Το στοίχημα για υψηλές επιδόσεις και στον τομέα των οικιακών συσκευών κερδίζει η Πλαίσιο σε μια δύσκολη συγκυρία λόγω της πανδημίας. Η Πλαίσιο εισήλθε στην αγορά των μεγάλων και μικρών οικιακών συσκευών καθώς και συσκευών κλιματισμού – θέρμανσης στα τέλη Ιουνίου 2019 και σύμφωνα με τα στοιχεία η συγκεκριμένη κατηγορία παρουσιάζει ανάπτυξη πάνω από 70% για το γ’ τρίμηνο 2020 (για α’ & β’ τρίμηνο δεν υπάρχουν συγκρίσιμα νούμερα). Όπως τονίζεται η επίδοση είναι εντυπωσιακή, πόσο μάλλον αν αναλογιστεί κανείς τη δύσκολη οικονομικά περίοδο που διανύουμε. Ειδικότερα ο τζίρος των οικιακών συσκευών στο εννεάμηνο 2020 ξεπέρασε κατά πολύ ακόμα και τον αρχικό στόχο, όταν δεν είχε συμβεί ακόμα το ξέσπασμα της πανδημίας και άρα δεν είχε ληφθεί υπόψη η σημαντική πτώση πωλήσεων που επέφερε το lockdown στην αγορά.
Η διοίκηση της Πλαίσιο δικαιώνεται για τη στρατηγική επιλογή της τονίζοντας πως η επέκταση στον τομέα των οικιακών συσκευών είναι μια κίνηση που συνδυάζει την πρόκληση της επέκτασης σε μια νέα προϊοντική γκάμα με τη γνώση όμως και την εμπειρία της Πλαίσιο στον τομέα της τεχνολογίας, μιας και οι νέες οικιακές συσκευές ανήκουν πλέον στην κατηγορία των τεχνολογικών προϊόντων λόγω των εξελιγμένων τεχνολογικών χαρακτηριστικών που διαθέτουν, ταιριάζοντας απόλυτα στη φιλοσοφία της Πλαίσιο.
H ανάπτυξη λοιπόν του νέου τομέα οδήγησε τη διοίκηση της Πλαίσιο στην απόφαση να προχωρήσει στη δημιουργία τμημάτων οικιακών συσκευών σε 3 ακόμα καταστήματα και συγκεκριμένα στα καταστήματα Αργυρούπολης, Ευκαρπίας (Θεσσαλονίκη) και Χανίων (Κρήτη). Η παραπάνω κίνηση αποτελεί μέρος της στρατηγικής των κυρίων Γεράρδων, η οποία στηρίζεται στη συστηματική επένδυση σε υποδομές logistics & e-commerce και δευτερευόντως σε λελογισμένη αύξηση του δικτύου των καταστημάτων Πλαίσιο, ενισχύοντας έτσι το μοντέλο omnichannel. Η στρατηγική αυτή έκανε το Πλαίσιο να ξεχωρίσει μεταξύ ανταγωνιστών κατά την περίοδο του lockdown. Ανταποκρίθηκε στην υπόσχεση που έδωσε προς τους καταναλωτές για αξιόπιστη- συνεπή και ασφαλή παράδοση των παραγγελιών τους, ενώ ταυτόχρονα πέτυχε να συγκρατήσει το 80% των πωλήσεών του. Αξίζει να αναφερθεί ότι το 90% των παραγγελιών κατά την περίοδο του lockdown παραδόθηκε σε 1-2 ημέρες.
Το παραπάνω performance της εταιρίας κατά την περίοδο του lockdown έφερε εντυπωσιακά οικονομικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου 2020. Συγκεκριμένα η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 8%, στα 148,6 εκατ. ευρώ (από 137,5 εκατ. ευρώ), ο EBITDA σταθεροποιήθηκε σε ελαφρά υψηλότερα επίπεδα (+1,5%) και πάνω από τα 5 εκατ. ευρώ, ενώ η καθαρή κερδοφορία σημείωσε αύξηση 85,5%. Βελτίωση σημειώθηκε και στην ταμειακή ρευστότητα, σε διψήφιο ποσοστό που υπερβαίνει τα 43 εκατ. ευρώ, με την σταθερή καθαρή ρευστότητα να φτάνει στα 29,2 εκατ. ευρώ. Σταθερά ισχυρά παρέμειναν και τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου, ξεπερνώντας τα 93 εκατ. ευρώ.