Του Αντώνη Τσιμπλάκη
Τα 40 πλοία έφτασε ο στόλος της Safe Bulkers του Πόλυς Β. Χατζηιωάννου, μετά την απόκτηση του πέμπτου κατά σειρά σύγχρονου bulk carrier τον τελευταίο χρόνο, ενώ παράλληλα τρέχει ένα ναυπηγικό πρόγραμμα για εννέα newbuildings.
Η εταιρεία, που είναι εισηγμένη στο Αμερικανικό Χρηματιστήριο, ανακοίνωσε την αγορά του capsize “Maria” που είναι ναυπήγησης 2014 στην Ιαπωνία, έναντι ποσού 33,8 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για μια ακόμα κίνηση «asset play” αφού το πλοίο τον περασμένο Οκτώβριο είχε αξιολογηθεί από την VesselsValue κατά 8 εκατ. δολάρια περισσότερα. Στο μεσοδιάστημα όμως η αγορά ¨διόρθωσε» και η εταιρεία πέτυχε να το αποκτήσει σε μια ελκυστική τιμή, αφού σύμφωνα με τους αναλυτές η αγορά στα bulk carriers μετά του Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες θα ανέβει ξανά.
«Πρόκεται για το έκτο capesize και το 40ο πλοίο του στόλου μας», δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας Λουκάς Μπάρμπαρης και προσέθεσε ότι το «Maria” είναι το αδελφό πλοίο του “Stelios Y” που αγόρασε πρόσφατα η Safe Bulkers. Όπως επεσήμανε η τιμή του είναι ανταγωνιστική, λόγω της εποχικής διόρθωσης της αγοράς στα capes.
Σημειώνεται ότι η Safe Bulkers έχει πουλήσει, όταν η αγορά ήταν στα υψηλότερα επίπεδα της επτά πλοία κατά τη διάρκεια του 2021 ενώ την ίδια στιγμή έχει αγοράσει πέντε, που είναι περίπου κατά μία δεκαετία πιο νέα από όσα πουλήθηκαν.
Παράλληλα επέκτεινε το ναυπηγικό της πρόγραμμα στα εννέα bulk carriers, τα οποία κατασκευάζονται σύμφωνα με τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, είναι συμβατά με τις προδιαγραφές που προβλέπει το GHG-EEDI Phase 3 του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 30% σε σχέση με το 2008, καθώς και τις προϋποθέσεις NOx-Tier III για λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου.