Η CEO του YouTube, Susan Wojcicki, ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι παραιτείται. Ο Neal Mohan, Chief Product Officer, θα αναλάβει την ηγεσία ως ανώτερος αντιπρόεδρος και νέος επικεφαλής του YouTube.
«Σήμερα, μετά από σχεδόν 25 χρόνια εδώ, αποφάσισα να αποχωρήσω από τον ρόλο μου ως επικεφαλής του YouTube και να ξεκινήσω ένα νέο κεφάλαιο που επικεντρώνεται στην οικογένειά μου, την υγεία και τα προσωπικά μου σχέδια με τα οποία είμαι παθιασμένη», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η 54χρονη, η οποία ανέλαβε τη θέση της διευθύνουσας συμβούλου του 2014.
Θα συνεχίσει να εργάζεται με ομάδες του YouTube, να προπονεί μέλη και να συναντά δημιουργούς, όπως εξήγησε. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, που έκλεισε με τον CEO του ομίλου Alphabet, Sundar Pichai, θα αναλάβει, μακροπρόθεσμα, συμβουλευτικό ρόλο στην Google και ευρύτερα στην Alphabet. «Αυτό θα μου επιτρέψει να χρησιμοποιήσω τις διαφορετικές εμπειρίες μου όλα αυτά τα χρόνια για να προσφέρω συμβουλές και καθοδήγηση σε όλη την Google και στο χαρτοφυλάκιο των εταιρειών της Alphabet», έγραψε.
«Είναι η κατάλληλη στιγμή για μένα και νιώθω ότι μπορώ να το κάνω αυτό γιατί έχουμε μια απίστευτη ηγετική ομάδα στο YouTube», σημείωσε. «Όταν μπήκα στο YouTube πριν από εννέα χρόνια, μια από τις πρώτες μου προτεραιότητες ήταν να φέρω μια απίστευτη ηγετική ομάδα».
Η Wojcicki έχει μακροχρόνιους δεσμούς με τους ιδρυτές της Google, Larry Page και Sergey Brin, τους οποίους άφησε να εργαστούν από το σπίτι της στο Menlo Park της Καλιφόρνια, όταν ίδρυσαν την Google. Οι Πέιτζ και Μπριν νοίκιασαν τον χώρο του γκαράζ για 1.700 δολάρια τον μήνα από αυτήν. Η Wojcicki εργαζόταν στο τμήμα μάρκετινγκ της Intel εκείνη την εποχή.
Τα πρώτα βήματα στη Google και η εξαγορά του YouTube
H Wojcicki εντάχθηκε στη Google το 1999 και επέβλεψε τον σχεδιασμό και την κατασκευή των προϊόντων διαφήμισης και τα analytics της Google επί 14 χρόνια. Το 2006, υποστήριξε με θέρμη την εξαγορά του YouTube έναντι 1,65 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Κατά τη διάρκεια της θητείας της, επέβλεψε την ταχεία επέκταση του μέσου και την επιτυχία του να καταστεί η μεγαλύτερη πλατφόρμα βίντεο στον κόσμο. Το YouTube έχει πλέον περισσότερους από 2,5 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως και περισσότερες από 500 ώρες περιεχομένου να ανεβαίνουν στην πλατφόρμα κάθε λεπτό.
Η ταχεία ανάπτυξη είχε και το τίμημά της, αφού έφερε νέες προκλήσεις. Η Google και το YouTube έπρεπε να πληρώσουν 170 εκατομμύρια δολάρια το 2019 για να διευθετήσουν μια υπόθεση όπου η πλατφόρμα βίντεο φέρεται να παραβίαζε τους νόμους περί απορρήτου των παιδιών. Η Wojcicki δέχθηκε επίσης πυρά κατά τη διάρκεια των εκλογών του 2020 και της πανδημίας Covid-19, καθώς η πλατφόρμα πάλευε να απομακρύνει εκστρατείες παραπληροφόρησης.
Σε ανάρτηση στο blog της η Wojcicki ανέφερε ότι πέρασε σχεδόν 15 χρόνια της καριέρας της δουλεύοντας με τον Mohan, τον νέο επικεφαλής του YouTube.
Οι νέες προκλήσεις της πλατφόρμας
Το YouTube έχει αντιμετωπίσει πιέσεις τα τελευταία χρόνια εν μέσω αύξησης της δημοτικότητας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, και ειδικά του TikTok, το οποίο προσπαθεί να ανταγωνιστεί μέσω της πλατφόρμας βίντεο σύντομης μορφής (Shorts). Το YouTube έκλεισε διαφημιστικά έσοδα 7,96 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά το τέταρτο τρίμηνο, τα οποία ήταν χαμηλότερα από τις προσδοκίες των αναλυτών και μειωμένα κατά 8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους.