Της Βάσως Βεγίρη
Με διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης έτρεξαν οι πωλήσεις της Κρι-Κρι στο πεντάμηνο του 2022, όπως γνωστοποίησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Παναγιώτης Τσινάβος.
Η αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας, όπως επισήμανε ο κ. Τσινάβος κατά την ξενάγηση δημοσιογράφων στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, με αφορμή τη νέα μονάδα παραγωγής βιοαερίου, προέρχεται κυρίως από τις εξαγωγές, οι οποίες αντιστοιχούν στο 46% των πωλήσεων της εταιρείας, με προορισμούς 41 χώρες ανά την υφήλιο, και η εταιρεία βάζει πλώρη για αύξηση του ποσοστού των εξαγωγών της σε 60% επί των συνολικών πωλήσεων εντός τριετίας.
Σε συνέχεια, δε, των επενδύσεων 78 εκατ. ευρώ που έχουν υλοποιηθεί τα προηγούμενα χρόνια (2018-2021), η εταιρεία ετοιμάζεται να καταθέσει πρόταση προς ένταξη στον νέο αναπτυξιακό νόμο για νέα επένδυση ύψους άνω των 10 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας στον τομέα της γιαούρτης.
Αυξημένα κόστη
Σύμφωνα πάντοτε με τον κ. Τσινάβο και στο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης η ανάπτυξη των πωλήσεων της εταιρείας θα είναι διψήφια, κυρίως από τις εξαγωγές, με μονοψήφια ανάπτυξη από την ελληνική αγορά, αλλά τα αποτελέσματα θα είναι επηρεασμένα προς τα κάτω λόγω των μεγάλων αυξήσεων των τιμών των πρώτων υλών και της ενέργειας.
Η εταιρεία έχει περάσει αυξήσεις μόνο 4% στα προϊόντα της τον περασμένο Δεκέμβριο και ένα πρόσθετο 5%-6% από 1ης Μαΐου, ενώ οι αυξήσεις που υφίσταται η εταιρεία στα κόστη της ξεπερνούν το 20% και ο κ. Τσινάβος άφησε αιχμές για κερδοσκοπία στις αυξήσεις των τιμών των ζωοτροφών, αλλά και στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ άσκησε κριτική για αδυναμία των αρμόδιων υπουργείων να ελέγξουν την κερδοσκοπία.
Εξαγωγική στρατηγική
Ιδιαίτερη έμφαση δίνει και θα συνεχίσει να δίνει η εταιρεία, κατά τον κ. Τσινάβο, στις εξαγωγές παγωτών, συγκεκριμένα frozen yoghurt, στη γειτονική Ιταλία, οι οποίες φέτος αναμένεται να ξεπεράσουν τα 3 εκατ. ευρώ, ενώ υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης στη συγκεκριμένη κατηγορία στην ιταλική αγορά, όπως επίσης η ιταλική αγορά εκδηλώνει υψηλή ζήτηση και για προϊόντα (γιαούρτια) high protein. Σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης εξαγωγών παγωτού frozen yoghurt εμφανίζει επίσης και η βρετανική αγορά. Δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ανάπτυξης των πωλήσεων παγωτών της εταιρείας είναι η Κορέα, ενώ από το 2023 αναμένεται να αρχίσουν ανάλογες εξαγωγές και στην Ιαπωνία.
Στην ελληνική αγορά, η εταιρεία κατέχει μερίδιο αγοράς παγωτού (σε αξία) 15,6% (σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen) και στην ελληνική αγορά γιαουρτιού αντίστοιχα μερίδιο 16,9%, ενώ επίσης είναι πιθανό να μπει στα vegan προϊόντα.
Ενεργειακές κινήσεις
Όσον αφορά στη νέα μονάδα παραγωγής βιοαερίου της Κρι-Κρι, μια επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ, είναι δυναμικότητας 1MW και καλύπτει το 20% των αναγκών του φυσικού αερίου που αγοράζει η εταιρεία, και η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια θα δίνεται στον ΔΕΔΔΗΕ, ενώ εντός του επόμενου δεκαημέρου θα τεθούν σε λειτουργία και τα φωτοβολταϊκά, δυναμικότητας επίσης 1MW, που έχει εγκαταστήσει η εταιρεία.
Η εταιρεία ήθελε να εγκαταστήσει Φ/Β ισχύος 3MW, αλλά όπως σημείωσε ο κ. Τσινάβος τα δίκτυα του ΔΕΔΔΗΕ στην περιοχή δεν μπορούν να σηκώσουν τέτοια ισχύ. Με τις επενδύσεις αυτές η εταιρεία μειώνει το ενεργειακό της κόστος αλλά λύνει παράλληλα το θέμα της αξιοποίησης των παραπροϊόντων της.