Ένωση Καταναλωτών κακίζει την στάση του κράτους, λέγοντας πως αν υπάρχουν δικαιολογημένες περιπτώσεις, το κράτος και η όποια υπηρεσία του δεν πρέπει να στρέφεται στους καταναλωτές αλλά το ίδιο να αναλάβει την ευθύνη διευθέτησης πληρωμών. «Μάταια αναμέναμε όλοι τόσες μέρες να αποφασίσει ο υπουργός για να εκδώσει τα διατάγματα με την ελπίδα αυτά θα βοηθήσουν στην προσπάθεια να ξεπεραστούν τα προβλήματα και να χαράξουν πορεία προς επίλυση των προβλημάτων. Τίποτε δεν φωτίστηκε περισσότερο και το μπάχαλο διατηρείται», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Ένωση.

Αντίθετα, σημείωσε, με την αποκάλυψη ότι ο αριθμός των αυτοκινήτων με εξαρτήματα ελαττωματικών αερόσακων, φρένων κτλ. που πρέπει να αντικατασταθούν μέσα σε 8 μήνες, όπως τα διατάγματα επιβάλλουν, ανέρχονται στις 83 περίπου χιλιάδες, έφεραν στο φως κι άλλα προβλήματα αντί να δώσουν λύση στα αδιέξοδα των καταναλωτών. «Τα τηλέφωνα του ΤΟΜ για ενημέρωση των πολιτών δεν απαντούν και στην ιστοσελίδα που κι αυτή έχει τα δικά της προβλήματα, δεν μπορούν όλοι να μπουν, έφεραν και χρεώσεις που κάποιες εταιρείες επιβάλλουν ακόμα και για την ενημέρωση τους», πρόσθεσε.

Η Παγκύπρια Ένωση Καταναλωτών και Ποιότητας Ζωής δηλώνει μεγάλη απογοήτευση από την κατάληξη ενός προβλήματος για το οποίο οι καταναλωτές, όχι μόνο καμιά ευθύνη δεν έχουν, αλλά αντίθετα ευρίσκονται εγκλωβισμένοι και σε σοβαρό κίνδυνο ακόμα και για τη ζωή τη δική τους και των παιδιών τους. «Η ευθύνη βαραίνει αποκλειστικά τις ξένες κατασκευάστριες εταιρείες, τις κυπριακές εταιρείες που τις αντιπροσωπεύουν, αλλά και το Κυπριακό κράτος που για 15 τόσα χρόνια τους έκανε πλάτες και δεν απαίτησε την αναγκαία συμμόρφωση τους με νόμους και κανονισμούς ενός Ευρωπαϊκού κράτους», ανέφερε.

«Είναι δε παράδοξο και απαράδεχτο, επίσημα με αποδοχή μάλιστα του κράτους, να επιβάλλεται στους καταναλωτές από κάποιες εταιρείες, οποιαδήποτε χρηματική επιβάρυνση είτε για τη σχετική ενημέρωση τους είτε ακόμα και την αντικατάσταση των ελαττωματικών εξαρτημάτων των αυτοκινήτων τους. Αν δε η Υπηρεσία του κράτους έχει αποφανθεί ότι κάποιες εταιρείες, για οποιαδήποτε νόμιμη δικαιολογία, δικαιούται πληρωμής, τότε είναι ασυγχώρητο λάθος να στρέφεται προς τους καταναλωτές. Αν υπάρξουν τέτοιες δικαιολογημένες περιπτώσεις, το κράτος και η όποια υπηρεσία του δεν πρέπει να στρέφεται στους καταναλωτές αλλά το ίδιο να αναλάβει την ευθύνη διευθέτησης πληρωμών», υπογράμμισε.

Η Ένωση Καταναλωτών τόνισε πως «καλούμε τους καταναλωτές να μην αποδέχονται οποιαδήποτε πληρωμή σε κανένα, καθότι είναι νομικό δικαίωμα τους να απαιτούν δωρεάν αντικατάσταση οποιουδήποτε ελαττωματικού εξαρτήματος στο αυτοκίνητό τους». Κάλεσε, επίσης, τη Βουλή να απαιτήσει από το κράτος να αποδεχτεί να πληρώσει το ίδιο χρεώσεις, καθότι φέρει το ίδιο την ευθύνη γιατί δεν απαίτησε διαχρονικά ως επιβαλλόταν την δωρεάν αντικατάσταση ελαττωματικών εξαρτημάτων, θέτοντας μάλιστα σε κίνδυνο τις ζωές πολιτών του. «Για όσους δε αναγκαστούν να ακινητοποιήσουν τα αυτοκίνητα τους, το κράτος να βρει τους τρόπους για να τους βοηθήσει να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη ζωή και τις δραστηριότητες τους», κατέληξε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!