Τα καινοτόμα εκπαιδευτικά και επαγγελματικά προγράμματα, οι αναβαθμισμένες υπηρεσίες, η εμπειρογνωμοσύνη και η τεχνογνωσία που παρέχει τα τελευταία χρόνια η Σχολή Κωφών «Γεώργιος Μάρκου», αποδεικνύονται καθοριστικής σημασίας για την ενεργό και ωφέλιμη δραστηριοποίηση των ατόμων με απώλεια ακοής, τόσο στον κοινωνικό όσο και στον επαγγελματικό τομέα, είπε η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Αθηνά Μιχαηλίδου.
Πρόσθεσε ότι στο επίκεντρο των σχεδιασμών βρίσκεται η διασφάλιση των δικαιωμάτων των ατόμων με απώλεια ακοής.
Σε χαιρετισμό της, χθες Τρίτη, στην 19η τελετή βράβευσης ατόμων με απώλεια ακοής, στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 70 χρόνια λειτουργίας της Σχολής, η Υπουργός Παιδείας είπε ότι η Σχολή συνδέθηκε με την εκπαίδευση, την ανάπτυξη και την πρόοδο των ατόμων με απώλεια ακοής, καθώς και την ενσωμάτωσή τους στο κοινωνικό σύνολο.
Πρόσθεσε ότι αναδεικνύοντας τις δυνατότητες των ατόμων αυτών, η Σχολή Κωφών «Γεώργιος Μάρκου» έχει βελτιώσει την ποιότητα ζωής τους, προσφέροντας τους ευκαιρίες απασχόλησης και ανέλιξης και δίνοντας υπόσταση στα όνειρα και στις προσδοκίες τους.
«Όπως καταγράφεται και στο Πρόγραμμα Διακυβέρνησης, μέσα από την ευρύτερη εκπαιδευτική πολιτική μας, στοχεύουμε στη διαμόρφωση ενός εκπαιδευτικού συστήματος στο οποίο το κάθε παιδί, η κάθε νέα και ο κάθε νέος θα έχουν την ευκαιρία να καλλιεργούν τα ταλέντα και τις ιδιαίτερες ικανότητές τους στον μέγιστο βαθμό, µέσω ευέλικτων και καινοτόμων διαδικασιών μάθησης, αξιοποιώντας το ενδυναμωμένο ανθρώπινο δυναμικό μας και διασφαλίζοντας τις πιο σύγχρονες υποδομές», συμπλήρωσε.
Προς την κατεύθυνση αυτή, συνέχισε η κ. Μιχαηλίδου, εισάγουν νέες πρακτικές, ευέλικτα αναλυτικά προγράμματα και διαφοροποιημένη διδασκαλία, στη βάση των ικανοτήτων και ιδιαιτεροτήτων του κάθε παιδιού, αλλά και των αναγκών της αγοράς εργασίας, για μια πετυχημένη επαγγελματική και προσωπική ζωή.
«Για τον σκοπό αυτό, ήδη προωθούμε δράσεις προς το συμπεριληπτικό, ανθρωποκεντρικό σχολείο. Στο επίκεντρο των σχεδιασμών μας βρίσκεται η διασφάλιση των δικαιωμάτων των ατόμων με απώλεια ακοής, καθώς και η πλήρης προσαρμογή της Σχολής στις σύγχρονες τάσεις και εξελίξεις, μέσα από τη συνεχή ενίσχυση και αναβάθμιση των προσφερόμενων προγραμμάτων και δράσεών της”, ανέφερε.
Πρόσθεσε πως “ήδη, εκτιμώντας τις εκπαιδευτικές ανάγκες και τις ειδικές διδακτικές προσεγγίσεις που απαιτούνται, μεριμνούμε, μεταξύ άλλων, για την επί ίσοις όροις εκπαίδευση, τη στελέχωση των δημόσιων σχολείων και της Σχολής με το κατάλληλο προσωπικό και την κάλυψη των εξόδων συγκεκριμένων αναγκών μαθητών και μαθητριών της».
Την ίδια στιγμή, είπε η Υπουργός, μελετώνται άλλα αιτήματα και εισηγήσεις που έχουν τεθεί ενώπιον τους.
«Σας διαβεβαιώνω ότι με βάση το κοινό μας όραμα για την περαιτέρω εξέλιξη της Σχολής, η ικανοποίηση των εν λόγω αιτημάτων, στο μέτρο πάντοτε του δυνατού, αποτελεί προτεραιότητα», πρόσθεσε.
Η Υπουργός συνεχάρη όσους βραβεύτηκαν και τους παρότρυνε να συνεχίσουν να αποτελούν πηγή έμπνευσης για όλους και τρανή απόδειξη ότι τίποτε δεν είναι ακατόρθωτο όταν αγωνιζόμαστε με επιμονή, θέληση και υπομονή.
«Εμείς από την πλευρά μας, θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για να διασφαλίσουμε ότι κάθε άνθρωπος με αναπηρία θα απολαμβάνει απρόσκοπτα τη συμμετοχή του στην εκπαίδευση και θα προοδεύει, ξεπερνώντας τα εμπόδια, έχοντας συνοδοιπόρο και συμπαραστάτη σε αυτόν τον απαιτητικό δρόμο το Κράτος και τους αρμόδιους φορείς του», κατέληξε.