Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

20.8 C
Nicosia
Δευτέρα 5 Μαΐου 2025 | 21:24

Άγνοια Κυπρίων καταναλωτών για τα χαρακτηριστικά της σύνδεσής τους στο διαδίκτυο, σύμφωνα με έρευνα

Την ενίσχυση του ποσοστού των καταναλωτών στην Κύπρο για τα χαρακτηριστικά των υπηρεσιών σταθερής ευρυζωνικής πρόσβασης στο διαδίκτυο που αγοράζουν, έδειξε έρευνα που διεξήγαγε ο Επίτροπος Επικοινωνιών σε συνεργασία με ομάδα Παρατηρητηρίου Αγοράς του ΓΕΡΗΕΤ.

Σε ανακοίνωση του Γραφείου του Επιτρόπου, αναφέρεται ότι πρόκειται για την τρίτη σε σειρά έρευνα σε σχέση με τις αντιλήψεις των καταναλωτών για θέματα που αφορούν την ποιότητα της υπηρεσίας της σταθερής ευρυζωνικής πρόσβασης. Αναφέρεται, ακόμα, ότι η έρευνα διεξήχθη κατά την περίοδο 2-11 Οκτωβρίου 2024, με δομημένο ερωτηματολόγιο που ετοιμάστηκε από την ομάδα Παρατηρητηρίου Αγοράς του ΓΕΡΗΕΤ με δείγμα 1205 ατόμων (805 αστικές περιοχές και 400 αγροτικές περιοχές).

Από τα κύρια αποτελέσματα της έρευνας, προκύπτει ότι το 48% των καταναλωτών δεν γνωρίζουν την ταχύτητα λήψης (download) και περισσότεροι από τους μισούς (65%) την ταχύτητα μεταφόρτωσης (upload) της συνδρομής τους, ποσοστά που παρουσιάζουν επιδείνωση σε σχέση με πέρσι, όπου ήταν 42% και 56% αντίστοιχα (επιστρέφοντας στα ποσοστά του 2022). Περαιτέρω, όπως και στην προηγούμενη έρευνα, προκύπτει ότι οχτώ στους δέκα καταναλωτές (83%, 82% το 2023 και 2022) δεν προβαίνει σε μετρήσεις απόδοσης της σταθερής σύνδεσης στο διαδίκτυο.

Ακόμα, διαπιστώθηκε ότι το 84% δεν γνωρίζει τις λεπτομέρειες απόδοσης της σύνδεσης του όπως αυτές περιγράφονται στο συμβόλαιο/ιστοσελίδα του παροχέα τους ενώ το 68%  δήλωσαν πως δεν γνωρίζουν τα δικαιώματα τους ή/και τις διαδικασίες υποβολής παραπόνων.

«Όλα τα πιο πάνω διαφαίνεται να προέρχονται από την τάση των καταναλωτών να μην μελετούν τα συμβόλαιά τους, παρ’ όλα αυτά, η εικόνα είναι ελαφρώς βελτιωμένη αφού τα αντίστοιχα ποσοστά πέρσι ήταν στο 84% και 65% αντίστοιχα και 87% και 71% το 2022», σημειώνεται.

Επιπρόσθετα, αναφέρεται ότι τα κινητά τηλέφωνα σχεδόν μονοπωλούν τις επιλογές των καταναλωτών στις συσκευές με τις οποίες συνδέονται στο διαδίκτυο, με ποσοστό 82%, ενώ η ασύρματη σύνδεση (Wi-Fi) αποτελεί την επιλογή του 92% των καταναλωτών. Σημειώνεται ότι αυτά τα ποσοστά παραμένουν σταθερά σε σχέση με τις τελευταίες δύο χρονιές.

Επίσης σταθερός παραμένει και ο βαθμός ικανοποίησης από την υπηρεσία σταθερού διαδικτύου που ανήλθε στο 8,2/10 ενώ για τη σχέση ποιότητας και τιμής στο 7,7/10 (πέρσι 8,1 και 7,7 αντίστοιχα και 8,2 και 7,8 το 2022).

Σε ό,τι αφορά τους λόγους επιλογής παροχέα για τις υπηρεσίες διαδικτύου, οι δύο κυριότεροι ήταν «αξιόπιστη εταιρεία/πιο αξιόπιστο δίκτυο» (26% το 2024, 26% το 2023 και 28% το 2022) και «καλύτερες τιμές/πιο φθηνή» (23% το 2024, 23% το 2023 και 21% το 2022).

Στους τρεις σημαντικότερους λόγους για τους οποίους οι καταναλωτές θα άλλαζαν παροχέα σταθερής ευρυζωνικής σύνδεσης, συγκαταλέγονται οι «πιο φθηνές χρεώσεις / καλύτερες προσφορές από παροχέα» (35% από 32% πέρσι και 33% το 2022), «κακή ποιότητα δικτύου / αναξιόπιστο δίκτυο» (29% από 34% πέρσι και 30% από το 2022) και «αύξηση τιμών / χρεώσεων / παγίου από τον παροχέα μου» (26% από 29% πέρσι και 26% το 2022).

Διαπιστώθηκε, ακόμα, ότι 69% των καταναλωτών δεν παρατηρεί το φαινόμενο κακής ποιότητας σύνδεσης σε συγκεκριμένη ώρα (από 72% πέρσι και 69% το 2022), ενώ το φαινόμενο εξακολουθεί να παρατηρείτε πιο συχνά μεταξύ των ωρών 20:00-22:00 (14%).

Επισπρόσθετα, από την έρευνα προέκυψε ότι κατά τους τελευταίους 12 μήνες, 29% των καταναλωτών δήλωσαν πως αντιμετώπισαν πρόβλημα με την υπηρεσία σύνδεσης σταθερού διαδικτύου, σε σχέση με το 28% που αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα πέρσι. Το κυριότερο πρόβλημα εξακολουθεί να είναι η λειτουργία υπηρεσίας (π.χ. αργή ή απώλεια σύνδεσης) ενώ η συντριπτική πλειοψηφία (80%) υπέβαλε σχετικό παράπονο στον παροχέα του. Ο μέσος όρος ικανοποίησης από το χειρισμό παραπόνων από τον παροχέα αυξήθηκε από 7,3 πέρσι στο 7,4/10.

Τέλος, προέκυψε ότι ο μέσος χρόνος αλλαγής παροχέα είναι τα πέντε χρόνια και ο βαθμός ικανοποίησης με την διαδικασία αλλαγής βρίσκεται στο 3,3/4. Ο μέσος βαθμός ικανοποίησης με την διαδικασία αλλαγής για όσους άλλαξαν παροχέα τους τελευταίους 12 μήνες βρίσκεται στο 3,4.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!