Αρνητική ήταν η απάντηση του Προέδρου της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών Ανδρέα Χατζηγιάννη στο ερώτημα πόσον είναι εφικτοί οι στόχοι για μείωση των ρύπων από την παγκόσμια ναυτιλία.
Η απάντηση είναι όχι, δήλωσε ο κ. Χατζηγιάννης κατά τη διάρκεια συζήτησης στο συνέδριο Ναυτιλιακή Κύπρος, προσθέτοντας ότι οι θαλάσσιες μεταφορές έχουν ξεπεράσει τα 4,1 τρισεκατομμύρια τόνους, με 2,3% των παγκόσμιων ρύπων, κάτι που, όπως είπε αποτελεί ένα «θαύμα».
Είπε ακόμη ότι το σύστημα εμπορίας ρύπων είναι λάθος για την ναυτιλία, διότι προσφέρεται σε βιομηχανίες που έχουν επιλογές όσον αφορά την μετάβαση από πιο ρυπογόνα καύσιμα, όπως το κάρβουνο, ενώ άλλες βιομηχανίες χρησιμοποιούν ενέργεια που παράγεται από αναενεώσιμες πηγές.
Η ναυτιλία είναι πολύ διαφορετική, δεν έχουμε εναλλακτικά καύσιμα για μηδενικούς ρύπους, πρόσθεσε.
Από την πλευρά του, ο Γιώργος Προκοπίου, Πρόεδρος της Dynacom Tankers Management Ltd, εισηγήθηκε όπως υποβάλλονται εφικτοί στόχοι για μείωση των αερίων θερμοκηπίου για κάθε ναυτικό μίλι ανά τόνο και ανά τύπο σκάφους. Αυτό θα επιτρέψει στα ναυπηγεία να κατασκευάσουν πιο αποδοτικά σκάφη, πρόσθεσε.
Εξέφρασε δε την πεποίθηση ότι το πετρέλαιο ως καύσιμο στην ναυτιλία θα παραμένει για άλλα εκατό χρόνια, τονίζοντας ότι η αύξηση των τιμών μετά την πανδημία οφείλεται την πίεση για μετάβαση σε άλλα καύσιμα, χωρίς να η αγορά να είναι ετοιμη.
«Η εκτόξευση των τιμών των καυσίμων έγινε λόγω των πολιτικών οι οποίοι έσπρωξαν την εγκατάλειψη του σχεδίου Άλφα χωρίς να υπάρχει σχέδιο Βήτα» είπε χαρακτηριστικά.
Όπως είπε, οι τεχνολογίες δέσμευσης (capture) του άνθρακα θα εξελιχθούν με τέτοιο τρόπο που το πετρέλαιο θα είναι το καύσιμο του μέλλοντος, είπε.
Η αρχική στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού προνοεί μείωση των αερίων θερμοκηπίου κατά 40% μέχρι το 2030 σε σύγκριση με το 2008, ενώ οι συνολικές ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα πρέπει να μειωθούν κατά 50% μέχρι το 2050.