Η Honda και η Nissan ξεκίνησαν συνομιλίες για μια πιθανή συγχώνευση, μια ιστορική στροφή για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας που υπογραμμίζει την απειλή που αποτελούν πλέον οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων για μερικές από τις πιο γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο.
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο με πωλήσεις οχημάτων μετά την Toyota και τη Volkswagen. Θα έδινε επίσης στις δύο εταιρείες μια ευκαιρία να μοιραστούν πόρους ενόψει του έντονου ανταγωνισμού από την Tesla και κινέζους αντιπάλους, όπως η BYD.
Η συγχώνευση των δύο ιστορικών ιαπωνικών εμπορικών σημάτων – η Honda είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας και η Nissan ο αριθ. 3 – θα σήμαινε τη μεγαλύτερη αναμόρφωση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler Automobiles και της PSA το 2021 για τη δημιουργία της Stellantis σε μια συμφωνία 52 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η μικρότερη Mitsubishi Motors, στην οποία η Nissan είναι ο κορυφαίος μέτοχος, εξέταζε επίσης το ενδεχόμενο συμμετοχής, ανέφεραν οι εταιρείες.
Οι διευθύνοντες σύμβουλοι και των τριών εταιρειών πραγματοποίησαν κοινή συνέντευξη Τύπου στο Τόκιο.
«Η άνοδος των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών και των νέων παικτών έχει αλλάξει αρκετά την αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε στη συνέντευξη Τύπου ο CEO της Honda, Toshihiro Mibe. «Πρέπει να αναπτύξουμε ικανότητες για να πολεμήσουμε μαζί τους μέχρι το 2030, διαφορετικά θα χάσουμε», είπε.