15.8 C
Nicosia
Τρίτη 19 Νοέμβριος 2024 | 22:32

Έρευνα: Τι θα συνέβαινε στον πλανήτη και στην οικονομία αν η ναυτιλία έπαυε να λειτουργεί;

Η παγκόσμια οικονομία είναι απολύτως «εξαρτώμενη» από τη ναυτιλία. Διακίνηση πρώτων υλών, αγαθών και σύνθετων προϊόντων σε ποσοστό άνω του 80% θα ήταν αδιανόητη δίχως πλοιομεταφορά, ενώ η «εξαφάνιση» της ναυτιλίας θα οδηγούσε σε στραγγαλισμό και πτώχευση πολλών επιχειρήσεων, καθώς και σε κατάρρευση πολλών εθνικών χρηματιστηρίων με τεκτονικές συνέπειες στο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα. Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα που παρουσιάστηκε χθες στην εκδήλωση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, στο πλαίσιο της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης «Ποσειδώνια».

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στον εμβληματικό χώρο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων στον Πειραιά, παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας, της πολιτικής ηγεσίας, μελών της κυβέρνησης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της Εκκλησίας, επικεφαλής των ξένων κρατών στην Ελλάδα, της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, καθώς και εκπροσώπων της ελληνικής ναυτιλίας. Στόχος ήταν να αποτυπωθεί η δυναμική και ο αντίκτυπος της ναυτιλίας στην καθημερινότητα των πολιτών του κόσμου. Η έρευνα ήταν συγκεκριμένα αποτέλεσμα της συντονισμένης συνεργασίας τριών διεθνών οργανισμών και πιο συγκεκριμένα του World Maritime University, με την εποπτεία του καθηγητή Γεώργιου Θεοχαρίδη, Καθηγητή Ναυτικού Δικαίου και Ναυτιλιακής Πολιτικής, του United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD), με τη συμβολή του Dr. Jan Hoffmann, Head Trade and Logistics Branch, καθώς και της World Bank με τον Maximilian Weidenhammer, Consultant in Decarbonising Maritime Transport και την Simona Sulikova, Consultant in Decarbonising Maritime Transport.

Αναφερόμενος στην έρευνα, ο Καθηγητής Ναυτικού Δικαίου και Ναυτιλιακής Πολιτικής, World Maritime University (WMU), Γεώργιος Θεοχαρίδης, αναφερόμενος στην έρευνα, σημείωσε πως το ζήτημα της επίδρασης της εμπορικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο γίγνεσθαι μέχρι σήμερα είχε ιδωθεί αποσπασματικά. «Πράγματι εκπονήθηκαν επιστημονικές μελέτες κατά καιρούς σχετικά με τη μεταφορική ικανότητα των πλοίων για τις ανάγκες του διασυνοριακού εμπορίου αλλά πάντοτε υπό ειδικά πρίσματα. Ωστόσο, παρά τον αναντίρρητο διεθνή χαρακτήρα της εμπορικής ναυτιλίας, ουδέποτε επιχειρήθηκε η ανατομία της επίδρασης αυτής στους καίριους άξονες του παγκόσμιου γίγνεσθαι. Έτσι όταν συναντηθήκαμε για πρώτη φορά με την Πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κ. Μελίνα Τραυλού, σε μια εκδήλωση-συζήτηση για τη συνεισφορά της ναυτιλίας, απερίφραστα, μού εμπιστεύθηκε την ιδέα της για την ανάδειξη του αντίκτυπου της παύσης λειτουργίας της ναυτιλίας με επιστημονικά κριτήρια. Ασμένως αποδέχθηκα την πρόταση-πρόκληση και της εξέθεσα ότι το World Maritime University, που έχει ιδρυθεί από τον ΙΜΟ, έχει μείζον ενδιαφέρον στο επίμαχο γνωστικό πεδίο και μπορεί να συστήσει επιστημονική ομάδα εμπειρογνωμόνων για την εκπόνηση τέτοιας μελέτης» σημείωσε και συνέχισε λέγοντας:

«Τι εννοούμε όταν διατεινόμαστε ότι άνω του 80% του εμπορίου διεξάγεται με πλοία; Αν περιβλέψουμε την παρούσα αίθουσα ή το γραφείο μας ή το σπίτι μας, τούτο σημαίνει ότι 8 από τα 10 αντικείμενα δεν θα ήταν εδώ, αν δεν μας τα έφερναν τα πλοία. Επίσης 8 από τις 10 διασυνοριακές πωλήσεις αντικειμένων, δηλαδή με πωλητή σε μια χώρα και αγοραστή σε άλλη, δεν θα ήταν εφικτές δίχως τη φορτωτική πλοίου, η οποία διασφαλίζει την «παράδοση» του αντικειμένου έναντι καταβολής του τιμήματος. Η φορτωτική είναι επινόημα της συνέργειας εμπόρων και πλοιοκτητών. Υπό το φως των ανωτέρω, στην υποθετική περίπτωση ‘καθήλωσης’ των 100.000 εμπορικών πλοίων για 1 ημέρα, 1 εβδομάδα, 1 μήνα, 1 τρίμηνο, τι θα συνεπαγόταν αυτό; Πρώτο μέλημα αποτέλεσε η αποκρυστάλλωση μαθηματικού μοντέλου με συνδυασμό αξιόπιστων βάσεων δεδομένων. Ειδικότερα, η ομάδα έκανε χρήση της βάσης δεδομένων της UNCTAD, της βάσης δεδομένων PortWatch του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, η οποία αποθηκεύει δεδομένα από 1469 λιμένες, της βάσης δεδομένων Global Trade Analysis Project, της βάσης δεδομένων των Ηνωμένων Εθνών Big Data Platform, η οποία αντλεί στοιχεία από το δορυφορικό σύστημα ExactEarth, και της ετήσιας Έκθεσης Επιθεώρησης Ναυτιλιακού Εμπορίου της UNCTAD».

Τα πορίσματα της έρευνας

Τι προκαλούν αιτιωδώς, ωστόσο, όλα τα παραπάνω; Ποιος είναι ο αντίκτυπος; Αυτό ήταν το πρωταρχικό ζητούμενο της μελέτης, δηλαδή η επιστημονική απάντηση στο ερώτημα: ‘Τι θα συνέβαινε στον πλανήτη, αν η ναυτιλία έπαυε να λειτουργεί;’.

Σύμφωνα με τα πορίσματα που παρέθεσε ο κ. Θεοχαρίδης:

1. Η παγκόσμια οικονομία είναι «εξαρτώμενη» από τη ναυτιλία. Διακίνηση πρώτων υλών, αγαθών και σύνθετων προϊόντων σε ποσοστό άνω του 80% παρίσταται αδιανόητη δίχως πλοιομεταφορά.

2. Βιομηχανία και παραγωγή, γεωργία, ενέργεια, λιανεμπόριο, βασίζονται στην εισαγωγή πρώτων υλών και στηρίζονται στην πρόσβαση αγορών για τη λειτουργία και ανάπτυξή τους, τα οποία επιτυγχάνονται κυριαρχικά λόγω της ναυτιλίας.

3. Ο σχηματισμός και η διατήρηση βιώσιμων αλυσίδων εφοδιασμού είναι αδύνατος δίχως ναυτιλία. Τυχόν παύση της ναυτιλίας θα προξενούσε μη αναστρέψιμη ρήξη πολλών κρίκων αυτών των αλυσίδων.

4. Σε επίπεδο αγοράς, η εξαφάνιση της ναυτιλίας θα οδηγούσε σε στραγγαλισμό και πτώχευση πολλών επιχειρήσεων, καθώς και σε κατάρρευση πολλών εθνικών χρηματιστηρίων με τεκτονικές συνέπειες στο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα.

5. Η έλλειψη αγαθών θα σηματοδοτούσε εκτόξευση του πληθωρισμού με δραματική μείωση του εισοδήματος και της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών.

6. Ανεργία, συνιστάμενη σε ναυτιλιακό προσωπικό αλλά, ιδίως, εργατικό δυναμικό λόγω κατάρρευσης των επιχειρήσεων.

7. Δραστηριότητες που τελούν σε εξάρτηση από πηγές ενέργειες, μεταφερόμενες από πλοία, θα αποδομούνταν, όπως, ενδεικτικά, η χρήση κινητών, ηλεκτρονικών συσκευών, οχημάτων, ηλεκτρονικών τραπεζικών συναλλαγών.

8. Επισύμβαση ανθρωπιστικών κρίσεων, αρχικά σε μικρονησιακά συμπλέγματα, κατόπιν σε περίκλειστα αναπτυσσόμενα κράτη και εν τέλει στα αναπτυσσόμενα.

Μελίνα Τραυλού: Η ναυτιλία είναι σύνδεση, οικουμενική, πανανθρώπινη για το κοινό καλό

(Φωτ. ΕΕΕ/MALIAKOS_PHOTOS)

Κατά τον ομιλία της, η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Μελίνα Τραυλού καλωσόρισε τους προσκεκλημένους στο ιστορικό τοπόσημο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, στον Πειραιά, όπου – όπως σημείωσε – «η Ναυτιλία των Ελλήνων κρατά τη ναυτοσύνη μας, ζωντανή, αλλά και ανθούσα εθνικά, αλλά και στα πέρατα του κόσμου».

Επισήμανε δε τον ρόλο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, «όπου η νέα γενιά Ελλήνων αξιωματικών, αποκτά την αγωγή και καλλιεργεί τις αρετές και τη γνώση για να σηκώσουν το βάρος της ευθύνης τους. Της ευθύνης που πέφτει στους ώμους όλων όσων…αφιερώνουν τη ζωή τους στη θάλασσα».

«Η θάλασσα είναι αγάπη, δόσιμο, είναι σεβασμός και σύνεση. Όσον αφορά το ‘επιχειρείν’ στη θάλασσα, είναι τρόπος ζωής, είναι ευθύνη πολυεπίπεδη συνεχώς μεταβαλλόμενη, απαιτητική, αδιάλειπτη, χωρίς σύνορα, χωρίς ωράρια, χωρίς γιορτές και σχόλες. Μα πάνω από όλα είναι μια ευθύνη που, παρότι αναλαμβάνει και την ευθύνη όλων των άλλων επιχειρηματικών κλάδων και το έργο που παράγει η ναυτιλία είναι οικουμενικό, δε γίνεται αντιληπτή. Και αυτό δεν είναι δίκαιο. Δεν είναι δίκαιο για τους ανθρώπους στη ναυτιλία, στη θάλασσα, που είναι αόρατοι στη γη, γιατί 365 ημέρες το χρόνο, 24 ώρες το 24ώρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, κάθε ώρα, κάθε λεπτό έχουν μία και μόνο αποστολή: τα πλοία να ενώνουν τη γη ολόκληρη» τόνισε.

Εστιάζοντας στην έρευνα που παρουσιάστηκε η πρόεδρος της ΕΕΕ υπογράμμισε: «Για αυτό ακριβώς διεξαγάγαμε αυτή την έρευνα. Ως φόρο τιμής στους ανθρώπους της θάλασσας, της ναυτιλίας, στους ανθρώπους μας. Είναι ιστορική μας ευθύνη ως έθνος ναυτικό και ως ηγέτιδα ναυτική δύναμη παγκόσμια, να ενημερώνουμε τους θεσμούς, αλλά και τους πολίτες του κόσμου για την προσφορά της ναυτιλίας στην ανθρωπότητα. Στο σύγχρονο περιβάλλον, όπου τα όρια μεταξύ υπερπληροφόρησης και παραπληροφόρησης πολλές φορές δεν είναι ευδιάκριτα, χρειάζεται να είμαστε ακριβείς, σαφείς, ιστορικά και κοινωνικά συνεπείς, αλλά και επιστημονικά τεκμηριωμένοι. Να δρούμε τιμώντας την παράδοσή μας.

Η ναυτιλία και ειδικότερα η Ναυτιλία των Ελλήνων είναι οι άνθρωποί της. Άνθρωποι που εμπνεύστηκαν και εμπνέονται και άνθρωποι που ενέπνευσαν και εμπνέουν, ώστε να παραμένουμε στην κορυφή, ως Ποντοπόρος, Πρωτοπόρος, η ηγέτιδα ναυτιλία.

Η καταγραφή και η ανάδειξη της αλήθειάς μας είναι εκτός από ιστορική και συλλογική μας ευθύνη ως Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και απέναντι στη νέα γενιά.

Για να γνωρίζουν τα πραγματικά δεδομένα και στοιχεία, να έχουν οι νέες και οι νέοι μας και τη μεγάλη εικόνα. Να μπορούν να ονειρευτούν με και για τη ναυτιλία. Να επιλέγουν να διακρίνονται σε έναν κλάδο που αναγνωρίζει και επιβραβεύει τις δεξιότητες και την αξία τους.

Να συμμετέχουν στη θωράκιση και στην εξέλιξη της ναυτιλίας, η οποία αποτελεί την ακλόνητη σταθερά σε μια εποχή μεταβατική, που όλα γύρω μας κλονίζονται διαρκώς.

Η έρευνα αυτή, οπτικοποιεί το αόρατο, επικεντρώνεται στο αδύνατο να συμβεί, στο μη επιτρεπτό για τη ζωή μας. Γιατί, απλά και σταράτα: δεν μας παίρνει ούτε μια ημέρα χωρίς τη ναυτιλία.

Πολλές φορές αναφερόμενοι στα μεγάλα μεγέθη της ναυτιλίας, για το πως συμβάλλει θετικά, στους οικονομικούς, ενεργειακούς, περιβαλλοντικούς, κοινωνικούς δείκτες δεν γινόμαστε κατανοητοί πρακτικά, δεν αποδίδονται τα αυτονόητα, τα βασικά, που μας αφορούν όλους.

Το τι σημαίνει ναυτιλία για τη ζωή μας, την οικογένειά μας, το σπίτι μας, τη δουλειά μας, τη φύση, για οτιδήποτε μικρό ή μεγάλο, αναγκαίο ή μη, για την επιβίωση, τη διαβίωση, το ‘ευ ζήν’ των πολιτών του κόσμου.

Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ευχαριστήσω όλες τις ομάδες εργασίας για την πολύμηνη συνεργασία και την αφοσίωση τους σε αυτή την ερευνητική διαδικασία. Και, ιδιαίτερα, τον καθηγητή Θεοχαρίδη. Είναι ένας οραματιστής της ναυτιλίας. Γιώργο, σε ευχαριστώ και για τα καλά σου λόγια, αλλά και γιατί άμεσα ανταποκρίθηκες στην πρόκληση αυτής της έρευνας. Έδωσες, δώσατε σάρκα και οστά στην ανάδειξη της δύναμης της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών είμαστε σε ανοιχτό διάλογο με το διεθνές ναυτιλιακό οικοσύστημα, τους θεσμούς, την ελληνική Πολιτεία, την ελληνική και διεθνή ακαδημαϊκή και επιστημονική κοινότητα και μαζί με την κοινωνία για την κοινωνία, προχωράμε με όραμα, γνώση και ενσυναίσθηση, υπογραμμίζοντας τη δύναμη και τη σημασία της ναυτιλίας για την ανθρωπότητα. Ως Έλληνες, τιμούμε την ιστορική μας υπεροχή και την ηγετική μας πορεία και πλοηγούμαστε αποτελεσματικά, στις προκλήσεις του αύριο.

Επιδίωξη μας, να παραμείνουμε το διεθνές σύμβολο ελληνικής επιχειρηματικής αριστείας, το γεωπολιτικό πλεονέκτημα, ο ζωτικός οικονομικός και κοινωνικός εταίρος της πατρίδας μας. Να παραμείνουμε εθνικό σύμβολο υπερηφάνειας για κάθε Ελληνίδα, για κάθε Έλληνα.

Κυρίες και Κύριοι,

Η ναυτιλία είναι σύνδεση. Σύνδεση οικουμενική και πανανθρώπινη για το κοινό καλό.

Σας καλώ όλοι μαζί να λειτουργήσουμε ως επιδραστικοί αγγελιοφόροι της δύναμης της ναυτιλίας.

Να τιμήσουμε την αρετή, την επιμονή, την υπομονή, την εμπειρία, την πειθαρχεία, τη γνώση και τη διορατικότητα που καθιστούν τη ναυτιλία φάρο ευμάρειας του πλανήτη, φωτεινό φάρο για όλους μας, για τη ζωή μας».

(Φωτ. ΕΕΕ/MALIAKOS_PHOTOS)

Κ. Σακελλαροπούλου: Μοχλός ανάπτυξης και προόδου η ναυτιλία

Κατά τον χαιρετισμό της, η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, ανέφερε: «Είναι χαρά για μένα η παρουσία μου εδώ, ανάμεσα στους εκπροσώπους της ελληνικής ναυτιλίας, αρχιτέκτονες του ελληνικού θαύματος στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό αυτόν κλάδο. Συνεχίζοντας την παράδοση της ελληνικής ναυτοσύνης και αναπτύσσοντας ευρηματικές επιχειρηματικές στρατηγικές, καταστήσατε την ελληνόκτητη ναυτιλία ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής, την φέρατε στην πρώτη θέση του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου και δημιουργήσατε έναν μοναδικό σε δυναμισμό στόλο από ποντοπόρα πλοία, που δραστηριοποιείται σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη. Εμφυσήσατε στη ναυτιλία τόση ορμή, συμβάλλατε με τόσο σφρίγος στην επιτάχυνσή της, ώστε δικαίως η εθνική μας οικονομία προσβλέπει στον κλάδο σας ως σημαντικότατο μοχλό δύναμης, ανάπτυξης και προόδου.

Στο σημερινό περιβάλλον ρευστότητας και γενικευμένης αβεβαιότητας, γεωπολιτικών προκλήσεων, περιβαλλοντικής κρίσης και πολέμων που επηρεάζουν, μεταξύ άλλων, τον σχεδιασμό και τη λειτουργία ολόκληρης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, η ναυτιλία μας καλείται να αξιοποιήσει τις τεχνολογικές εξελίξεις και να καινοτομήσει, αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητά της και την ικανότητά της να εξυπηρετεί, ανεξάρτητα από τις δυσμενείς συνθήκες, τις ανάγκες της διεθνούς κοινότητας.

Σε λίγες μέρες ξεκινούν τα Ποσειδώνια, στα οποία θα παρουσιαστούν οι νέες τεχνολογίες και θα συζητηθούν οι επιλογές εναλλακτικών καυσίμων, ώστε η ναυτιλία να απαλλαγεί από τον άνθρακα, σύμφωνα με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που απαιτούν την πράσινη μετάβαση όλων των βιομηχανιών. Στην κορυφαία αυτή διοργάνωση, η ελληνική ναυτιλία αναμένεται να πρωτοστατήσει στον διάλογο για τους καλύτερους τρόπους ανταπόκρισης στις απαιτήσεις των καιρών και επίτευξης των στόχων βιωσιμότητας.

Θέλω να εκφράσω τη βαθιά εκτίμηση της Πολιτείας για το έργο σας. Όπως άλλωστε μας παροτρύνει, από την αρχαιότητα, ο Ξενοφών, ‘είναι ηθικά ευγενές και καλό και έντιμο να τιμώνται οι έμποροι και οι ναυτικοί, καθώς παρέχουν μέγιστη ωφέλεια στην πόλη’. Εύχομαι, με το ίδιο σθένος και την ίδια δημιουργικότητα, να συνεχίσετε να δίνετε ένα ηχηρό ‘παρών’ σε όλη την υφήλιο».

Χρ. Στυλιανίδης: Να δημιουργήσουμε το κατάλληλο περιβάλλον που θα επιτρέπει στους πλοιοκτήτες μας να συνεχίσουν να πρωτοπορούν

Με τη σειρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, σημείωσε πως τα «Ποσειδώνια» είναι μια εξαιρετικά σημαντική στιγμή για όλους όσοι δραστηριοποιούνται στον τομέα της ναυτιλίας, ένα από τα κορυφαία γεγονότα, αν όχι το κορυφαίο γεγονός, της παγκόσμιας ναυτιλίας.

«Και είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι γιατί αυτό το γεγονός το φιλοξενεί η χώρα μας. Η Ελλάδα. Η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως. Η Ελλάδα έχει αναδειχθεί ως κέντρο ναυτιλιακής τεχνογνωσίας και επιχειρηματικότητας, ενώ παράλληλα ενισχύεται η θέση μας στη διεθνή αγορά.

Η ναυτιλία είναι διαχρονικά ένας από τους πιο κρίσιμους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας. Η ναυτοσύνη είναι στο DNA της κάθε Ελληνίδας και του κάθε Έλληνα.

Με τη μακρόχρονη παράδοση και την αδιάκοπη συνεισφορά της, η ελληνική ναυτιλία αποτελεί ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα και επιτυχημένα σύμβολα του ελληνικού επιχειρείν διεθνώς.

Οι επιτυχίες και η συνεχής άνοδός της οφείλονται κατά κύριο λόγο στο όραμα, την αφοσίωση και την ικανότητα των Ελλήνων εφοπλιστών. Καθώς και στη στενή συνεργασία με το ελληνικό κράτος.

Τώρα στα ‘Ποσειδώνια’ έχουμε την ιδανική ευκαιρία να αναδείξουμε τις δυνατότητες της ελληνικής ναυτιλίας και να προωθήσουμε την βιωσιμότητά της καθώς και την καινοτομία, και την εξωστρέφεια του Έλληνα εφοπλιστή, του Έλληνα πλοιοκτήτη.

Ως Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, δεσμεύομαι να συνεχίσω να στηρίζω και να ενισχύω κάθε προσπάθεια που αποσκοπεί στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της καινοτομίας του ελληνικού ναυτιλιακού τομέα.

Κοινός μας στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε το κατάλληλο περιβάλλον που θα επιτρέπει στους πλοιοκτήτες μας να συνεχίσουν να πρωτοπορούν και να καινοτομούν.

Γι’ αυτό και έχουμε προχωρήσει σε μια σειρά από μεταρρυθμίσεις και πρωτοβουλίες που αφορούν στη βελτίωση των υποδομών, στην αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου και στην ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης.

Εστιάζουμε στην υιοθέτηση καινοτόμων λύσεων και στην εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα, τη βιωσιμότητα και την αποτελεσματικότητα της ελληνικής ναυτιλίας.

Η στενή συνεργασία,  του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και, ιδιαίτερα, με την πρόεδρο Μελίνα Τραυλού και όλα τα Μέλη, αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της στρατηγικής μας.

Παράδειγμα η κοινή προσπάθεια για την προσέλκυση πλοίων στο εθνικό νηολόγιο και την εγκατάσταση ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα.

Στο πλαίσιο αυτό προχωρούμε, μαζί με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και σε συνεργασία με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) στην ανάπτυξη εφαρμογής για την ψηφιοποίηση της αίτησης Νηολόγησης και του εγγράφου εθνικότητας των ποντοπόρων πλοίων.

Την εφαρμογή θα παρουσιάσουμε, για πρώτη φορά δημοσίως, στο περίπτερο του Υπουργείου Ναυτιλίας στα «Ποσειδώνια» τη Δευτέρα, μετά τα επίσημα εγκαίνια.

Δεν υπάρχει, λοιπόν, καμία αμφιβολία ότι η συνεργασία μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα είναι θεμελιώδης για την επίτευξη των κοινών μας στόχων.

Τελειώνοντας, είμαι βέβαιος ότι, με την αφοσίωση και τη συνεργασία όλων μας, η ανοδική πορεία της ελληνικής ναυτιλίας θα συνεχιστεί απρόσκοπτη».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Αρχίζουν οι αιτήσεις για το σχέδιο χορηγιών “Εξοικονομώ – Αναβαθμίζω στις Κατοικίες”

Πρόσκληση για υποβολή αιτήσεων για το σχέδιο χορηγιών «Εξοικονομώ – Αναβαθμίζω στις Κατοικίες (2024)», με συνολικό προϋπολογισμό 30.000.000 ευρώ, απευθύνει το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου...

Πτώση 1,06% σημείωσε το ΧΑΚ

Απώλειες παρουσίασε την Τρίτη το ΧΑΚ, με τον Γενικό Δείκτη να υποχωρεί στις 201,84 μονάδες, παρουσιάζοντας πτώση 1,06%. Πτώση 1,07% παρουσίασε ο Δείκτης FTSE/CySE 20, ο οποίος...

Το 43% των εφήβων στην Κύπρο έχει συνεχή διαδικτυακή επαφή

Στην Κύπρο το 43% των εφήβων έχει συνεχή διαδικτυακή επαφή και συγκεκριμένα 34% αφορά την επαφή με στενούς/στενές φίλους/φίλες, το 15% με φίλους/φίλες από...

Σαμαράς: Ομόφωνα εκτός Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ

Εκτός Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας τέθηκε και τυπικά ο πρώην πρόεδρος του κόμματος και πρώην πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, κατόπιν ομόφωνης απόφασης της Επιτροπής Δεοντολογίας της ΝΔ. Η...

Νομική Υπηρεσία: Ουδέν μεμπτό για τα ωφελήματα Χριστοδουλίδη – Η αντίδραση Οδυσσέα

«Aθωώνει» τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Χριστοδουλίδη, η γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας σε σχέση με τα ωφελήματα που λάμβανε όταν βρισκόταν στη θέση του...

Ο Μπάιντεν «ναρκοθετεί» με πυραύλους την προεδρία Τραμπ

Μιχάλης Ψύλος • [email protected] Εντονη δυσαρέσκεια ακόμη και οργή στο στρατόπεδο του Ντόναλντ Τραμπ έχουν πυροδοτήσει οι πληροφορίες ότι ο απερχόμενος Πρόεδρος Μπάιντεν έδωσε το πράσινο φως...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!