24 C
Nicosia
Πέμπτη 3 Οκτώβριος 2024 | 10:44

ΔΕΗ: Η αλήθεια για τις αποκοπές ρεύματος

Απάντηση σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Αυγή» σχετικά με αποκοπές ρεύματος δίνει, μετά το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η ΔΕΗ.

Όπως σημειώνει, σε όλη την περίοδο της πανδημίας, έχει αποδείξει πως στέκεται δίπλα στους πελάτες της, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία της υγείας τους και της εξυπηρέτησής τους από απόσταση, εκσυγχρονίζοντας τις υπηρεσίες της. Παράλληλα, έλαβε έγκαιρα γενναία μέτρα οικονομικής ελάφρυνσης τόσο κατά την περίοδο του πρώτου κύματος της πανδημίας, όσο και στο δεύτερο, εφαρμόζοντας ήδη από την 1η Οκτωβρίου εκπτώσεις για το σύνολο των πελατών της. Μεμονωμένες περιπτώσεις κατά τις οποίες μπορεί να υπάρξουν προβλήματα με πελάτες σε πραγματική οικονομική δυσπραγία εξετάζονται και επιλύονται άμεσα.

Ωστόσο, η ΔΕΗ ΔΕΗ+5,40% ξεκαθαρίζει πως είναι υποχρεωμένη να προστατεύσει τόσο την ίδια την επιχείρηση, όσο και τους συνεπείς πελάτες της, λαμβάνοντας μέτρα για τους στρατηγικούς κακοπληρωτές.

Σχετικά με το σημερινό δημοσίευμα, η ΔΕΗ διευκρινίζει ότι οι περιπτώσεις τις οποίες επικαλείται η εφημερίδα εμπίπτουν στην κατηγορία των στρατηγικών κακοπληρωτών όχι μόνο της ΔΕΗ, αλλά και άλλων παρόχων.

Συγκεκριμένα, αναφέρει:

Υπόθεση αποκοπής στο Παγκράτι

Ο πελάτης έφυγε από τη ΔΕΗ αφήνοντας οφειλή 4.454 ευρώ και μεταφέρθηκε σε άλλο ιδιώτη πάροχο στις 08.08.2018 με άλλο ΑΦΜ και άλλο όνομα.

Παραμένει εκεί έως τον Σεπτέμβριο του 2019 και στις 07.09.2019 ο ιδιώτης πάροχος κόβει τη σύνδεση, πιθανώς λόγω ανεξόφλητων οφειλών και ο πελάτης μεταπίπτει στην Καθολική Υπηρεσία.

Στην Καθολική Υπηρεσία δημιουργεί επιπλέον χρέος 2.127 ευρώ.

Στις 16.07.2020 γίνεται η αποκοπή από τον ΔΕΔΔΗΕ, καθώς έχει παρέλθει ο χρόνος παραμονής στην Καθολική Υπηρεσία χωρίς να βρεθεί νέος πάροχος, που θα εκπροσωπήσει τον πελάτη, ενώ ο πελάτης συνεχίζει να μην πληρώνει και να μην ρυθμίζει την οφειλή του.

Στις 06.11.2020 σε επανέλεγχο του ΔΕΔΔΗΕ ο μετρητής εμφανίζεται παραβιασμένος (δλδ ο πελάτης έχει επανασυνδέσει παράνομα το ρολόι).

Μετά από αυτό το εύρημα ο ΔΕΔΔΗΕ προχωρά στις 03.12.2020 σε αποκοπή από το κιβώτιο διανομής (πρακτική που ακολουθείται αυτεπαγγέλτως σε περιπτώσεις ρευματοκλοπής).

Σε όλο αυτό το διάστημα δεν υπάρχει καμία όχληση και καμία προσπάθεια ρύθμισης της οφειλής από τον πελάτη ή κίνηση για ένταξη στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο.

Η ΔΕΗ ενθαρρύνει τον πελάτη να εξετάσει τη δυνατότητα ρύθμισης της οφειλής με βάση τις δυνατότητες που παρέχει τόσο η πάγια ρύθμιση, με μικρή προκαταβολή και πολλές δόσεις, όσο και οι διατάξεις του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου για τους ευάλωτους, εφόσον ο πελάτης ενταχθεί σε αυτό.

Υπόθεση Ροδόπης

Ο πελάτης έφυγε αφήνοντας χρέος 9.000 ευρώ στη ΔΕΗ. Στη συνέχεια, άλλαξε προμηθευτή μεταφέροντας την παροχή σε άλλο όνομα και άλλο ΑΦΜ. Προφανώς μετά από χρέη και στον ιδιώτη προμηθευτή πέρασε στην Καθολική Υπηρεσία και συνέχισε να ηλεκτροδοτείται. Την αποκοπή δεν τη ζήτησε η ΔΕΗ, αλλά άλλη ιδιωτική εταιρεία στην οποία χρωστούσε.

Υπόθεση καρκινοπαθούς στη Θεσσαλονίκη

Καμία αποκοπή ηλεκτροδότησης δεν έχει πραγματοποιηθεί στον συγκεκριμένο πελάτη, ο οποίος συνεχίζει να ηλεκτροδοτείται κανονικά.

Στις 04.05.2018 ο πελάτης προέβη σε σύναψη διακανονισμού 61 μηνιαίων δόσεων για σύνολο χρέους 2966€, ως ανήκων στο μητρώο ευάλωτων πελατών (ΚΟΤ), σύμφωνα με τις διαδικασίες που ισχύουν για τη συγκεκριμένη κατηγορία πελατών. Ωστόσο, λόγω εισοδηματικών ή περιουσιακών κριτηρίων απεντάχθηκε από τις διατάξεις του ΚΟΤ, το Δεκέμβριο του 2018.

Ο διακανονισμός απενεργοποιήθηκε στις 11.07.2020 λόγω μη τήρησης του, με αποτέλεσμα η υπόλοιπη οφειλή από τον ακυρωθέντα διακανονισμό να ενσωματωθεί στον λογαριασμό έκδοσης 5-8-2020 συνολικού ποσού 1981€

Όταν προσήλθε στις 20-10-2020 στο αρμόδιο Κατάστημα, ενημερώθηκε τόσο από τους μισθωτούς όσοι και από την αρμόδια προϊσταμένη του Καταστήματος, ότι είχε απενταχθεί από το μητρώο ευάλωτων πελατών και μπορούσε πλέον να κάνει διακανονισμό των ληξιπρόθεσμων οφειλών του ποσού 1981€ σε 12 μηνιαίες δόσεις, σύμφωνα πάντα με την υφιστάμενη πάγια ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Σε αίτημα που υπέβαλε για περισσότερες μηνιαίες δόσεις, η ΔΕΗ προέτρεψε τον πελάτη να επανενταχθεί στο μητρώο ευάλωτων πελατών μέσω της εφαρμογής του ΗΔΙΚΑ και να επανέλθει μετά την έγκριση της αίτησης του, ώστε να γίνει διακανονισμός έως και 48 μηνιαίων δόσεων.

Σε πρόσφατη επίσκεψη εκπροσώπου του πελάτη στις 14-12-2020, ο εκπρόσωπος ενημερώθηκε αρμοδίως από τον εκτελούντα χρέη προϊσταμένου του καταστήματος, ότι έχει ξεκινήσει η διαδικασία παύσης εκπροσώπησης του μετρητή της παροχής του από την επιχείρηση, όπως προβλέπεται από τον Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας Πελατών σε περιπτώσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών και όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία από τον ΔΕΔΔΗΕ, θα μεταπέσει σε καθεστώς Καθολικής Υπηρεσίας. Επίσης ο προϊστάμενος τον καθησύχασε και του τόνισε ότι δεν κινδυνεύει άμεσα ο πελάτης με απενεργοποίηση του μετρητή της παροχής του (διακοπή λόγω χρέους). Τον προέτρεψε να ενημερώσει τον πελάτη ώστε να φροντίσει να ενταχθεί στο μητρώο ευάλωτων πελατών μέσω της εφαρμογής της ΗΔΙΚΑ, ώστε η ΔΕΗ να μπορέσει να προχωρήσει στη ρύθμιση των οφειλών του σε έως και 48 μηνιαίες δόσεις».

Σύμφωνα με τα στοιχεία του συστήματος εξυπηρέτησης πελατών, έως σήμερα ο πελάτης δεν έχει υπαχθεί στην κατηγορία ευάλωτων πελατών (ΚΟΤ).

Επισημαίνεται ότι ο εν λόγω πελάτης εκτός από τις οφειλές της οικίας του, εμφανίζεται με ληξιπρόθεσμες οφειλές συνολικού ποσού 5.526€, από άλλη παροχή με αγροτικό τιμολόγιο, στην οποία έχει γίνει παύση εκπροσώπησης από τη ΔΕΗ.

Υπόθεση αποκοπών στην Αγ. Βαρβάρα

Ο ΔΕΔΔΗΕ πραγματοποιεί συστηματικά και εντατικά ελέγχους για τυχόν παραβιάσεις των μετρητών σε ολόκληρη τη χώρα και σε πολλές περιπτώσεις οι εργαζόμενοί του δυστυχώς έρχονται αντιμέτωποι με ακραίες συμπεριφορές από την πλευρά των παραβατών, ενώ έχουν υποστεί και βιαιοπραγίες.

Στο πλαίσιο αυτό, τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ μετέβησαν στις 9 Δεκεμβρίου 2020 στην περιοχή της Αγ. Βαρβάρας του Ν. Αττικής συνοδευόμενα από άνδρες του Αστυνομικού Τμήματος της περιοχής αλλά και Εισαγγελέα. Η οργανωμένη επιχείρηση πραγματοποιήθηκε εντός των οικισμών Ρομά όπου διακόπηκαν έξι παραβιασμένες παροχές, εννέα που έπρεπε να είναι κομμένες λόγω χρέους και άλλες τέσσερις λόγω χρέους, ενώ ταυτόχρονα διαπιστώθηκαν και άλλες τέσσερις περιπτώσεις πιθανών ρευματοκλοπών, για τις οποίες ακολουθήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Συνεχίζονται οι πτήσεις μεταξύ αεροδρομίων Λάρνακας – Τελ Αβίβ

Συνεχίζονται και σήμερα, δύο μέρες μετά την επίθεση από το Ιράν εναντίον του Ισραήλ, με βαλλιστικούς πυραύλους, οι πτήσεις από και προς το Τελ Αβίβ...

Στους 31 βαθμούς η θερμοκρασία – Βροχές στα ορεινά

Ασθενής ψηλή πίεση επηρεάζει την περιοχή. Σήμερα ο καιρός θα είναι κυρίως αίθριος, αλλά αργότερα θα αναπτυχθούν τοπικά αυξημένες νεφώσεις, που κυρίως στα ορεινά δεν...

Ώρα μηδέν για τη Μέση Ανατολή – Ισοπεδώνει τον Λίβανο το Ισραήλ και ετοιμάζει την απάντηση στο Ιράν

Nέοι ισραηλινοί αεροπορικοί βομβαρδισμοί εξαπολύθηκαν τη νύχτα της Τετάρτης προς Πέμπτη στη Βηρυτό, πλήττοντας μεταξύ άλλων κέντρο άμεσης βοήθειας οργάνωσης συνδεδεμένης με τη Χεζμπολά,...

Reuters: Η Κύπρος στα πλάνα αρκετών κρατών για απομάκρυνση υπηκόων από Λίβανο

ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία και άλλες χώρες μεταφέρουν προσωπικό και εξοπλισμό στην Κύπρο προκειμένου να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις απομάκρυνσης των πολιτών τους από τον...

Υπέκυψε στα τραύματά του 41χρονος οδηγός σκυβαλοφόρου

Υπέκυψε ψες στα τραύματα του ο Γιώργος Φιλίππου, 41 ετών από τη Λεμεσό, οδηγός του σκυβαλοφόρου, που είχε εμπλακεί σε οδική σύγκρουση στον αυτοκινητόδρομο...

Συγκαλεί Εθνικό Συμβούλιο πριν τη Νέα Υόρκη ο ΠτΔ

Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών Αντόνιο Γκουτέρες και τον Τουρκοκύπριο ηγέτη Ερσίν Τατάρ θα έχει στις 15 Οκτωβρίου στη Νέα Υόρκη...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!