Η ανάπτυξη τεχνολογικών εργαλείων για την παρακολούθηση της ανάπτυξης των παιδιών σε πρώιμη ηλικία ώστε να εντοπίζονται ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και να γίνεται έγκαιρη παρέμβαση, είναι ο στόχος του έργου UPDEIT (Updating University Curricula in Early Intervention) στο οποίο το Πανεπιστήμιο Frederick συμμετέχει ως εταίρος.
«Το πρώτο βήμα, το πρώτο χαμόγελο και η πρώτη φορά που ένα παιδί χαιρετά, αποτελούν αναπτυξιακά ορόσημα. Ο έγκαιρος εντοπισμός αναπτυξιακής καθυστέρησης είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την ανάπτυξη κάθε παιδιού. Μέσα από το έργο UPDEIT, στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε την τεχνολογία και να αναπτύξουμε κατάλληλα εργαλεία που να είναι διαθέσιμα και προσβάσιμα σε όλους/ες, για να πετύχουμε την έγκαιρη παρέμβαση: να πετύχουμε δηλαδή όλες εκείνες τις συνθήκες που θα βοηθήσουν ένα παιδί να αναπτύξει στο μέγιστο τις ικανότητές του και θα ενισχύσουν την ανάπτυξή του», σχολιάζει ο Δρ Αχιλλέας Αχιλλέως, επικεφαλής έργου στο Εργαστήριο Κινητών Συσκευών (MDL) του Πανεπιστημίου Frederick, που συμμετέχει στο έργο UPDEIT.
Επιπλέον, σύμφωνα με τον Δρα Χρίστο Μαρκίδη, κύριο ερευνητή στο έργο: «Αναπτύξαμε μια διαδικτυακή πλατφόρμα με πληροφορίες, εκπαιδευτικό υλικό ανοιχτής πρόσβασης και διαγνωστικά ερωτηματολόγια αξιολόγησης τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν από εγγεγραμμένους/ες θεραπευτές/τριες για τον εντοπισμό περιπτώσεων παιδιών που παρουσιάζουν προβλήματα ή διαταραχές στην ανάπτυξη. Επιπλέον, η πλατφόρμα παρέχει τη δυνατότητα διατήρησης ιστορικού αξιολόγησης και ανάθεσης κατάλληλων ασκήσεων για έγκαιρη παρέμβαση. Επόμενος στόχος είναι να διασφαλίσουμε ότι οι γονείς, φροντιστές/τριες και επαγγελματίες έχουν πρόσβαση σε αυτό το υλικό μέσω της κινητής εφαρμογής (tracker mobile app) που έχει αναπτυχθεί για να παρακολουθούν την ανάπτυξη των παιδιών».
Το έργο UPDEIT αποσκοπεί, επιπρόσθετα, στην επικαιροποίηση προγραμμάτων σπουδών στον τομέα της πρώιμης παρέμβασης για παιδιά με αναπτυξιακή καθυστέρηση. Η επικαιροποιημένη γνώση διασφαλίζει τη βιωσιμότητα των αποτελεσμάτων του έργου, όπως και η προώθηση ποιοτικών βελτιώσεων και καινοτομίας σε ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μέσα από διακρατικές συνεργασίες μεταξύ παρόχων εκπαίδευσης και κατάρτισης και άλλων ενδιαφερομένων. Στόχος είναι η βελτίωση βασικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων υφιστάμενων και μελλοντικών επαγγελματιών σε αυτούς τους τομείς και η προώθηση και ενίσχυση γνώσης και αποδοχής της πολυμορφίας στην κοινωνία.
Στο πλαίσιο του έργου UPDEIT, το Πανεπιστήμιο Frederick φιλοξένησε, στα τέλη Σεπτεμβρίου, 20 ερευνητές/τριες και επαγγελματίες από τους τέσσερις φορείς που συμμετέχουν στο έργο, με σκοπό την εκπαίδευσή τους στη διαδικτυακή πλατφόρμα και στην εφαρμογή (tracker mobile app) που αναπτύχθηκαν από το Εργαστήριο Κινητών Συσκευών (MDL) του Πανεπιστημίου. Οι εταίροι αξιολόγησαν την εφαρμογή και την πλατφόρμα και αντάλλαξαν απόψεις για τη βελτίωσή τους.
Το Εργαστήριο Κινητών Συσκευών (MDL) του Πανεπιστημίου Frederick επικεντρώνεται στην επιστημονική έρευνα σε θέματα διαδικτυακής και κινητής υπολογιστικής, εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, διαχείρισης μεγάλων δεδομένων και μεθόδων βελτιστοποίησης πολλαπλών στόχων που αξιοποιούν τις τεχνολογίες νέφους για την ανάπτυξη έξυπνων συστημάτων (IoT).
Το έργο UPDEIT συγχρηματοδοτείται με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο του προγράμματος KA220-HED και έχει διάρκεια δύο χρόνια. Στην κοινοπραξία του έργου συμμετέχουν το Faculty of Philosophy Ss. Cyril and Methodius University (Βόρεια Μακεδονία – συντονιστής έργου), το University de La Laguna (Ισπανία), το Uchilnica Daskalovski (Βόρεια Μακεδονία) και το Πανεπιστήμιο Frederick (Κύπρος).