Η προσφορά της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Lufthansa για μειοψηφικό μερίδιο στην ιταλική ITA Airways έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για περαιτέρω πιθανή ενοποίηση του κλάδου, καθώς ο επιδιώκεται ο σχεδιασμός μιας πιο κερδοφόρας ανάκαμψης μετά την πανδημία.
Πολλές από τις παραδοσιακά κρατικές αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης παλεύουν να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, παρακωλυόμενες από τους αδύναμους ισολογισμούς που θα μπορούσαν να γίνουν πιο ισχυροί με τη συγχώνευση με τους ανταγωνιστές τους, λένε αναλυτές.
Η Lufthansa προσφέρθηκε να αγοράσει ένα αρχικό μειοψηφικό μερίδιο στην ITA, τον κρατικό διάδοχο της Alitalia της Ιταλίας, ανέφερε την Τετάρτη.
Αναλυτές θεωρούν την κρατική αερογραμμή της Πορτογαλίας, TAP, ως κύριο στόχο για μελλοντικές συγχωνεύσεις στον κλάδο.
Η πορτογαλική κυβέρνηση, ιδιοκτήτης της ΤΑΡ, είπε ότι σκέφτεται οριστική ή μερική πώληση της επιχείρησης. Η Lufthansa, η Air-France-KLM και o ιδιοκτήτης της British Airways, IAG, είναι πιθανοί αγοραστές, λένε αναλυτές.
“Εστιάζουμε ξεκάθαρα στην ΙΤΑ”, είπε εκπρόσωπος τύπου της Lufthansa. “Την ίδια ώρα, όμως, παρακολουθούμε στενά την ενοποίηση στην ευρωπαϊκή αγορά αεροπορικών εταιρειών”.
Η Air-France KLM και η IAG αρνήθηκαν να σχολιάσουν.
Η σουηδική SAS, η οποία βρίσκεται από το καλοκαίρι υπό πτώχευση στις ΗΠΑ, είναι επίσης πιθανή υποψήφια για εξαγορά, σύμφωνα με αναλυτές. Εκπρόσωπος της SAS είπε ότι «είναι πολύ νωρίς στη διαδικασία για να σχολιάσουμε για πιθανούς μελλοντικούς επενδυτές».
Η easyJet, βρετανική εταιρεία χαμηλού κόστους, είναι επίσης στόχος, σύμφωνα με αναλυτές, υποστηρίζοντας ότι τυχόν εξαγορά της easyJet από τη Lufthansa θα ενδυνάμωνε τη θέση της στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας, στο Παρίσι και τη Γενεύη.
Ο Michael O’Leary, CEO της επίσης χαμηλού κόστους αερογραμμής Ryanair, εξέφρασε την άποψή του για το θέμα αυτή τη βδομάδα. «Η TAP θα καταλήξει στην British Airways-IAG, μετά νομίζω ότι η easyJet θα καταλήξει με εξαγορά είτε από την British Airways είτε από την Air France ή και τις δύο από κοινού και στη συνέχεια η Lufthansa θα αγοράσει τη Wizz», είπε.
Ορισμένα στελέχη αεροπορικών εταιρειών, ωστόσο, δήλωσαν ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα είναι επιφυλακτικές να αναλάβουν κινδύνους σε ένα ακόμα σκληρό επιχειρησιακό περιβάλλον. Η EasyJet υποβάθμισε τις συζητήσεις για συγχώνευση.
Ενώ κάποιοι αναλυτές έσπευσαν να εικάσουν πιθανές συγχωνεύσεις, υπάρχουν κι άλλοι τρόποι με τους οποίους θα μπορούσαν οι αερογραμμές να ενδυναμώσουν τα οικονομικά τους, ενώ οι μεγάλοι αγοράστες, συμπεριλαμβανομένων της Lufthansa, της Air France-KLM, δεν έχουν επιδείξει πραγματική διάθεση για εξαγορές.
«Αυτή τη στιγμή προτεραιότητά μας είναι να ανακάψουμε από την κρίση του κορωνοϊού και να ολοκληρώσουμε τον μετασχηματισμό μας», είπε εκπρόσωπος της Air France-KLM, απαντώντας σε αίτημα του Reuters για σχολιασμό.
Ωστόσο, το Reuters αναφέρει ότι η συμωνία μεταξύ ITA Airways και Lufthansa μπορεί να πάρει μήνες να οριστικοποιηθεί, επομένως είναι δύσκολο η Lufthansa να προχωρήσει με άλλες συμφωνίες σύντομα, σύμφωνα με πηγή της εταιρείας.